Pagina 1 van 1

Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 20:35
door Dieselfreak
Morgen ga ik met de trein van Kortrijk naar Amsterdam, om zondag terug te keren. Omdat je tegenwoordig een toeslag moet betalen als je aan het loket een internationaal ticket koopt, wilde ik het via de site van de nmbs bestellen. Ik vulde mijn naam en emailadres in en koos voor betaling via MasterCard. Vulde de gegevens van de kaart in. Tot daar ging alles goed.

Maar toen kreeg ik te lezen dat ik mijn kaart in een kaartlezer moest plaatsen, en die heb ik niet. Ik heb dat betaalproces maar afgebroken. Dan wilde ik opnieuw een ticket bestellen, maar een andere betaalwijze kiezen. Nadat ik mijn naam en emailadres opnieuw had ingevuld, kreeg ik te lezen:

* Er is een systeemfout opgetreden. Onze excuses hiervoor. Gelieve contact op te nemen met onze medewerkers via 070/79.79.79
* U verlaat de toepassing nadat het betaalproces gestart werd. Om een dubbele betaling uit te sluiten, gelieve onze dienst "Online hulp" te contacteren op +32 (0)70 79 79 79, vooraleer u een nieuwe reservering maakt.

Dus belde ik naar dat nummer. Kreeg ik te horen dat de dienst niet beschikbaar is na 20 uur.


Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 20:54
door Accelerat
In die lompe NMBS automaten zitten geen internationale ticketten.

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 20:57
door Dieselfreak
Hoezo? Staat er dan in Antwerpen-Centraal geen speciale automaat voor internationale ticketten?

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 20:58
door thejay
Dieselfreak schreef:Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?
Nee, dat is alleen maar een afhaalautomaat voor ticketten die je via internet hebt besteld.

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 21:00
door rvdborgt
Dieselfreak schreef:Morgen ga ik met de trein van Kortrijk naar Amsterdam, om zondag terug te keren. Omdat je tegenwoordig een toeslag moet betalen als je aan het loket een internationaal ticket koopt, wilde ik het via de site van de nmbs bestellen. Ik vulde mijn naam en emailadres in en koos voor betaling via MasterCard. Vulde de gegevens van de kaart in. Tot daar ging alles goed.

Maar toen kreeg ik te lezen dat ik mijn kaart in een kaartlezer moest plaatsen, en die heb ik niet. Ik heb dat betaalproces maar afgebroken. Dan wilde ik opnieuw een ticket bestellen, maar een andere betaalwijze kiezen. Nadat ik mijn naam en emailadres opnieuw had ingevuld, kreeg ik te lezen:

* Er is een systeemfout opgetreden. Onze excuses hiervoor. Gelieve contact op te nemen met onze medewerkers via 070/79.79.79
* U verlaat de toepassing nadat het betaalproces gestart werd. Om een dubbele betaling uit te sluiten, gelieve onze dienst "Online hulp" te contacteren op +32 (0)70 79 79 79, vooraleer u een nieuwe reservering maakt.

Dus belde ik naar dat nummer. Kreeg ik te horen dat de dienst niet beschikbaar is na 20 uur.


Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?
Dit ticket komt zeker niet uit een kaartautomaat. Wat je in Antwerpen hebt gezien, zijn afhaalautomaten.

Het probleem met de systeemfout heb ik ook al eens gezien - inderdaad na het afbreken van het betalingsproces. Wat helpt, is dan een andere browser gebruiken. Cookies van b-rail weggooien had ik ook al eens geprobeerd, maar werkte niet. Misschien werkt het wel als je alle cookies weggooit, maar dat wilde ik niet. Wat ook zou kunnen werken, is wachten totdat de "sessie" op de website verlopen is. Zoiets duurt vaak 20 of 30 minuten.
Wat betreft die kaartlezer: dat moet je eens aan je bank vragen. Ik heb een Mastercard van de Bank van de Post en daarvoor heb ik geen kaartlezer bij nodig voor een betaling op een website.

Groetjes,
Rian

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 21:12
door Dieselfreak
thejay schreef:
Dieselfreak schreef:Wat kan ik nu best doen? Momenteel speel ik met de gedachte in Antwerpen-Centraal, waar ik toch moet stoppen, een internationaal ticket te kopen aan een automaat, als ik het juist heb is er in Antwerpen-Centraal toch een automaat voor internationaal verkeer?
Nee, dat is alleen maar een afhaalautomaat voor ticketten die je via internet hebt besteld.
Afbeelding Dan zal er niets anders opzitten dan het ticket maar gewoon via het loket te kopen. Als ik het juist heb, is die toeslag, voor klassieke treinen, toch al gezakt naar 3,5 €?

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 21:45
door Accelerat
Dat klopt inderdaad. :wink:

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 21:46
door Dieselfreak
Mja, er staat wel: voor internationale dagreizen. Valt een weekendbiljet daaronder? Of blijft de toeslag daarvoor 7 Euro?

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 21:50
door Accelerat
Lijkt mij van wel toch zeker?

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 21:57
door Steven
het is een dagreis een nachtreis naar Nederland ben je toch niet van plan te maken hoop ik want dan ga je zelf die trein moeten inleggen vrees ik.

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 22:03
door Dieselfreak
Neenee, maar "dagreis" kun je ook interpreteren als: een reis die je op één dag maakt, niet op meerdere dagen, zoals ik van plan ben.

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 22:21
door Steven
Dieselfreak schreef:Neenee, maar "dagreis" kun je ook interpreteren als: een reis die je op één dag maakt, niet op meerdere dagen, zoals ik van plan ben.
daar maken ze geen onderscheid in, het gaat hem hier gewoon over dagtreinen niets verder zoeken dan dat.

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 23:04
door Nils
De kaartleze die je nodig hebt is dezezelfde (dacht ik) die je gebruikt als voor het gewone online banken.
Eigen bank heeft daar zowat zijn systeem in.

Re: Probleem met aankoop internationaal ticket

Geplaatst: 18 nov 2010, 23:30
door Kristofke
Aan de hand van de creditcard nummer wordt herkent bij welke bank deze kaart uitgegeven is en wordt een scherm geopend van de desbetreffende bank door de betalingsafhandelaar Ogone

Daar heeft de NMBS weinig mee te maken.