Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door ferry »

Vlak na de overweg thv Pallemansstraat!
Aan station Kapellen éen grote chaos!

f
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door treinbruno »

waarom kon nu iedereen direct de trein uit, en moesten bij dat geval tussen antwerpen en brussel een paar maand geleden de reizigers 4 uur blijven zitten :)
Afbeelding
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door dentheo »

ferry schreef:Vlak na de overweg thv Pallemansstraat!
Aan station Kapellen éen grote chaos!

f
Dus aan die overloopwissels (Kandinski)...ik dacht al beide sporen plat.... dan is hij nog ver uitgebold...

En blijkbaar moedige TBG en brandweer.. iedereen eruit en wandelen naar Heide ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Bart »

Bibke schreef: BTW: Volgens mij worden die 11ven wel goed onderhouden.
Ieder treintype moet om de zoveel kilometer een GS krijgen (grondige schouwing).
Via grafieken die de verdeler bezit, moeten de treinen ook op geregelde tijdstippen naar de werkplaats worden gebracht voor onderhoudswerken.
Dat de 11 zoveel pannes heeft, heeft vooral te maken door het intensief gebruik van die HLE.
De HLE 11 heeft al dubbel zoveel kilometers op z'n teller staan, dan waarvoor hij eigenlijk gemaakt is.
Die beestjes rijden 7/7 rond, gedurende ongeveer 20 uur.
Dus in principe is dat wel degelijk een goede loc. (geweest)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Bart »

Bibke schreef:. Er zijn spoorlijnen met locatie waar de panto's het hard te verduren krijgen en die locaties zijn gekend en men tracht die op te lossen.
Klopt. Eind vorig jaar zijn er zware problemen geweest op spoorlijn 54 (Sint-Niklaas-Mechelen).
Op 1 dag tijd hebben 3 sprinters & 1 break daar hun panto kapot gereden.
De lijn is toen zelf een halve dag buiten dienst geweest om de plaats op te sporen.
Dat was dan op de brug van Temse.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Robin »

ik vind het ook maar raar dat die kon uitbollen tot Heide. Als je zo iets merkt moet dan de TB geen noodremming maken?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Adler »

treinbruno schreef:waarom kon nu iedereen direct de trein uit, en moesten bij dat geval tussen antwerpen en brussel een paar maand geleden de reizigers 4 uur blijven zitten :)
Alle reizigers zijn kunnen uitstappen omdat de trein juist naast een straat stond.
Had de treinbestuurder een paar honderd meter vroeger gestopt, dan was dit veel moeilijker of onmogelijk geweest.
Ik denk dus dat de treinbestuurder bewust geprobeerd heeft om die plaats nog te bereiken.
Ik kan enkel maar vaststellen dat in dit geval alle betrokken instanties (NMBS en Infrabel personeel samen met brandweer en civiele bescherming) al het mogelijke hebben gedaan om de reizigers snel te evacueren en ook om de geblokkeerde overwegen te beveiligen en de auto's door te laten.
Spijtig dat de VRT het zelfs niet nodig acht om daar iets over te zeggen in het nieuws.
Blijkbaar willen zij enkel negatief nieuws brengen.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door stefanic »

treinbruno schreef:waarom kon nu iedereen direct de trein uit, en moesten bij dat geval tussen antwerpen en brussel een paar maand geleden de reizigers 4 uur blijven zitten :)
Bij dat probleem rond Kerst:
-trein stond 'in the middle of nowhere' (nu op L12 stond deze vlakbij station/overwegen)
-trein stond naast sporen in dienst (nu op L12 lag alles plat dus was er veel minder gevaar voor de reizigers)

Een heel andere situatie dus.
spoorwegrealist
stefke

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door stefke »

hallo
ze zouden beter gangs die reeks 11 uit de omloop halen en eens zeer grondig controleren
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Bibke »

stefke schreef:hallo
ze zouden beter gangs die reeks 11 uit de omloop halen en eens zeer grondig controleren
Niet akkoord, zie mijn post enkele post eerder:

http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=6&t=60 ... en#p100001
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
treinbruno schreef:waarom kon nu iedereen direct de trein uit, en moesten bij dat geval tussen antwerpen en brussel een paar maand geleden de reizigers 4 uur blijven zitten :)
Alle reizigers zijn kunnen uitstappen omdat de trein juist naast een straat stond.
Alhoewel het grootste probleem toch steeds het afdalen is van de trein tot naast de ballast. en of er dan vier meter verder een parallel weg ligt maakt eigenlijk niet zoveel uit.Ze hebben het gedaan, ik vind het netjes, hopelijk krijgt die TBG geen "sigaar" maar wordt hij gesteund door zijn chef.
Hebben die daarna echt "uuuren" op depretlaan gestaan ?

