Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven
Berichten: 22579 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 26 okt 2006, 21:40
Duikbril AM86 schreef:
Gelukkig is er geen kippenhokje aanwezig voor de omvormers in op te bergen zoals bij de M5 stuurrijtuigen..
heel eenvoudig, een m6 is daarin ook verschillend.
Bij M5-en heeft enkel het stuurrijtuig een omvormer die alle andere rijtuigen ook van voldoende laagspanning moet voorzien, bij m6 heeft elk rijtuig zijn eigen omvormer.
prahsharp
Berichten: 182 Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06
Bericht
door prahsharp » 26 okt 2006, 22:12
dus als ik het goed begrijp kunnen M5'en enkel ingezet worden als er een stuurrijtuig aan hangt?
Steven
Berichten: 22579 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 26 okt 2006, 23:40
prahsharp schreef: dus als ik het goed begrijp kunnen M5'en enkel ingezet worden als er een stuurrijtuig aan hangt?
heel juist, anders gaan de lichten van het interieur niet en de rest zal ook al ni veel doen wegens gebrek aan laagspanning
prahsharp
Berichten: 182 Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06
Bericht
door prahsharp » 26 okt 2006, 23:55
is dat niet verdomd onhandig? of is er een overdaad aan (dure?) stuurrijtuigen?
e49memling
Berichten: 720 Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Bericht
door e49memling » 27 okt 2006, 10:18
prahsharp schreef: is dat niet verdomd onhandig? of is er een overdaad aan (dure?) stuurrijtuigen?
De fout zit niet daar.
Het is gewoon een ongehoord ontwerp-miskleun van bij de M5-en, een komplete trein (verlichting-verwarming-deuren...) laten afhangen van één omvormertje in het stuurrijtuig.
Het kwam goedkoper enkel het stuurrijtuig uit te rusten met een omvormer, dan het op elk rijtuig te doen.
Tim
Berichten: 1220 Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29
Bericht
door Tim » 31 okt 2006, 14:00
Gisteren heeft het eerste M6-stuurstandrijtuig Bombardier verlaten, foto's zijn te zien op
Railpassie .
Wover
Bericht
door Wover » 31 okt 2006, 14:06
volgens mij is die grijze bult boven de eigenlijke stuurpost redelijk lelijk opt eerste gzicht...
Accelerat
Berichten: 2771 Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada
Bericht
door Accelerat » 31 okt 2006, 14:50
Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het er fantastisch uitzien over het algemeen!
260689
Berichten: 3392 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 31 okt 2006, 14:53
waarom gaat die in het buitenland testen doen en in welk land gaat dan zijn?? iemand een idee?
Accelerat
Berichten: 2771 Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada
Bericht
door Accelerat » 31 okt 2006, 14:54
260689 schreef: waarom gaat die in het buitenland testen doen en in welk land gaat dan zijn?? iemand een idee?
Nederland mischien?
Lijkt mij eerder Frankrijk.
1607
Bericht
door 1607 » 31 okt 2006, 14:54
omdat ze hier geen testpistes hebben. in duitsland heeft men dit wel en oostenrijk dacht ik.
260689
Berichten: 3392 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 31 okt 2006, 14:57
merci voor de info
Bert
Bericht
door Bert » 31 okt 2006, 17:58
In oostenrijk hebben ze dat inderdaad.
Ik dacht dat de eerste reeks M6'en ook eerst naar Oostenrijk moesten om daar testen te ondergaan in een soort van klimatisatietunnel.
1607
Bericht
door 1607 » 31 okt 2006, 18:14
twas die tunnel dat ik bedoelde.
de I-11'en zijn ook naar daar geweest.
Tim
Berichten: 1220 Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29
Bericht
door Tim » 31 okt 2006, 19:24
Wover schreef: volgens mij is die grijze bult boven de eigenlijke stuurpost redelijk lelijk opt eerste gzicht...
Lelijk? Afgrijselijk ja