ICE en ETCS
ICE en ETCS
Ik heb hier nog niets gelezen van de ervaring tijdens de eerste week ICE over de nieuwe lijn...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ICE en ETCS
Ik heb al veel foto's gezien van ICE op hoge snelheid op die lijn... Dus het zal wel goed gaan zeker?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: ICE en ETCS
Hallo,
Zaterdag 04/07 weigerde de 4610 over L3 te rijden, helaas...
Groeten,
Joris De Mol
Zaterdag 04/07 weigerde de 4610 over L3 te rijden, helaas...
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE en ETCS
De ETCS was inderdaad 'hors service'. En zonder veiligheidssysteem, zelfs als je alleen bent op de lijn, dat mag niet. Er rijden regelmatig ook treinen om via lijn 36 ipv lijn 2 wegens TBL2 buiten dienst...
Re: ICE en ETCS
Hallo,
Het lag dus aan de spoorlijn, en niet aan de trein zelf?
Groeten,
Joris De Mol
Het lag dus aan de spoorlijn, en niet aan de trein zelf?
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE en ETCS
Hallo,
Dat het natuurlijk ook andersom kan weet ik ook. (wel een lijn, maar geen trein).
Groeten,
Joris De Mol
Ja, natuurlijk, maar omdat u zei dat de ETCS hors service was, ging ik ervan uit dat gewoon de lijn dicht was, en er met de ICE zelf geen probleem was.groentje schreef:Die installatie zit ook in de trein
Dat het natuurlijk ook andersom kan weet ik ook. (wel een lijn, maar geen trein).
Groeten,
Joris De Mol
Re: ICE en ETCS
Ik dacht dat tot nader order enkel de 4601 tot en met 4604 over de nieuwe lijn mochten...
Re: ICE en ETCS
Maar als ze maar één of twee stellen hebben zit de dienstregeling dan niet "bijna altijd" en elke dag weer in ne knoop ? Of laat men pendelen tussen Brussel en Aken ?groentje schreef:Dat kan ook, ja, de ETCS nog niet geïnstalleerd of gecertificeerd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ICE en ETCS
Heb op 1 juli het traject Brussel-Köln gedaan en de ICE 15 reed netjes over de nieuw lijn. Zou zwaar teleurgesteld zijn mocht hij er niet over gereden hebben (heb de werken aan de oostelijke tak tussen Luik en Duitse grens van nabij gevolgd). In de tunnel van Soumagne begon hij snelheid te maken en daarna was hij op een wip aan de Buschtunnel waar hij enkele minuten stilstond om een Thalys door te laten. Knap lijntje. Mooie omgeving.
Re: ICE en ETCS
Valt wel mee, ik geloof dat ze 1 exemplaar meer hebben dan noodzakelijk voor de dienst naar België. Zodat, als er 1-tje is dat naar de werkplaats, er nog wel kan gereden worden. Maar als die trein dan nog geen gehomologeerde ECTS-installatie heeft...
Erger is, als de trein niet is uitgerust met het Belgische beveiligingssysteem, dan moet-ie beperkt worden tot Frankfurt-Aken. Wat gemiddeld zo'n keer per maand wel zal voorvallen...
Erger is, als de trein niet is uitgerust met het Belgische beveiligingssysteem, dan moet-ie beperkt worden tot Frankfurt-Aken. Wat gemiddeld zo'n keer per maand wel zal voorvallen...
Re: ICE en ETCS
? Komen de MF-stellen dan ook nu op Frankfurt-Aken dan (sinds de zomerdienstregeling wordt één slag Parijs-Frankfurt met TGV POS verzekerd ipv ICE-3MF wegens de aanhoudende technische problemen met de overhitte transfo's in Frankrijk) ? Of wordt er met een enkelspannings-stel gereden ?groentje schreef:Erger is, als de trein niet is uitgerust met het Belgische beveiligingssysteem, dan moet-ie beperkt worden tot Frankfurt-Aken. Wat gemiddeld zo'n keer per maand wel zal voorvallen...