Pagina 1 van 2
13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 14:48
door Robin
Deze middag even naar Antwerpen geweest voor men busabonnement, van de gelegenheid even gebruikt gemaakt voor de nodige foto's te maken.
Om 11hr19 vertrokken te Luchtbal, tijdens het wachten kwam deze vierledige richting Antwerpen als stoptrein vanuit Roosendaal.
MS 836
M6 Stuurrijtuig 65041

Dan even gewacht op de Thalys die uit Parijs komt..
Thalys 4321
Detailfoto

Op weg naar boven langs perron 12, hier kwam de stoptrein vanuit Brussel-Zuid, MS 821.
Bij het maken van enkele foto's wandelde ik richting de roltrap en kwam de TBG mij tegemoet, eentje van FMBZ die geen moer nederlands kon, ik geen frans dus in het engels.
Hij vroeg me de foto's te laten zien die ik net had gemaakt, dan wou hij zelf inzoomen en deed een stap achteruit zodat die van men toestel afbleef, hier door raakte hij geïrriteerd. Na veel kijk werk waar hij op de foto stond, zagen we dat hij telkens met z'n rug naar mij stond. Toen begon hij te dreigen dat hij hiermee naar de politie kon gaan en dat ik een vergunning nodig had, toen hij dat zei haalde ik deze uit men rugzak. Na het lezen (wat hij niet kon denk ik) van de vergunning vroeg hij aan mij wat de titel inhoud en de ganse tekst ( Is A4 blad waar op staat dat ik niet verantwoordelijk ben bij ongevallen van de NMBS). Na de uitleg die ik gaf over het papier weigerde hij het te snappen en zei hem dat ik enkel de trein op foto wou, dat er toevallig personen rondlopen dat heb je overal. Hij zei dat ik maar beter moest mikken en maar zorgen dat hij er niet op stond. Na veel vijven en zessen vroeg hij mij de foto's te verwijderen waar hij op stond en de vierledige ofwel ging hij de politie erbij halen, ik zei hem vriendelijke dat hij dat dan maar moet doen (nam z'n dienstgsm al ondertussen). Hij vroeg het nogmaals (zeer arrogant) en heb ze dik tegen men zin verwijderd want ondertussen stond ik er al 15min te zever met die vent. Collega's noemen ze dat dan
Sfeerfoto vanop niveau 0
Sfeerfoto vanop niveau 0
Traxx 2839 voor de Benelux richting Amsterdam
Sprinter 918 & MS 4183
Break 379
Break 394
Merk op de andere cijfers van de 394
Tegenwoordig hebben ze nieuwe vuilbakken, deze vind ik mooier dan de ronde grijze
Sfeerfoto van een M6
Sfeerfoto van een informatiebord
Brecht Shuttle te Noorderkempen, M6 Stuurstand 65039

Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 16:44
door Kristofke
Mooie foto's!
Ik zou gewacht hebben tot hij securail gebeld had.
Heeft hij je toestel proberen aan te raken? Eveneens klacht indienen dan.
Mensen die zo onnozel doen moet je even onnozel terugdoen. Toch zeker als hij je toelatingsbrief niet kan lezen is het toppunt van onnozelheid.
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 17:07
door b-loc
Prachtige foto's
Moet je een vergunning ervoor hebben?
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 17:11
door Kristofke
Jazeker:
http://www.hetstation.be/content/extra/ ... tions.aspx
Alleen had deze TBG niet verwacht dat de fotograaf ook echt wel een papier kon voorleggen

Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 18:41
door melle
Robin schreef:
Op weg naar boven langs perron 12, hier kwam de stoptrein vanuit Brussel-Zuid, MS 821.
Bij het maken van enkele foto's wandelde ik richting de roltrap en kwam de TBG mij tegemoet, eentje van FMBZ die geen moer nederlands kon, ik geen frans dus in het engels.
Hij vroeg me de foto's te laten zien die ik net had gemaakt, dan wou hij zelf inzoomen en deed een stap achteruit zodat die van men toestel afbleef, hier door raakte hij geïrriteerd. Na veel kijk werk waar hij op de foto stond, zagen we dat hij telkens met z'n rug naar mij stond. Toen begon hij te dreigen dat hij hiermee naar de politie kon gaan en dat ik een vergunning nodig had, toen hij dat zei haalde ik deze uit men rugzak. Na het lezen (wat hij niet kon denk ik) van de vergunning vroeg hij aan mij wat de titel inhoud en de ganse tekst ( Is A4 blad waar op staat dat ik niet verantwoordelijk ben bij ongevallen van de NMBS). Na de uitleg die ik gaf over het papier weigerde hij het te snappen en zei hem dat ik enkel de trein op foto wou, dat er toevallig personen rondlopen dat heb je overal. Hij zei dat ik maar beter moest mikken en maar zorgen dat hij er niet op stond. Na veel vijven en zessen vroeg hij mij de foto's te verwijderen waar hij op stond en de vierledige ofwel ging hij de politie erbij halen, ik zei hem vriendelijke dat hij dat dan maar moet doen (nam z'n dienstgsm al ondertussen). Hij vroeg het nogmaals (zeer arrogant) en heb ze dik tegen men zin verwijderd want ondertussen stond ik er al 15min te zever met die vent. Collega's noemen ze dat dan
In Oostenrijk heb ik iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik vind zo'n mensen echt belachelijk. Als je vriendelijk bent dan zou je misschien wel eens een "efforreke" kunnen doen, maar op zo'n manier maakt het je echt kwaad en geirriteerd..
Mooie foto's trouwens!
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 19:03
door dentheo
Zou het in dat geval niet beter zijn eenvoudig SAMEN naar de stationchef te gaan ?
Ik meen zelfs dat Antw Centraal van Infrabel gerind wordt en NIET van de NMBS .
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 19:04
door Robin
dentheo schreef:Zou het in dat geval niet beter zijn eenvoudig SAMEN naar de stationchef te gaan ?
Ik meen zelfs dat Antw Centraal van Infrabel gerind wordt en NIET van de NMBS .
alle grote stations zijn van de Holding.
elke TBG moet tweetalig zijn eigenlijk, de volgende die afkomt gaat het mogen weten hoor

