Pagina 1 van 8
Toeristentreinen
Geplaatst: 15 jun 2006, 21:05
door Trainspotterke
Binnenkort worden we hier in België, en dan vooral in West-Vlaanderen weer gebombardeerd met toeristentreinen om kuddes mensen naar de kust te brengen.
Maar bestaat het fenomeen "toeristentreinen" eigenlijk ook in onze buurlanden? Worden er bijvoorbeeld extra treinen ingelegd naar Vlissingen of Den Helder, of langs de andere kant naar Franse badplaatsen?
Geplaatst: 15 jun 2006, 21:24
door groentje
Er worden extra treinen ingezet naar la Côte Opale vanuit Rijsel. Zou eens moeten opzoeken vanaf wanneer.
Geplaatst: 15 jun 2006, 21:55
door Shrek
ik weet dat er zelfs extra treinen uit duitsland naar nederland rijden in het hoogseizoen

Geplaatst: 15 jun 2006, 22:02
door Jonathan
Shrek schreef:ik weet dat er zelfs extra treinen uit duitsland naar nederland rijden in het hoogseizoen

Ja, als de Duitsers naar hun kust willen, is onze kust soms veel dichter bij en veel toeristiser aangelegt. De meeste Duitsers zitten hier in De Haan en Bredene.
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:07
door Trainspotterke
Awel, tijdens juli en augustus zouden ze een toeristentrein Keulen - Oostende moeten inleggen!
Samengesteld uit een 16 en I10-rijtuigen!

Geplaatst: 15 jun 2006, 22:09
door Jonathan
Trainspotterke schreef:Awel, tijdens juli en augustus zouden ze een toeristentrein Keulen - Oostende moeten inleggen!
Samengesteld uit een 16 en I10-rijtuigen!

Ja, waarom eigenlijk niet? Ze spraken toch al in Brugge van een terugval van de Duitse toeristen na het wegnemen van de
IC A Oostende-Köln.
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:12
door Trainspotterke
Jonathan schreef:Trainspotterke schreef:Awel, tijdens juli en augustus zouden ze een toeristentrein Keulen - Oostende moeten inleggen!
Samengesteld uit een 16 en I10-rijtuigen!

Ja, waarom eigenlijk niet? Ze spraken toch al in Brugge van een terugval van de Duitse toeristen na het wegnemen van de
IC A Oostende-Köln.
We hebben nu al een toeristentrein met Lille verkregen! Vanaf volgend jaar bereiken we dus Keulen!
En dan komt Moenaert ineens af: "Het aantal Japanse toeristen is de laatste jaren gedaald ..."
Toeristentreintje inleggen naar Japan, samengesteld uit varkensneuzen!

Geplaatst: 15 jun 2006, 22:13
door Greg
Trainspotterke schreef:Awel, tijdens juli en augustus zouden ze een toeristentrein Keulen - Oostende moeten inleggen!
Samengesteld uit een 16 en I10-rijtuigen!

Uitstekend idee !

(dream..

)
Maar die zou dan onmogelijk spotbaar zijn als het daarom te doen is. L36 s'morgens uit Luik tegenlicht, ganse L50a is s'morgens tegenlicht uit Brussel en s'avonds is het net hetzelfde maar dan in de andere richting.
Enkel op L37 zou het kunnen.
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:17
door Jonathan
Trainspotterke schreef:Jonathan schreef:Trainspotterke schreef:Awel, tijdens juli en augustus zouden ze een toeristentrein Keulen - Oostende moeten inleggen!
Samengesteld uit een 16 en I10-rijtuigen!

Ja, waarom eigenlijk niet? Ze spraken toch al in Brugge van een terugval van de Duitse toeristen na het wegnemen van de
IC A Oostende-Köln.
We hebben nu al een toeristentrein met Lille verkregen! Vanaf volgend jaar bereiken we dus Keulen!
En dan komt Moenaert ineens af: "Het aantal Japanse toeristen is de laatste jaren gedaald ..."
Toeristentreintje inleggen naar Japan, samengesteld uit varkensneuzen!

Tegenwoordig komen er meer Chinezen, dus de afstand is al iets verkort.
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:18
door Greg
Jonathan schreef:Trainspotterke schreef:Awel, tijdens juli en augustus zouden ze een toeristentrein Keulen - Oostende moeten inleggen!
Samengesteld uit een 16 en I10-rijtuigen!

Ja, waarom eigenlijk niet? Ze spraken toch al in Brugge van een terugval van de Duitse toeristen na het wegnemen van de
IC A Oostende-Köln.
Ja ik vind dat ze die trein nooit hadden mogen wegnemen (niet met spotten als bedoeling)!
Er is vanuit belgie geen enkele goede verbinding met duitsland, ja behalve die stomme ICE en dan nog, om de zoveel uur maar.
Eerst IC-A nemen en op een oud versleten klassiekje naar Aachen en daar weer eens overstappen op iets.

Gewoonweg stom !
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:26
door Trainspotterke
Er waren ooit plannen dat als de ICE naar België zou komen (wat ondertussen al een feit is), die verder zou doorrijden naar Oostende.
In één van de Op De Baans (zeker van voor 2002) staat er trouwens nog een dienstregeling van de ICE die Oostende als terminus zou gehad hebben.
Hopelijk nemen ze die beslissing ooit, al zijn het maar die drie ritjes per dag!

Geplaatst: 15 jun 2006, 22:31
door Wover
Als je ziet dat de Thalyssen nu al zo'n lage bezetting hebben, zal het toch niet veel beter zijn met de ICE hoor...
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:35
door Trainspotterke
Wover schreef:Als je ziet dat de Thalyssen nu al zo'n lage bezetting hebben, zal het toch niet veel beter zijn met de ICE hoor...
Van Duitsland zou je nog verschieten, hoor!

Vooral het feit dat de Duitsers geen kust (dat noordelijk stukje aan de Oostzee niet meegerekend) hebben, wat de Fransen wel hebben, kan al een enorm voordeel zijn!

In De Haan bijvoorbeeld zie je meer Duitse wagens staan, dan Belgische!

Geplaatst: 15 jun 2006, 22:36
door Trainspotterke
Wover schreef:Als je ziet dat de Thalyssen nu al zo'n lage bezetting hebben, zal het toch niet veel beter zijn met de ICE hoor...
De zater- en zondagthalys zijn meestal wel goed bezet tot in Brugge, ze!

Geplaatst: 15 jun 2006, 22:47
door Steven
Trainspotterke schreef:Er waren ooit plannen dat als de ICE naar België zou komen (wat ondertussen al een feit is), die verder zou doorrijden naar Oostende.
In één van de Op De Baans (zeker van voor 2002) staat er trouwens nog een dienstregeling van de ICE die Oostende als terminus zou gehad hebben.
Hopelijk nemen ze die beslissing ooit, al zijn het maar die drie ritjes per dag!

blijven hopen he