Volgens de kranten hebben er juist voor Kapellen WEL reizigers drie uur vastgezeten in een Thalys (kruist met benelux rond Heide)....
Lijkt mij gek, tot Kapellen loopt er toch ook een weggetje langs het spoor... of zou de Thalys in de kabel "rommel" gereden zijn van de de Benelux ?
Mensen eruit laten terwijl de kabels over de trein liggen lijkt mij ook niet alles...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Adler »

dentheo schreef:Alhoewel het grootste probleem toch steeds het afdalen is van de trein tot naast de ballast. en of er dan vier meter verder een parallel weg ligt maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Het maakt wel veel verschil uit als je na het uitstappen onmiddellijk op een weg staat.
Had de trein 500 meter vroeger gestopt, dan was het bijna onmogelijk geweest om te voet de weg te bereiken.
Op die plaats is zelfs toevallig een overwegje voor fietsers en voetgangers.
dentheo schreef:Hebben die daarna echt "uuuren" op depretlaan gestaan ?
Volgens het bericht dat op de VRT-site stond, zijn de reizigers te voet naar 'het station' gegaan.
Ik veronderstel dat dit het station van Heide was, van daar ongeveer 10 minuten stappen.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door dentheo »

Adler schreef: Op die plaats is zelfs toevallig een overwegje voor fietsers en voetgangers.

Volgens het bericht dat op de VRT-site stond, zijn de reizigers te voet naar 'het station' gegaan.
Ik veronderstel dat dit het station van Heide was, van daar ongeveer 10 minuten stappen.
Ik dacht dat de lok net over dat klein overwegje stond en de mensen dus de lengte van de trein naast het ballast terug moesten lopen (gemiddeld 100m) of over de sloot springen . Zou men voor het uitstappen zelf laddertjes van de brandweer gebruikt hebben ?
Wandelen over de weg lijkt mij inderdaad veel comfortabeler dan door de stenen naast het spoor.

Ben nog altijd nieuwsgierig waarom men dat met de Thalys ook niet gedaan heeft... of zou het toch afhangen van een "kordaat" treinteam ?
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4332
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door rvdborgt »

Bart schreef:Dat de 11 zoveel pannes heeft, heeft vooral te maken door het intensief gebruik van die HLE.
De HLE 11 heeft al dubbel zoveel kilometers op z'n teller staan, dan waarvoor hij eigenlijk gemaakt is.
Die beestjes rijden 7/7 rond, gedurende ongeveer 20 uur.
Dus in principe is dat wel degelijk een goede loc. (geweest)
Waar waren de 11'en volgens jou dan voor gemaakt, als het niet voor de Benelux-diensten is? Het was toch van tevoren bekend wat voor diensten dat zouden zijn? Voor zover ik weet heeft de 11 altijd voor slapeloze nachten van de chef van de werkplaats gezorgd.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Reizigers geëvacueerd uit trein in Kapellen

Bericht door Adler »

rvdborgt schreef:
Bart schreef:Dat de 11 zoveel pannes heeft, heeft vooral te maken door het intensief gebruik van die HLE.
De HLE 11 heeft al dubbel zoveel kilometers op z'n teller staan, dan waarvoor hij eigenlijk gemaakt is.
Die beestjes rijden 7/7 rond, gedurende ongeveer 20 uur.
Dus in principe is dat wel degelijk een goede loc. (geweest)
Waar waren de 11'en volgens jou dan voor gemaakt, als het niet voor de Benelux-diensten is? Het was toch van tevoren bekend wat voor diensten dat zouden zijn? Voor zover ik weet heeft de 11 altijd voor slapeloze nachten van de chef van de werkplaats gezorgd.
Ik denk dat Bart niet bedoelt dat ze niet voor de Benelux-diensten zijn gemaakt, maar dat ze nu al veel langer hiervoor gebruikt worden dan voorzien was.
En daar heeft hij dan wel gelijk in.
Door het ongelooflijke geknoei met de HSL4/HSL Zuid moeten die 11'en nu al meer dan 2 jaar langer de Benelux-dienst doen dan voorzien was en het einde is absoluut nog niet in zicht.
Plaats reactie