Eurostar

Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Stef »

msts.be schreef:Ondertussen pronkt men bij Brush met het feit dat men motorbak 3015 helemaal terug heropgebouwd heeft. Is het deze bak die deel uitmaakte van het gevandaliseerde stel van Vorst, of nog een andere ? Jules ?
In dat topic spreken ze van de 3102. Dus ik denk niet dat het hetzelfde stel is. Alhoewel het verhaal wel kan kloppen. Verandering van nummering mogelijk?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

the installation of a new environmentally friendly aerosol fire extinguishing system
Geen Halon meer dus? Dat zou betekenen dat die specifieke Eurostar dan ook kan doorrijden naar bijvoorbeeld Antwerpen-Centraal. Voor zover mij bekend is dat tot nu toe altijd een probleem geweest, "wat als de Halon afgaat in de tunnel?"
kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kristofvt »

Stel 3015 behoort toe aan EUKL het Engelse gedeelte van Eurotunnel. dat een slachtoffer geworden was van een brand.

Het Belgische ongebruikte stel 3102 zal door Eurostar gerenoveerd worden samen met de andere Eurostars die allen een vernieuwd interieur krijgen+ logo.
Jules

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Jules »

Ondertussen pronkt men bij Brush met het feit dat men motorbak 3015 helemaal terug heropgebouwd heeft. Is het deze bak die deel uitmaakte van het gevandaliseerde stel van Vorst, of nog een andere ? Jules ?
De helft van de machinekamer van 3015 is een paar jaar geleden uitgebrand. Ondertussen heeft het stel 3015 met de reservemotorwagen 3999 gereden en is de 3015 volledig hersteld en is de stuurpost volledig vernieuwd (Eindelijk geen donker kot meer).

Het stel 3101/3102 dat in Vorst stond staat nu in Temple Mills. De toestand van het stel is er niet op verbeterd. In tegenstelling tot wat hierboven beweerd wordt is het nog altijd niet duidelijk of het stel nog in commerciële dienst zal gebruikt worden. Door de aankoop van het nieuwe materieel is de kans groot dat een deel van de oude vloot zal worden afgeschreven in plaats van gerenoveerd.
AlexNL
Berichten: 2184
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

Nouja, in ieder geval zal het altijd nog handig zijn als plukstel, voor wanneer er defecten optreden bij de andere stellen...
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door bobke »

Eurotunnel ziet omzet in 2011 met 16 procent toenemen

31 januari 2012

Eurotunnel, de exploitant van de Kanaaltunnel, heeft vorig jaar zijn omzet met 16 procent zien stijgen ten opzichte van 2010, tot 844,8 miljoen euro.

Er werden vorig jaar 2,26 miljoen personenwagens per trein vervoerd door de Kanaaltunnel, een stijging met 6 procent. Het aantal vervoerde vrachtwagens steeg met 16 procent, tot 1,26 miljoen. Het aantal vervoerde bussen daalde dan weer met 1 procent, tot 56.095. Eurotunnel geeft aan dat de moeilijkheden bij ferrymaatschappij Sea France tijdens het vierde kwartaal voor een stevige stijging van het aantal per trein vervoerde wagens en vrachtwagens zorgde.

In de bijna 18 jaar Kanaaltunnel werden 284 miljoen reizigers en 57 miljoen voertuigen doorheen de tunnel vervoerd.

Bron: De Standaard
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door msts.be »

Dat was dus de maquette, en die zag er nog bijzonder goed uit. Nu is het eerste stel klaar en heeft men weer voor een asymmetrische kleurstelling gekozen:
http://www.railvolution.net/railvolutio ... =velaro-uk

Wat is het tegenwoordig met die flutdesigners ? Als ik het goed had was de hele "re-branding" van Eurostar toch uitbesteed aan een beroemd Italiaans bureau, genre Pininfarina of Giugiaro ? Die zorgen ervoor dat tenminste de kleurstelling deftig afgewerkt is !

Ik hou mijn hart vast voor de gerenoveerde "oude" stellen... :roll:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

Hihi als ik die 'bek' zie bij de koppeling zou ik het net daar geel hebben gemaakt, pacmantrein :lol:
Ofyles2

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Ofyles2 »

msts.be schreef:
Dat was dus de maquette, en die zag er nog bijzonder goed uit. Nu is het eerste stel klaar en heeft men weer voor een asymmetrische kleurstelling gekozen:
http://www.railvolution.net/railvolutio ... =velaro-uk

Wat is het tegenwoordig met die flutdesigners ? Als ik het goed had was de hele "re-branding" van Eurostar toch uitbesteed aan een beroemd Italiaans bureau, genre Pininfarina of Giugiaro ? Die zorgen ervoor dat tenminste de kleurstelling deftig afgewerkt is !

Ik hou mijn hart vast voor de gerenoveerde "oude" stellen... :roll:
SomeOne, het bureau achter de nieuwe huisstijl van Eurostar.

In ieder geval kun je zeggen dat de medewerkers van dat ontwerpbureau te vaak in Italië hebben rondgehangen...
J-B

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door J-B »

Ondertussen is er ook een filmpje opgedoken van de nieuwe Eurostar e320 stellen:
http://www.youtube.com/watch?v=ORO05DDLplA
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

En over een maand komen deze stellen in België rondrijden. Meerbepaald op L2 zullen ze snachts te zien zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steve »

Shrek schreef:En over een maand komen deze stellen in België rondrijden. Meerbepaald op L2 zullen ze snachts te zien zijn.
En waar hebben we een kans om ze bij daglicht vast te leggen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Steve schreef:
Shrek schreef:En over een maand komen deze stellen in België rondrijden. Meerbepaald op L2 zullen ze snachts te zien zijn.
En waar hebben we een kans om ze bij daglicht vast te leggen?
Die zullen overdag wel in Leuven in een bundel staan lijkt mij.
Deze treinen worden trouwens zowat het summum voor de seininrichtingsfans:
TVM, KVB, memor, TBL1, TBL2, ATB, LZB, PZB, ATB-NG en natuurlijk ook ETCS.
TBL1+ is nog een optie, maar waarschijnlijk komt dat er niet op. Het toont in ieder geval aan dat er grote nood is aan 1 seinsysteem, en hopelijk worden dit dan ook de laatste treinen met een hele kerstboom antennes onder.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door deadlock »

ICE 3MF is daarbovenop toch ook nog uitgerust met Integra-Signum en EuroZUB geloof ik? In ieder geval een beste batterij aan beveiligingssystemen inderdaad. Tijd om zsm de stations in Nedelrand van ETCS te voorzien. Dat scheelt een pak geld.
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door K V B »

deadlock schreef:ICE 3MF is daarbovenop toch ook nog uitgerust met Integra-Signum en EuroZUB geloof ik?
Nee, geen enkele ICE3 variant heeft Integra-Signum of EuroZUB. Daarom mogen ze ook Zwitserland niet verder binnen dan Basel.
Plaats reactie