Bij deze dan wat foto's van mijn vakantie.
We beginnen met een uitermate professionele uitbeelding van de Treinsamenstelling naar het oosten, op Utrecht Centraal.

Dan de altijd lastige kwestie "Hoe regel je Europese subsidie voor behoud van architectonisch erfgoed?" Nou, dat is eenvoudig. Dat doe je door uitgerekend in Strasbourg
dit met je monumentale stationsgebouw te doen

Dan heb je het echt goed begrepen :neg:

Dan in de categorie "Trein en vrouw", nog een teleurstellend beeld. Wel ontzettend lekker zacht van binnen trouwens. Die trein.

Gaat er dan helemaal niets goed? Oh jawel hoor

In diezelfde categorie "Trein en vrouw" namelijk

Dan het onderdeel "Stationsgebouwen".
Allereerst mijn uitvalsbasis: Freiburg Littenweiler.

Dan het station van Kandern aan het eind van de museumstoomlijn Haltingen - Kandern.

Vervolgens het station Münstertal (Schwarzwald). Vanwege de korte kering (2 minuten) kon ik er niet even naartoe lopen helaas. Overigens moet ik wel even kwijt dat het lijntje erheen pure waanzin is. De lijn is zegge en schrijve 12 km lang. Daaraan liggen niet minder dan 9 stationnetjes en je moet onderweg nog een keer overstappen ook..

Dan een blik in de stationshal van Basel SBB met prachtige handbeschilderde houten wandpanelen boven de loketten.

Voorts het station van Neuenburg (Baden). Ooit reden hiervandaan treinen door tot Mulhouse in Frankrijk, maar nu alleen nog een paar museumstomers in de zomer. Ook de ontvangsthal en wachtruimte hebben hun beste tijd gehad. Ik kreeg gelukkig nog wel een aardige blik op het wisselverstelgebeuren aangezien de deur open stond.

Tot slot nog het onderdeel "Spoorbouw".
Langs de Elzbachtalbahn Freiburg - Elzach liggen bijzondere dwarsliggers. Het lijkt er zelfs op dat dit gewoon verbogen spoorstaven ondersteboven zijn? Weet iemand hier iets meer van?

Deze las in de Kandertalbahn doet vermoeden dat het spoor hier op een soort Decauville-manier is aangelegd...

En wat is dit precies? Is dit een gevolg van slijpen? Of betekent dit juist dat er geslepen moet worden?

Treinen zelf volgen later