Pagina 1 van 1
					
				Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 25 mei 2010, 19:49
				door dentheo
				Als ik het goed voor heb start er vanaf vandaag dagelijkse containertrein Antw Kombinant- Duisburg vertrek  werkdagen 20:00...
Rijdt die langs lijn 12...doorkomsttijden iemand ???
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 25 mei 2010, 20:17
				door ijzeren rijn 82
				komt via Essen om 17h30 het land in richting Antwerpen
richting Duisburg is s'nachts 
NMBS reeks 28 is de trekkracht
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 25 mei 2010, 21:05
				door dentheo
				ijzeren rijn 82 schreef:komt via Essen om 17h30 het land in richting Antwerpen
richting Duisburg is s'nachts 
NMBS reeks 28 is de trekkracht
Vertrek Kombinant is toch A 20:00 ?? Duisburg  B 08:00
retour waarschijnlijk Duisburg 12:00  AntwKomb  19:00 ?
Ik moet eens nazoeken wie de trein inlegt alhoewel NMBS trekkracht, dus waarschijnlijk Railion = Kombibahn 
Ik zal eens gaan zoeken op de website van Duisburg Hafen...
 
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 27 mei 2010, 11:25
				door dentheo
				Aai... reed eerste dag ( met tweemaal 28xx)  al met uur of drie vertraging.....
Hopelijk verbetert het
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 27 mei 2010, 23:46
				door Speedy
				Vandaag al véél beter...Met +40 vertrokken te Duisburg en op tijd aangekomen te Antwerpen.
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 28 mei 2010, 00:03
				door dentheo
				En met één 28 denk ik ?
Of was er gisteren één kapot gegaan ??
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 31 mei 2010, 16:14
				door Speedy
				Trein is steeds voorzien met 1x T28. Indien je er 2 ziet voor de trein, dan is dat gewoon omdat er  een andere trein uit Duitsland (bv de 'Opel-trein' uit Bochum) afgelast is. Zo geraakt die loc dan op een economische manier terug in Antwerpen vanwaar hij dan opnieuw kan worden ingezet.
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 31 mei 2010, 19:02
				door dentheo
				?? volgens mij is hij toen heen-en-weer meegeweest ???
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 01 jun 2010, 18:38
				door Speedy
				dentheo schreef:?? volgens mij is hij toen heen-en-weer meegeweest ???
 
 
Klopt idd...Loc was dus voorzien voor geplande Opel-trein die helaas (alhoewel...klant moet toch betalen...) 2u voor vertrek geannuleerd werd..
 
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 01 jun 2010, 18:45
				door dentheo
				Kan men aan kombinant spotten of is het zo diep op het terrein van BASF dat je niets kunt zien of fotograferen ?
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 01 jun 2010, 23:21
				door dentheo
				
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 04 jun 2010, 23:53
				door dentheo
				
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 06 jun 2010, 16:09
				door Marianne
				De hoeveelheid belading gaat er ook niet op vooruit, moet ik zeggen. 
Lijkt net de Zeebrugge- shuttle zo ongeveer.
Over die Kombinant terminal stond pas geleden nog iets bij ons in de krant. Dat die niet optimaal gebruikt kon worden voor goederenverkeer naar Nederland, omdat er ergens een stukje spoor ontbreekt (naar Zeeland), waardoor men om moet rijden via Roosendaal. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik ook niet (artikel is ook niet meer te vinden online).
Zag vorige week nog wel de Ruhland- shuttle van Crossrail, die reed ook naar Kombinant en was aanzienlijk beter beladen, dan deze shuttle. 
Groeten,
Marianne
			 
			
					
				Re: Kombinant Duisburg shuttle
				Geplaatst: 06 jun 2010, 16:20
				door dentheo
				Klopt, 
1) de Kombinant terminal is zo ongeveer zichtbaar vanuit de trein tussen Bergen OZ en Goes aan de Kreekrakbrug. 
Hij ligt in het uiterste noorden van de Haven van Antwerpen.
Ik meen een paar honderd meter van de grens op het terrein van BASF.
Die treinen rijden dus eerst naar vormingsstation Antwerpen Noord en dan via Mariaburg op lijn 12 naar Roosendaal.
2) Ik denk dat men zulk een verbinding ook enkele maanden tijd moet geven om te groeien.
Bij reizigersverkeer spreekt men van jaren, maar ja die zijn gesubsidieerd , is iets makkelijker.