Pagina 1 van 1
ruiten krabben
Geplaatst: 01 dec 2010, 18:42
door Shrek
Moeten TB's dit 's morgens ook doen als ze in de bundel aankomen?

Re: ruiten krabben
Geplaatst: 01 dec 2010, 19:05
door Steven
neen daarvoor dienen de vriesdiensten (treinbestuurders die tijdens de nacht de treinen bewaken en een aantal proeven uitvoeren) indien ze goed zijn opgesteld.
Re: ruiten krabben
Geplaatst: 02 dec 2010, 10:34
door COCOKEN007
Ik heb daar wat vragen rond want daar weet ik weinig van .
Wat houdt zo een vriesdienst juist in Steven.
Moeten zij dan met treinen een klein traject doen of zo.
Verwarming van de trein opzetten dat lijkt mij logisch,maar wat komt dan daar nog bij?
Kan jij soms helpen Steven
Alvast bedankt
Re: ruiten krabben
Geplaatst: 02 dec 2010, 10:46
door Darko
Eerst en vooral zetten ze alles in vriesdienst tegen den draad en dan regelmatig controleren of alles nog werkt enzo

Re: ruiten krabben
Geplaatst: 02 dec 2010, 12:36
door Steven
vriesdienst = om de twee uur op alle treinen in de vorming:
De stroomafnemer testen op vastvriezen (eens neerlaten en terug opzetten).
de hoofdonderbreker nazien.
controle van de remmen (vastvriezen bestaat ook hier, dus een werkingsproef door de remmen te lossen en terug aan te sluiten)
minimaal stroomverbruik (kwestie van de rijdraad in de bundel niet door te branden).
Als je dit doet op plaatsen zoals Vorst Rijtuigen of Antwerpen Schijnpoort heb je wel uw werk, de beproeving is kortstondig maar het aantal treinen groot veel wandelwerk tussen de verschillende treinen, veel op en afstappen.
Re: ruiten krabben
Geplaatst: 02 dec 2010, 12:59
door pietje
kortom: betaald fitnessen

(maar wel op onmogelijke uren

)
Re: ruiten krabben
Geplaatst: 02 dec 2010, 16:05
door Accelerat
Ik heb vandaag overigens nog een raam aan de binnenzijde van een
Sprintertje staan te krabben...
Re: ruiten krabben
Geplaatst: 03 dec 2010, 21:01
door tomdg