Pagina 1 van 6

...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 04 nov 2010, 18:46
door captaintrips
Kan er mij iemand wat meer info geven aub?? Ik wou met net inschrijven voor de sollicitaties en nu dit....

Kan er mij iemand zeggen wat er aan de hand is?

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 04 nov 2010, 18:48
door ryckaert
De Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel (OVS) heeft voor maandag 15 november een stakingsaanzegging ingediend voor de Antwerpse treinbegeleiders. Dat maakt de vakbond vandaag bekend. De begeleiders zullen dan mogelijk de hele dag het werk neerleggen.

Volgens OVS kan het personeel zich niet akkoord verklaren met de nieuwe dienstregeling die volgende maand in voege treedt. Vooral de korte keringstijden zijn hen een doorn in het oog. Daarnaast worden onder andere het personeelstekort en de hoge werkdruk aan de kaak gesteld.

"Meerdere vergaderingen met de directie Mobility (het reizigersverkeer binnen de NMBS, nvdr) hebben geen oplossing gebracht. De directie Mobility blijft bij haar standpunt en wil er geen duimbreed van afwijken", stelt de vakbond in zijn persbericht. "Als alle verzoeningspogingen mislukken, blijft alleen een neerlegging van het werk over."

Vakbondsafgevaardige Luc Pauwels van OVS acht de kans dat het op 15 november effectief tot een 24 urenstaking komt vrij reƫel. Hij benadrukt ook dat de actie voor ernstige hinder kan zorgen, omdat er geen treinen zonder begeleider kunnen vertrekken. (belga/sps)

Bron: De Morgen

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 04 nov 2010, 18:56
door Robin
kort samengevat: te kort aan personeel, werkdruk, leiding dat zich niet aan de reglementering houd.

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 04 nov 2010, 18:56
door Jani
Slimme opmerking van dhr. Pauwels: treinen kunnen niet vertrekken zonder begeleiders. :roll:

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 04 nov 2010, 19:18
door captaintrips
@ryckaert, dank u maar ik kan ook de gazet lezen :D :D :D . Ik wens de echte info en zo geen korte opsomming van enkele puntjes uit de gazet. :)

Geen korte samenvattingen please, give me the hard facts, ik zou wat duidelijk inside info wensen, als dat kan van TBG's.


Thanks!

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 04 nov 2010, 19:26
door Robin
zie 2 post omhoog ;).
De brief van ovs ga ik hier heus niet zetten hoor ;)

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 04 nov 2010, 19:40
door overweg13
ryckaert schreef:Vooral de korte keringstijden zijn hen een doorn in het oog.
Ik wist niet dat TBG's ook moesten keren? Of zijn het alleen die die in de rijrichting moeten rijden omdat ze anders ziekjes worden?

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 08:26
door The Magical taz
Voor zover ik kan zien zijn er nochtans in Antwerpen niet zo veel anpassingen aan de dienstregeling...


Zie ik hier iets over het hoofd ?

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 08:38
door K V B
ryckaert schreef: Vooral de korte keringstijden zijn hen een doorn in het oog.
Wat wordt daar mee bedoelt?
Voor zover ik weet zijn de keertijden bij de NMBS juist eerder aan de ruime kant.

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 10:15
door calabria
Goeie oplossing: 1 keer 24 uren extra keertijd toevoegen = 20 minuten per dag op een heel jaar! Zo is het probleem opgelost.

Nee ik snap niet dat de TBG's hiervoor aan het staken moeten gaan. Sommige zitten toch al heel de rit te 'chillen' in eerste klasse of op hun plekje. De vakbonden zijn bezig met de grootste treinzot en de laatste linkse stemmers in de samenleving tegen zich op te zetten. Gaat het trouwens enkel over de TBG's in Antwerpen?

Ik ben hier echt door gedegouteerd eigenlijk, ik die altijd probeerde van de stakingen van de nmbs te verdedigen, dit gaat echt te ver.

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 10:33
door overweg13
calabria schreef:Sommige zitten toch al heel de rit te 'chillen' in eerste klasse of op hun plekje.
Maar als ze niet tegen rijden in tegenrichting kunnen, dan moeten ze toch ook gekeerd worden?

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 10:50
door melle
Ik denk dat de meeste reizigers stilletjesaan die stakingen kotsbeu zijn..

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 10:55
door Teach2
Ik denk dat de meeste reizigers stilletjesaan die stakingen kotsbeu zijn..
Ik weet dat wel zeker. Spijtig genoeg zijn de reizigers in deze compleet machteloos. Ze hebben de keuze tussen in de file gaan staan of rekenen op een compleet onbetrouwbare NMBS met macht- en stakingsgeile vakbonden en incompetent management. Kiezen tussen de pest en de cholera dus.

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 10:59
door dentheo
Ik kan mij inbeelden dat zij graag rustig naar de koffiemachine willen wandelen, even bijpraten en weer terug.
Wat ik zo triestig vind is dat de klacht weer zo hopeloos is, er kan nu niet aan voldaan worden, twee weken voor de dienstregelingswissel in December..... Hopeloos.

Begin daar "nu" over te discuteren voor de volgende wisseling eind 2011, dat kan zin hebben.

Re: ...Waarom gaan de TBG's staken op 15 november 2010?...

Geplaatst: 05 nov 2010, 11:01
door overweg13
Teach2 schreef:
Ik denk dat de meeste reizigers stilletjesaan die stakingen kotsbeu zijn..
Ik weet dat wel zeker. Spijtig genoeg zijn de reizigers in deze compleet machteloos. Ze hebben de keuze tussen in de file gaan staan of rekenen op een compleet onbetrouwbare NMBS met macht- en stakingsgeile vakbonden en incompetent management. Kiezen tussen de pest en de cholera dus.
Dat die reizigers machteloos staan is natuurlijk niet helemaal waar. Hoevelen onder hen zijn zelf aangesloten om hun eigen rechten (?) veilig te stellen? Als je echt van de vakbonden af wil, dan is er maar een oplossing mogelijk: niet toetreden of er uit trekken.