Pagina 1 van 2
Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 14:07
door dentheo
Ik lees in de pers dat de kanaaltunnelmaatschappij in Frankrijk zou gaan rijden...(Europorte 2)
Aangezien wij hier een correspondent hebben een paar vraagjes:
Gaan jullie machinisten hun terrein uitbreiden of blijft het een aparte club (je kan ze ook verhuren zoals NMBS holding) ?
Dourges als bestemming ? Dan kunnen jullie de treinen uit England rechtstreeks doorgeven aan NMBS ?
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 16:15
door nighttrain
dentheo schreef:Ik lees in de pers dat de kanaaltunnelmaatschappij in Frankrijk zou gaan rijden...(Europorte 2)
Aangezien wij hier een correspondent hebben een paar vraagjes:
Gaan jullie machinisten hun terrein uitbreiden of blijft het een aparte club (je kan ze ook verhuren zoals NMBS holding) ?
Dourges als bestemming ? Dan kunnen jullie de treinen uit England rechtstreeks doorgeven aan NMBS ?
Het zijn onze "in house" bestuurders die deze verbindingen gaan verzekeren. Dus zowel Engelse of Franse bestuurders,die ook ingezet worden om de normale Eurotunnel treinen te verzekeren binnen de concessie.
We hebben enkele Traxxen geleased en 8 class 92 gekocht van Eurostar.
Eurotunnel bestuurders zullen de rit verzekeren Dourges naar Frethun. Verwisselen met een class 92 en doortrekken naar Doollands Moore.
We hebben net een klein kontraktje gesloten voor treinen tussen Dunquerke en UK.Maar de details ontschieten mij nu juist. In elk geval SNCF voor het traject Dunquerke => Fréthun , Europorte 2 in de tunnel en dan een Engelse operator voor het laatste stuk. Later meer info.
Onze bestuurders (of toch enkele) zijn ook gecertifieerd om een Eurostar te helpen op de HSL met Krupp DE 64 diesels.
Pittig detail ,we hebben onlangs een operator betrapt die 2 treinen aan elkaar wilde hangen om door de tunnel te rijden.Om alszo een tol te winnen op 1 doortocht.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 17:30
door nighttrain
Mischien kan ik ook langs dit topic meegeven dat Eurotunnel voor het eerst winst heeft gemaakt ( 40Miljoen €) en dus een dividend gaat uitkeren van 0,30€ per aandeel. Bon wie het kleine niet waa.... is het grote niet wee... zullen we zeggen.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 19:48
door dentheo
nighttrain schreef:Mischien kan ik ook langs dit topic meegeven dat Eurotunnel voor het eerst winst heeft gemaakt ( 40Miljoen €) en dus een dividend gaat uitkeren van 0,30€ per aandeel. Bon wie het kleine niet waa.... is het grote niet wee... zullen we zeggen.
En wat kost mij zo'n aandeel tegenwoordig?

Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 19:53
door pietje
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 20:30
door Trammist
1) Wat gaat jullie maatschappij zoeken in het "boerengat" Dourges? Volgens Google Earth is er echt niks te beleven/dioen in dat gat, maar is er wél een groot autosnelwegknooppunt (A21/E17) én een spoorstationnetje.
2) Wat of waar is Doollands Moore? Op Google Earth levert het niks (NIKS!) op.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 20:34
door dekooiker
Kijk het spoorverkeer naar Dourges dan maar eens na.
RailLink, zegt dat u dan niks?
De meesten wellicht onbekend maar is wél een voorbeeld van transportvorm die meer en meer zal gaan voorkomen!
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 20:57
door nighttrain
dentheo schreef:nighttrain schreef:Mischien kan ik ook langs dit topic meegeven dat Eurotunnel voor het eerst winst heeft gemaakt ( 40Miljoen €) en dus een dividend gaat uitkeren van 0,30€ per aandeel. Bon wie het kleine niet waa.... is het grote niet wee... zullen we zeggen.
En wat kost mij zo'n aandeel tegenwoordig?

Vandaag 3,45€
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 21:03
door nighttrain
Trammist schreef:1) Wat gaat jullie maatschappij zoeken in het "boerengat" Dourges? Volgens Google Earth is er echt niks te beleven/dioen in dat gat, maar is er wél een groot autosnelwegknooppunt (A21/E17) én een spoorstationnetje.
2) Wat of waar is Doollands Moore? Op Google Earth levert het niks (NIKS!) op.
Dourges is een multimodaal platform DELTA3,wat mischien de toekomst kan zijn in de transport wereld.
Dollands Moore is een freight terminal naast de Eurotunnel Terminal dus op het grondgebied van Folkestone.
In feite +/- het equivalent van Frethun .
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 12 mar 2009, 22:21
door Shrek
in dourges rijden de vrachtwagens binnen en wordt hun vracht overgeladen op de trein. Muizen in het groot zeg maar

Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 13 mar 2009, 07:33
door nighttrain
Shrek schreef:in dourges rijden de vrachtwagens binnen en wordt hun vracht overgeladen op de trein. Muizen in het groot zeg maar

Alsook de binnenscheepvaart, en binnenkort zouden ze beginnen aan het grote "Seine -Nord Europe" naar Parijs.
http://www.seine-nord-europe.com/
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 14 mar 2009, 06:43
door nighttrain
dentheo schreef:Ik lees in de pers dat de kanaaltunnelmaatschappij in Frankrijk zou gaan rijden...(Europorte 2)
Aangezien wij hier een correspondent hebben een paar vraagjes:
Gaan jullie machinisten hun terrein uitbreiden of blijft het een aparte club (je kan ze ook verhuren zoals NMBS holding) ?
Dourges als bestemming ? Dan kunnen jullie de treinen uit England rechtstreeks doorgeven aan NMBS ?
Zoals beloofd ziehier meer info betreffende onze nieuwe verbinding sind 10/03.
Dunquerke +> Fréthun
Fréthun => Dollands Moor met EP 2
en dan van Dollands Moor naar Burton upon Trent(tegen Derby) met Coals Rail UK.
En dit met staalrollen van Arcelor.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 23 mar 2009, 11:59
door ziemon
We hebben enkele Traxxen geleased en 8 class 92 gekocht van Eurostar.
Moeten dit niet Prima's zijn van Alstom, geleasd via CBRail?
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 23 mar 2009, 14:36
door nighttrain
ziemon schreef:We hebben enkele Traxxen geleased en 8 class 92 gekocht van Eurostar.
Moeten dit niet Prima's zijn van Alstom, geleasd via CBRail?
Inderdaad , maar ik was op de verkeerde poot gezet doordat er eens lang 6 zwarte TRAXXen hebben gestationneerd op de yard in Fr.
geen excuses ik had het moeten wten ,bank achteruit.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 23 mar 2009, 20:53
door Trammist
ziemon schreef:We hebben enkele Traxxen geleased en 8 class 92 gekocht van Eurostar.
Moeten dit niet Prima's zijn van Alstom, geleasd via CBRail?
Heb je het nu over de Traxxen of over de 92'ers?
