Ik moet zaterdag naar de "verplichte infosessie" voor onderstationschef. Zijn er mensen die mij tips kunnen geven voor de verdere verloop van de aanwerving? Ik vrees een beetje (als ik ver genoeg raak in de aanwerving) dat ik medisch ga afgekeurd worden. Weet er soms iemand of ze héél streng zijn op kleurstoornissen? Ik zou gaan voor de specialiteit "infrabel". Wat moet je eigenlijk gaan verwachten van het mondeling examen? Is dat eigenlijk een heus examen, of gewoon een babbel om te peilen naar je motivatie?
Op het mondelinge examen peilt men naar uw kijk op het beroep, de motivatie (waarom moeten wij u aannemen?) en men durft een stelling opperen en die moet je dan weten op te lossen.
In dat laatste ging ik lelijk de mist in
dekooiker schreef:Op het mondelinge examen peilt men naar uw kijk op het beroep, de motivatie (waarom moeten wij u aannemen?) en men durft een stelling opperen en die moet je dan weten op te lossen.
In dat laatste ging ik lelijk de mist in
En welke stelling heb je dan wel gekregen, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? Zo heb ik een beetje een idee in welke richting ze gaan vragen en kan ik mij beetje beter voorbereiden
Ben je daar zeker van? Je moet alle factoren vergelijken, misschien zijn de premies en andere elementen die er voor zorgen dat die andere toch meer heeft hoor.
• Een aantrekkelijk salaris. Een beginnende verkeersinfobediende die alleenstaand is, verdient netto ongeveer € 1.321 per maand. Na 4 jaar is dat bedrag al opgelopen tot € 1.508 per maand. Je ontvangt daarnaast ook productiviteitspremies en maaltijdcheques ter waarde van 5,50 €/stuk. Ten slotte ontvang je ook een jaarpremie en vakantiegeld.
Onderstationchef
Een aantrekkelijk salaris: een beginnende onderstationschef die alleenstaand is, verdient vanaf zijn aanwerving (inclusief opleiding) netto ongeveer 1.296 euro per maand. Na 4 jaar is dat bedrag al opgelopen tot 1.483 euro per maand. Je ontvangt daarnaast ook productiviteitspremies en maaltijdcheques ter waarde van 5,50 euro per gewerkte dag. Je hebt recht op een toelage voor nacht-, zaterdag- en zondagwerk. Ten slotte ontvang je ook een jaarpremie en vakantiegeld.
die infobediende krijgt waarschijnlijk een taalpremie bovenop het gewone loon wegens contact met publiek daar waar een onderchef dat niet heeft, het zou al een verschil kunnen verklaren, het juiste weet ik er niet van.
je zou het verwachten ivm die talen maar het is niet zo
alhoewel ik verkeersinfobediende word in Brussel krijg ik niet meer loon dan in Antwerpen
pas als je een selor diploma hebt krijg je een talenpremie, en die krijg je alleen in Brussel, verhuis je naar Vlaanderen ben je die kwijt
bovendien heeft een verkeersinfobediende alleen contact met het publiek via zijn speaker, volgens de jobomschrijving van de onderstationschef ben je bij het in de soep draaien van het treinverkeer soms ook nodig op het perron om mensen te woord te staan...
tenzij ze natuurlijk op de site verkeerde getallen gegeven hebben...
steelke schreef:Bij de selectie kon ik een aantal keuzes opgeven van seinhuizen, onder andere dat van Gent-zeehaven, maar weet ielmand waar dat toevallig gelegen is?
Aan de bundel naast het station van Gent-Dampoort. Men is trouwens een nieuw seinhuis aan het bouwen daar.
liggen die seinhuizen meestal ver van het station? bvb het seinhuis van Gent, ligt dat net naast een of ander Gents station of moet je je toch nog een 10-tal minuten verplaatsen vooraleer je op je post bent? En zijn die verplaatsingen ver of niet?