.
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 19:19
door dentheo
Volgens mij zijn de stations "verdeeld" tussen de NMBS holding dochters....
Ik meen de grootste (met inkomsten van winkels etc.) aan Infrabel, die winst wou men niet aan reizigers geven ( niet onlogisch als er meerdere operatoren komen).
Is hiervoor de oude klassering van klasse 1 2 en 3 gebruikt weet ik niet.
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 19:42
door Robin
Infrabel heeft de stations zoals Antwerpen-Oost, Kontich, Beveren.
NMBS heeft geen stations omdat dit de vervoerder is.
NMBS Holding heeft de stations zoals Antwerpen-Centraal, Berchem, Mechelen, Brussel-Noord-Centraal-Zuid.
Let er maar eens op dat je in grote stations zelden iemand met een vest van Infrabel ziet

.
Waar de winst naar toe gaat? onderhoud waarschijnlijk en andere zaken.
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 19:47
door dentheo
Dus de holding heeft de grote en Infrabel de kleine, ik wist dat ze verdeeld waren.
En NMBS reizigers heeft er geen, er klopt dus toch iets van wat ik schreef.
noot: de TBG waar gij mee discuteerde trekt waarschijnlijk elke maand mooie toeslag voor zijn tweetaligheid....anders kon hij niet gepland zijn op een trein naar Antwerpen...
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 13 aug 2010, 19:56
door Robin
dentheo schreef:Dus de holding heeft de grote en Infrabel de kleine, ik wist dat ze verdeeld waren.
En NMBS reizigers heeft er geen, er klopt dus toch iets van wat ik schreef.
noot: de TBG waar gij mee discuteerde trekt waarschijnlijk elke maand mooie toeslag voor zijn tweetaligheid....anders kon hij niet gepland zijn op een trein naar Antwerpen...
Tja die krijgt z'n toeslag inderdaad.
Ach het is gebeurd, ik trek er mijn conclusies uit voor de volgende keer

.
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 14 aug 2010, 14:34
door LML
Toffe foto's in ieder geval...
Toch effe m'n persoonlijke mening en vragen over een aantal plaatjes:
* nieuwe vuilbakken zien er idd beter en opvallender uit dan de grijze boxen. Alleen zou ik de zijkanten van het nieuwe type vuilbak ook afsluiten. Ik vrees dat er anders meer vuilnis rond i.p.v. in de vuilbakken zal liggen (opengescheurde vuilzakken door vandalen)...
* enkele 'breaks' en 'varkenssnuiten' zien weer (zoals altijd) er fameus gepersonalliseerd uit...
* de 'varkenssnuiten' worden gemoderniseerd, alleen weet niemand vanaf wanneer (tenzij iemand hier op dit forum...?)...
* worden de 'duikbrillen' (sprinters) ook (nog) gemoderniseerd?
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 14 aug 2010, 16:37
door Kristofke
De nieuwe vuilbakken zijn doorzichtig wegens veiligheidsmaatregelen.
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 14 aug 2010, 17:07
door bobke
Kristofke schreef:De nieuwe vuilbakken zijn doorzichtig wegens veiligheidsmaatregelen.
Kan je dit meer uitleggen aub?
Re: 13-08-2010 Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 14 aug 2010, 17:16
door TrainzDr3ver
Was dat die TBG van de 821, deze had ik namelijk als Stoptrein naar Antwerpen, toen ik ging spotten in Hove, Hij riep in alle talen (Nederlands, Engels, Frans en zelfs Duits) maar het was nu niet dat hij een van die 4 perfect beheerste
