Pagina 1 van 30

Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 09:49
door Joris
Hallo,
Volgens Wallorail is de reeks 16 buiten dienst gesteld, en moeten alle locs vrijdag in Oostende in hun stelplaats staan. Ze worden vervangen door 13'ers :(
De 1602 zou deze week nog in Welkenreadt zitten, en komt vanavond of morgen terug naar Oostende.
De 1608 vertrok deze morgen nog naar Schaarbeek (P 7009)(eigen waarneming).
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 10:23
door Shrek
het is natuurlijk logisch dat de 16nen op stal gaan als er 13nen op overschot zijn :roll: maar toch jammer want het zijn prachtige machines :(

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 11:29
door celtjan
Shrek schreef:het is natuurlijk logisch dat de 16nen op stal gaan als er 13nen op overschot zijn :roll: maar toch jammer want het zijn prachtige machines :(
Niet voor degene die op de eerste stoel zit! (of probeert te bijven zitten in de wisselstraten. zo'n 'petatten' dat dit ding kan geven)

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 13:59
door melle
Ik ben blij dat ze eruit zijn, de HLE13 is trouwens een fijnere loc! :wink:

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 15:10
door Presario
Ook bevestigd door railpassie. Vind het wel zeer jammer :(!

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 15:26
door treinbruno
wat nu eigelijk met de 15 die de studententrein gouvy-troispoints rijdt?

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 19:27
door Locomotief 5175
Hoeveel 13nen zijn er op overschot ? Normaal zijn er van 1337 tot 1360 bij de NMBS.

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 21:32
door Poldevrek
Joris schreef: De 1602 zou deze week nog in Welkenreadt zitten, en komt vanavond of morgen terug naar Oostende.
Dan zal dit wellicht één van zijn laatste optredens geweest zijn :( (Westrem, deze avond):
Afbeelding Paul

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 21:45
door everclear
Gisterenavond was P 8002 Schaarbeek-Oostende (de trein van de foto hierboven)al met een 13 ipv met een 16.

Deze trein had blijkbaar een probleem in Gent, want toen ik aankwam in Gent met P 8003 (13+M4), zo rond 17u15, stond P 8002 er nog altijd. Het voorzienvertrekuur van deze trein is 16u53. Er zaten geen reizigers meer in de trein en op het bordje stond 'niet instappen'. Op de vertrekschermen stond er wel nog 'vertraging te bepalen', dus het is niet duidelijk of deze trein nog is vertrokken of is afgeschaft.

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 23:22
door Joris
Hallo,
Bijzonder jammer dat deze locs verdwijnen...
Oogst van vandaag:
Afbeelding
Gent-Sint-Pieters.
Afbeelding
Drongen.
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 23:25
door treinbruno
demm, ik ben vrijdag op schoolreis naar brussel en ik ben pas om 18u terug in st niklaas :twisted: :twisted: :twisted:
toch geen allerlaatste 16 gaan spotten dus :cry: :(

hopelijk is de crisis snel voorbij, nog voor de levering van de 18'ers :)

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 22 apr 2009, 23:27
door Joris
Hallo,
treinbruno schreef: hopelijk is de crisis snel voorbij, nog voor de levering van de 18'ers :)
Oei... De crisis is nog maar begonnen..
De 26'ers maken intussen hun opwachting...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 23 apr 2009, 00:15
door Shrek
treinbruno schreef: hopelijk is de crisis snel voorbij, nog voor de levering van de 18'ers :)
Dat zal wel niet zo zijn, bij de nmbs redeneren ze in ieder geval anders :wink:
Ik vind het wel straf dat ze 13nen moeten gebruiken voor P-treinen die maar 2 keer per dag rijden, daar verwachte je net het minst performante materieel (HLE23 en 25 enzo). Zouden die 13nen dan niet beter met zware M6 rondcrossen?

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 23 apr 2009, 01:36
door Nekvin
ze hebben vorige week een testrit gedaan met M6+13+M6. Die kwam van FNND naar FSR. Spijtig genoeg geen fotos, maar dit duid er misschien wel op dat ze de 13 gaan inzetten in trek en duw met M6

Re: Exit HLE 16?

Geplaatst: 23 apr 2009, 01:52
door Shrek
Nekvin schreef:ze hebben vorige week een testrit gedaan met M6+13+M6. Die kwam van FNND naar FSR. Spijtig genoeg geen fotos, maar dit duid er misschien wel op dat ze de 13 gaan inzetten in trek en duw met M6
Is dat niet gewoon de testtrein van L4? Een 13 kan perfect werken met 1 M6 stuurstand, er is geen reden om de 13 in te sluiten (behalve op ETCS-trajecten)