Pagina 1 van 2
Nieuwe signalisatie op L66
Geplaatst: 10 jun 2006, 21:59
door Trainspotterke
Vandaag is de nieuwe signalisatie tussen Brugge en Lichtervelde (ik ben niet zeker of het al over dit volledige traject is, of nog maar tussen Brugge en Zedelgem of Lichtervelde) de nieuwe signalisatie in dienst gekomen. Vanaf nu kunnen de treinen op L66 in blok rijden. Tot gisteren moest een trein die in Brugge wou vertrokken bijvoorbeeld wachten tot de voorgaande het station van Zedelgem ge passeerd was. Nu is er dus een automatisch blokstelsel ingevoerd dat gecontroleerd wordt door het nieuwe Blok 7 te Brugge.
Ik vrees er ook voor dat bij deze de blokposten van Zedelgem en Torhout buiten dienst gesteld zijn.
Vandaag waren ze de seininrichting precies aan het testen. Ik reed juist de overweg over te Loppem, toen ik zag dat een tegenspoorsein dat rood pinkte, ineens groen begon te pinken. Op hetzelfde ogenblik (op hetzelfde spoor) sprong een normaalspoorsein (het voorsein van Brugge) op rood, ondanks het feit dat er geen treinen afkwamen!
Geplaatst: 10 jun 2006, 22:03
door Tim
Da's normaal wat je gezien hebt. Als men op tegenspoor een reisweg aanlegt zullen automatisch alle seinen van het normaalspoor dichtvallen. Blijkbaar ging er dus een trein aankomen op tegenspoor ofwel waren ze inderdaad aan het testen.
Geplaatst: 10 jun 2006, 22:03
door Trainspotterke
P.S. De nieuwe seinen (die daar overigens al bijna twee jaar stonden) zijn (nog) niet voorzien van overschrijdingsroosjes!

Blijven stilstaan dus als je rood hebt!

Geplaatst: 11 jun 2006, 12:33
door Steven
Trainspotterke schreef:P.S. De nieuwe seinen (die daar overigens al bijna twee jaar stonden) zijn (nog) niet voorzien van overschrijdingsroosjes!

Blijven stilstaan dus als je rood hebt!

in bepaalde gevallen kan je een overschreidingsbevel op afstand meekrijgen

Geplaatst: 15 jun 2006, 20:59
door Trainspotterke
De nieuwe seinen staan blijkbaar verder uit mekaar dan de vorige generatie, hoewel ik een snelheidsverhoging op L66 (nu 120 km/u) niet direct zie aankomen!

En moest de snelheid omhoog gaan, dan zal de bocht van Loppem denk ik wel 120 km/u blijven, evenals de bocht van Roeselare.
Het voorsein van Zedelgem, komende van Brugge, staat nu 500 meter dichter naar Brugge. Hij staat nu vlak achter de overweg in Loppem met zijn dubbel geel te pronken, terwijl je dat sein vroeger altijd mooi in de verte kon zien staan op het rechte stuk richting Zedelgem, net voor de bocht van Zedelgem!
Geplaatst: 15 jun 2006, 22:28
door Wover
Waaw, een sein in Loppem!
Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke

Geplaatst: 15 jun 2006, 22:29
door Trainspotterke
Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem!
Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke

Die komt er nog wel ... die komt er nog wel!

Geplaatst: 29 jun 2006, 10:30
door Bert
Even melden dat de nieuwe seinen in Torhout nog altijd niet aangesloten zijn en dus ook nog niet gebruikt worden.

Geplaatst: 29 jun 2006, 22:55
door 't Seinerke
Ook even melden dat enkel tussen Brugge & Zedelgem de permissieve seinen in dienst zijn. Verderop is het nog altijd volgens oude systeem, dus 1 sectie.
Geplaatst: 30 jun 2006, 21:36
door Trainspotterke
Is de blokpost van Zedelgem dan ook nog altijd in dienst?
Geplaatst: 30 jun 2006, 23:17
door 't Seinerke
Yes indeed,
alles blijft bij het oude (behalve die signalisatie tss Brugge & Zedelgem).
Geplaatst: 09 sep 2006, 09:48
door OO-MSS
gisteren zat ik op IC 0816 naar Kortijk vanuit Brugge.
in Zedelgem moesten we plotseling stoppen. (er stapten geen RZ in of uit dus...) Heeft het mss hiermee te maken
Geplaatst: 11 jan 2007, 19:46
door Patrick
Trainspotterke schreef:Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem!
Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke

Die komt er nog wel ... die komt er nog wel!

Misschien in 2010-2012? Want al dat volk zal wel een stopplaats kunnen gebruiken
Club: over 5 jaar willen we een nieuw stadion [...]
"De club en de overheid steken er geen geld in. Het geld komt van de commerciƫle partners. In het gunstigste scenario staat het stadion er half 2010, in een iets minder gunstig pas eind 2012. In het slechtste scenario komt er geen nieuw stadion. Daarom is Jan Breydel een optie voor als het in Loppem niet lukt."
Verder lezen: zie
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.html
Geplaatst: 11 jan 2007, 19:48
door nicken
Patrick schreef:Trainspotterke schreef:Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem!
Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke

Die komt er nog wel ... die komt er nog wel!

Misschien in 2010-2012? Want al dat volk zal wel een stopplaats kunnen gebruiken
Club: over 5 jaar willen we een nieuw stadion [...]
"De club en de overheid steken er geen geld in. Het geld komt van de commerciƫle partners. In het gunstigste scenario staat het stadion er half 2010, in een iets minder gunstig pas eind 2012. In het slechtste scenario komt er geen nieuw stadion. Daarom is Jan Breydel een optie voor als het in Loppem niet lukt."
Verder lezen: zie
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.html
MAG ik u er op attent maken dat de kans groot is dat da stadion er nooit zal komen daar

en ik woon op een paar honder meter van het huidige,mezerie genoeg met diene brol
Geplaatst: 11 jan 2007, 19:52
door TSP
Hoe hebben ze die seinen geplaatst? Hebben ze de schermen vervangen of helemaal nieuwe palen gezet? En blijven het nog steeds gloeilampen of gaan ze nu over op lichtgeleider?