Pagina 1 van 2
LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 20 dec 2008, 22:19
door treinbruno
DEN HAAG - Minister Eurlings van Verkeer moet van de Tweede Kamer onderzoeken of Eindhoven via de hogesnelheidslijn (HSL) een snelle treinverbinding kan krijgen met de Randstad.
De Tweede Kamer stemde donderdagmiddag vóór de motie van de ChristenUnie waarin wordt gepleit op aansluiting van treinen vanuit Eindhoven op de hogesnelheidslijn bij Breda.
Dat kan volgens de Tweede Kamer gecombineerd worden met de plannen van de provincie om Eindhoven een snelle treinverbinding te geven met Duitse steden.
bron:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/11059 ... Breda.aspx
hoeveel treinen zouden ze daar per dag dan over willen laten rijden
jaah, en ik wil ook een hogesnelheidslijn lokeren-sint niklaas

Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 20 dec 2008, 22:22
door rail s
Dit is toch niet meer serieus?
1 april valt wel zeer laat (of vroeg) dit jaar

Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 20 dec 2008, 22:27
door Steven
Dat ze hun bestaande infra upgraden he, ik denk dat ze daar een veel beter resultaat mee kunnen bekomen.
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 07:51
door deadlock
treinbruno schreef:hoeveel treinen zouden ze daar per dag dan over willen laten rijden
jaah, en ik wil ook een hogesnelheidslijn lokeren-sint niklaas

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindhoven 210.000 inwoners, agglomeratie; 440.000 inwoners
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint_Niklaas 50.000 inwoners, agglomeratie; 70.000 inwoners
Oh inderdaad wat een goede vergelijking en wat een raar idee van die Nederlanders

Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 09:51
door sweek
Er zijn al langer plannen om Eindhoven sneller te verbinden (danwel via Heerlen, danwel Venlo) met het Ruhrgebied. Het spoor Eindhoven - Breda is erg druk op dit moment, dus ik denk wel dat je twee extra sporen nodig hebt danwel inhaalsporen bij vele stations, om een trein aan te leggen hiervoor. Het is op zich niet zo'n slecht plan om treinen gedeeltelijk over het bestaand spoor te laten rijden, en gedeeltelijk over de nieuwe HSL. Den Haag - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Dusseldorf lijkt mij een vrij haalbare verbinding met behulp van het upgraden van de bestaande sporen.
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 12:26
door Steven
deadlock schreef:treinbruno schreef:hoeveel treinen zouden ze daar per dag dan over willen laten rijden
jaah, en ik wil ook een hogesnelheidslijn lokeren-sint niklaas

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindhoven 210.000 inwoners, agglomeratie; 440.000 inwoners
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint_Niklaas 50.000 inwoners, agglomeratie; 70.000 inwoners
Oh inderdaad wat een goede vergelijking en wat een raar idee van die Nederlanders

en zijn beide agglomeraties even groot in oppervlakte?
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 13:56
door deadlock
Wat heeft dat er mee te maken? Eindhoven en de regio zijn uitgegroeid tot een enorme stad. Sint Niklaas
Maar goed. In Sint Niklaas wonen 850 mensen per m2 en in Eindhoven ongeveer 2400.
Dat is plusminus drie keer zoveel per vierkante kilometer. Volgens die redenering kan je je ook afvragen waarom er een HSL nodig is naar Amsterdam, Antwerpen of Roterdam.
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 14:07
door Steven
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 14:21
door deadlock
Deze informatie komt van de totale oppervlakte van de gemeente gedeeld door het aantal inwoners en klopt met de informatie die op wikipedia staat.
De reden dat ik 'hap' is simpel; Er wordt net gedaan alsof Eindhoven een dorp is met dezelfde status als Lokeren of Sint Niklaas.
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 14:29
door Steven
deadlock schreef:Deze informatie komt van de totale oppervlakte van de gemeente gedeeld door het aantal inwoners en klopt met de informatie die op wikipedia staat.
De reden dat ik 'hap' is simpel; Er wordt net gedaan alsof Eindhoven een dorp is met dezelfde status als Lokeren of Sint Niklaas.
weeral zie je de humor van iemand zijn uitspraak hier op het forum niet, ironie is u dus onbekend?
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 14:46
door deadlock
Mag jij me het ironische stukje quoten (y)
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 14:50
door Steven
deadlock schreef:Mag jij me het ironische stukje quoten (y)
Als je het zelf niet kan inzien ga ik u er niet bij helpen, ben hier enkel mod en geen kleuterbegeleider die u handje zal vasthouden bij elke uitspraak die hier staat.
Ik geef u de raad dat gevoel voor humor in Vlaanderen blijkbaar anders is dan daar bij jullie, ik kan u enkel de raad geven van er leren mee om te gaan. Als je bij elke uitspraak die een ironische ondertoon heeft of als kleine grap bedoeld is zo ernstig gaat reageren blijf je dus met uw probleem zitten. Terug naar het onderwerp zelf nu, genoeg gezaag over dat ene punt.
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 15:15
door deadlock
Het gevoel voor humor is schijnbaar niet zo verschillend als ik prima kan genieten van de diverse Belgische comedyseries.
Je was een stuk sneller geweest in het even aangeven van het zogenaamde ironische gedeelte als nu met het tikken van dat hele verhaal. Ik ga er dus maar vanuit dat je zelf geen flauw idee hebt waar je het nou eigenlijk over hebt. Ik heb nog een aantal keren teruggelezen en ik haal het er niet uit (ik krijg wel een indicatie wat je bedoelt hoor, maar het uitermate slechte smileygebruik op de desbetreffende plaatsen maken het er niet makkelijker op).
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 15:37
door FLV-FGSP
Om terug te komen op de eigenlijke kwestie: er is geen sprake van een nieuwe HSL Breda-Eindhoven, wel van een verlenging van treinen Amsterdam - Rotterdam - Breda naar Eindhoven. Tot nu toe was dit niet voorzien, dit heeft te maken met de ongelukkige manier waarop het verkeer op de HSL in Nederland is aanbesteed, namelijk als aparte exploitatie. Om snelle treinen naar Eindhoven mogelijk te maken moet de concessie worden aangepast. Met de motie proberen de leden van de Tweede Kamer dit te bereiken.
Re: LGV eindhoven-breda!
Geplaatst: 21 dec 2008, 16:03
door Shrek
een echte lgv op die plaats is onzin, maar de huidige sporen upgraden zodat de HST-treinen er ook 200 km/h kunnen rijden zou wel een mooie tijdswinst opleveren volgens mij
