Pagina 1 van 2

Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 24 sep 2008, 13:46
door dentheo

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 24 sep 2008, 15:03
door Accelerat
Ja... Dan ligt heel de kanaaltunnel dicht. :P

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 24 sep 2008, 18:06
door 1607
het is al opgelost. een probleem met de voeding.

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 24 sep 2008, 21:52
door railtravelmanager
hallo Eurostarfreaks,

duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo :)

trouwens komend weekend of volgende week komt de noordelijke tunnelbuis voor 2/3 in dienst :)
bron http://www.eurotunnel.com/ukcP3Main/ukc ... ocusOn.htm

:wink:

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 24 sep 2008, 23:04
door dentheo
railtravelmanager schreef:hallo Eurostarfreaks,

duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo :)

Machinist aan de bovenleiding werklen ?? :) :) :)

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 24 sep 2008, 23:34
door nighttrain
dentheo schreef:
railtravelmanager schreef:hallo Eurostarfreaks,

duidelijk een geisoleerd geval, Eurostar London-Parijs stond half uur stil in de tunnel, machinist heeft probleem wellicht zelf kunnen verhelpen iets met bovenleiding of zo :)

Machinist aan de bovenleiding werklen ?? :) :) :)
44 min. stilstand na het horen van een "schok" op het dak.
Inspectie van de trein, niets opgemerkt, terug vertrokken.

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 25 sep 2008, 09:41
door dentheo
nighttrain schreef:[quote="dentheo"
Machinist aan de bovenleiding werklen ?? :) :) :)
44 min. stilstand na het horen van een "schok" op het dak.
Inspectie van de trein, niets opgemerkt, terug vertrokken.[/quote]

Nieuwsgierig als altijd, hoe moet ik me dat voorstellen ?
Machinist zoekt lamp in zijn tas, verlaat de trein, trekt ergens een laddertje onder zijn treinstel vandaan en klimt tegen de Eurostar naar boven om met zijn lamp in de pikdonkere tunnel over zijn dak te schijnen om te zien of zijn dakinstallatie en panto's nog ongeveer kompleet en onbeschadigd zijn ?
Dit terwijl hij na de klap gestopt is, dus "wat" de klap veroorzaakt heeft ligt waarschijnlijk enkele honderden meters achter zijn trein ???


Maar ja, niet gaan kijken is ook geen uitleg als er iets mis gaat...
Wonen er vleermuizen in jullie tunnel ?

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 25 sep 2008, 14:46
door nighttrain
Wanneer de bestuurder iets signaleert wordt in funktie de volgende maatregelen genomen:
Schok in het spoor: de melder rijdt gewoon door. De lichten in de running tunnel worden omstoken en de volgende trein doet "een marche prudente".De bestuurder bepaalt zelf zijn snelheid in funktie van het gemelde probleem, in tegen stelling tot een rit op zicht.Indien alles OK volgens hem,volgende trein 60km/h. Alles OK volgende trein 90km/h. Alles OK normale snelheid hervatten.
Schok,lawaai onder,op trein=>aansteken lichten running tunnel controlled stop t.o.v.de evacuatie deuren.Vraag tot aerodynamische beveiliging t.o.v. ander tunnel=> control center sluit PRD's en treinen in ander tunnel remmen tot 100km/h.Procedure VITA of inspectie trein. Visuele inspektie.
Indien niets zoals gisteren ,hernemen van het verkeer.
Maar gezien int.4 & 6 buiten dienst, zijn de PRD al dicht en snelheid treinen max100km/h en wordt de aerodynamische beveiliging sneller gegeven.

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 25 sep 2008, 17:38
door Robin
zijn er over de ganse lengte van de tunnel lampen aan de zijkant??? :shock: dure zaak om die aan te steken :D

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 25 sep 2008, 18:22
door Bartjedj
Elke tunnel is uitgerust met verlichting. Soms brandt die constant, soms brandt die slechts op commando (dat dan lokaal gegeven kan worden, of vanuit seinhuis of beide).
Ik zeg nu wel elke tunnel, maar er zullen zeker uitzonderingen zijn. Zo denk ik dat er in de tunnel van Walcourt (lijn nr Mariembourg-Couvin) geen hangt.

BDJ

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 25 sep 2008, 22:11
door HLE 2302
Robin schreef:zijn er over de ganse lengte van de tunnel lampen aan de zijkant??? :shock: dure zaak om die aan te steken :D
die worden meestal anders alleen maar gebruikt voor als er werken zijn, dat de arbeiders toch iets zien

greetz 2302

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 03 okt 2008, 22:48
door Jules
Volgens het verslag dat ik gelezen had is hij gestopt in de tunnel om via de SIAC een depannage to doen (panto problemen). Dan verdergereden en in Callais de depannage verdergezet en nog wat extra vertraging gemaakt. Het is moeilijk om geloven dat hij hiervoor de procedure gedaan heeft om uit te stappen.

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 04 okt 2008, 07:06
door nighttrain
Jules schreef:Volgens het verslag dat ik gelezen had is hij gestopt in de tunnel om via de SIAC een depannage to doen (panto problemen). Dan verdergereden en in Callais de depannage verdergezet en nog wat extra vertraging gemaakt. Het is moeilijk om geloven dat hij hiervoor de procedure gedaan heeft om uit te stappen.
De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 04 okt 2008, 10:39
door Jules
De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"
Omdat er alles aan gedaan wordt om niet te moeten uitstappen in de tunnel. En dat hij volgens het verslag in de tunnel de motrice toch al kwijt was en de controle in Callais heeft gedaan.

Re: Eurostar defect IN tunnel ???

Geplaatst: 04 okt 2008, 10:50
door nighttrain
Jules schreef:
De bestuurder had een abnormaal geluid/schok gehoord aan de bovenkant van zijn motrice , en is uitgestapt om een visuele inspectie te doen.Begrijp niet goed "moeilijk te geloven"
Omdat er alles aan gedaan wordt om niet te moeten uitstappen in de tunnel. En dat hij volgens het verslag in de tunnel de motrice toch al kwijt was en de controle in Callais heeft gedaan.
inspectie om 09h15
10h35 eind van inspectie.