Omdat er in die omleiding geen bovenleiding hong en de trolley dus bijgevolg dat stukje op diesel moest rijden. Eenmaal uit de omleiding, helpt er iemand mee om de stangen weer vlot op de draad te krijgen, zodat de chauffeur zijn voertuig niet hoeft te verlaten.Jeroen schreef:Waarom stond er dan hier wel iemand om die stangen te helpen contact te maken en moet dit op andere plaatsen niet?Trainspotterke schreef:Aan het eindpunt van de omleiding stond er dan een werknemer klaar om de trolleystangen terug tegen de bovenleiding te plaatsen, zodat de toch wel luidruchtige generator kon stilgelegd worden en er op elektriek kon verder gereden worden.
Het gebeurt geregeld dat de stangen het contact met de draad verliezen, en dan is het voor de chauffeur vrij precies tewerk gaan om deze er terug op te krijgen. Op sommige plaatsen echter zijn er 'hoedjes' (zo noem ik ze toch) voorzien die de stangen automatisch op de juiste plaats contact laten maken met de rijdraad.
Normaal binnen een jaar of 2-3 wel nieuwe trolleys in Gent... Maar da's nog onder voorbehoud.
Grtz,
Maikel