M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Duikbril AM86 schreef: Gelukkig is er geen kippenhokje aanwezig voor de omvormers in op te bergen zoals bij de M5 stuurrijtuigen.. :D
heel eenvoudig, een m6 is daarin ook verschillend.
Bij M5-en heeft enkel het stuurrijtuig een omvormer die alle andere rijtuigen ook van voldoende laagspanning moet voorzien, bij m6 heeft elk rijtuig zijn eigen omvormer.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

dus als ik het goed begrijp kunnen M5'en enkel ingezet worden als er een stuurrijtuig aan hangt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

prahsharp schreef:dus als ik het goed begrijp kunnen M5'en enkel ingezet worden als er een stuurrijtuig aan hangt?
heel juist, anders gaan de lichten van het interieur niet en de rest zal ook al ni veel doen wegens gebrek aan laagspanning
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

is dat niet verdomd onhandig? of is er een overdaad aan (dure?) stuurrijtuigen?
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

prahsharp schreef:is dat niet verdomd onhandig? of is er een overdaad aan (dure?) stuurrijtuigen?
De fout zit niet daar.

Het is gewoon een ongehoord ontwerp-miskleun van bij de M5-en, een komplete trein (verlichting-verwarming-deuren...) laten afhangen van één omvormertje in het stuurrijtuig.

Het kwam goedkoper enkel het stuurrijtuig uit te rusten met een omvormer, dan het op elk rijtuig te doen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Gisteren heeft het eerste M6-stuurstandrijtuig Bombardier verlaten, foto's zijn te zien op Railpassie.
Wover

Bericht door Wover »

volgens mij is die grijze bult boven de eigenlijke stuurpost redelijk lelijk opt eerste gzicht...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind het er fantastisch uitzien over het algemeen! :D
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

waarom gaat die in het buitenland testen doen en in welk land gaat dan zijn?? iemand een idee?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

260689 schreef:waarom gaat die in het buitenland testen doen en in welk land gaat dan zijn?? iemand een idee?
Nederland mischien? :P
Lijkt mij eerder Frankrijk.
1607

Bericht door 1607 »

omdat ze hier geen testpistes hebben. in duitsland heeft men dit wel en oostenrijk dacht ik.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

merci voor de info :wink:
Bert

Bericht door Bert »

In oostenrijk hebben ze dat inderdaad. :)
Ik dacht dat de eerste reeks M6'en ook eerst naar Oostenrijk moesten om daar testen te ondergaan in een soort van klimatisatietunnel. :wink:
1607

Bericht door 1607 »

twas die tunnel dat ik bedoelde. :wink:
de I-11'en zijn ook naar daar geweest.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Wover schreef:volgens mij is die grijze bult boven de eigenlijke stuurpost redelijk lelijk opt eerste gzicht...
Lelijk? Afgrijselijk ja :x
Plaats reactie