Luchtvaart in Europa stijgt nog steeds
Geplaatst: 11 nov 2008, 01:05
Zoals enkelen ondertussen al weten, werk ik tegenwoordig op de luchthaven, en daardoor vind ik het wel eens leuk om luchtvaart en treinverkeer in de EU tegenover elkaar te zetten voor een kleine vergelijking.
Ondanks het feit dat het marktaandeel van het spoor op de Europese bestemmingen blijft stijgen, blijven er ook bij de luchtvaart nieuwe verbindingen bijkomen. Ook deze winter weer:
Wat mij hoofdzakelijk opvalt, zijn de nieuwe dagelijkse vluchten naar London Stansted. Enkele jaren geleden is Ryanair daarmee gestopt vanop Charleroi wegens te weinig klanten, en nu beginnen ze er terug mee vanop het duurdere Brussels Airport. Een gevolg van de crisis bij E* na de brand in de Eurotunnel?
BDJ
P.S.: Post ik in de toekomst nog van die luchtvaartnieuwtjes? Of houden we het echt enkel bij treinen?
Ondanks het feit dat het marktaandeel van het spoor op de Europese bestemmingen blijft stijgen, blijven er ook bij de luchtvaart nieuwe verbindingen bijkomen. Ook deze winter weer:
(Volledig artikel)Brussels Airport schreef:Nieuwe bestemmingen deze winter zijn Bangalore (India), Boa Vista en Sal (Kaapverdische Eilanden), Londen Stansted (Groot-Brittanniƫ), Innsbruck en Salzburg (Oostenrijk). Daarnaast is op een groot aantal bestemmingen de frequentie verhoogd en is er een nieuwe luchtvaartmaatschappij op Brussels Airport: transavia.com (Innsbruck en Salzburg).
Wat mij hoofdzakelijk opvalt, zijn de nieuwe dagelijkse vluchten naar London Stansted. Enkele jaren geleden is Ryanair daarmee gestopt vanop Charleroi wegens te weinig klanten, en nu beginnen ze er terug mee vanop het duurdere Brussels Airport. Een gevolg van de crisis bij E* na de brand in de Eurotunnel?
BDJ
P.S.: Post ik in de toekomst nog van die luchtvaartnieuwtjes? Of houden we het echt enkel bij treinen?