Pagina 1 van 3
					
				Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 17:43
				door Adler
				In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.
Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 19:21
				door nighttrain
				Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.
Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
15h50
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 19:26
				door pietje
				nighttrain schreef:Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.
Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
15h50
 
Het is maar dat we weten dat je daar werkt, anders hadden we u verdacht  
 
Even serieus, het is te hopen dat de schade meevalt, dat de tunnel snel terug gebruikt kan worden.
Het is toch maar een geluk dat die tunnel goed beveiligd is, want stel je voor dat je vast komt te zitten tijdens zo'n brand...
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 19:27
				door nighttrain
				pietje schreef:nighttrain schreef:Adler schreef:In de kanaaltunnel is het treinverkeer in beide richtingen onderbroken wegens een brand.
Het vuur ontstond omstreeks 15.00 uur en maakte geen slachtoffers, melden de hulpdiensten en Eurotunnel.
15h50
 
Het is maar dat we weten dat je daar werkt, anders hadden we u verdacht  
 
Even serieus, het is te hopen dat de schade meevalt, dat de tunnel snel terug gebruikt kan worden.
Het is toch maar een geluk dat die tunnel goed beveiligd is, want stel je voor dat je vast komt te zitten tijdens zo'n brand...
 
heb even 2min later meer live
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 19:45
				door Adler
				Volgens de VTM heeft een vrachtwagen vuur gevat door oververhitting van de remmen en sloeg het vuur over op nog 2 andere vrachtwagens.
De truckers op de trein hebben de tunnel kunnen verlaten via de noodtunnel.
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 20:52
				door Presario
				Rijden de treinen morgenvroeg terug? Heb al enkele kranten-artikels gelezen maar kan het er niet letterlijk uit afleiden.
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 20:59
				door Adler
				Presario schreef:Rijden de treinen morgenvroeg terug? Heb al enkele kranten-artikels gelezen maar kan het er niet letterlijk uit afleiden.
Volgens VTM is dit nog onzeker. Alle reizigers voor de Eurostar in Brussel zijn vertrokken naar hotels.
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 21:20
				door Presario
				Familie van mij vertrekt morgenvroeg naar Londen, daarmee lijkt het mij wel interessant om beetje meer informatie te vinden 

. Op de site van de Eurostar lukt het niet om de dienstregeling van morgen op te halen? Is dat normaal? Of zouden ze daar al beslist hebben om morgen geen treinen te laten rijden?
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 21:49
				door Bartjedj
				Eurostar heeft beslist morgen geen verkeer in te leggen. Nieuws komt van hun site.
Biljet omruilen of terug laten betalen wordt aangeraden, naar Brussel-Zuid reizen afgeraden.
BDJ
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 11 sep 2008, 22:44
				door Presario
				Bartjedj schreef:Eurostar heeft beslist morgen geen verkeer in te leggen. Nieuws komt van hun site.
Biljet omruilen of terug laten betalen wordt aangeraden, naar Brussel-Zuid reizen afgeraden.
BDJ
Dank u wel voor de informatie!
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 12 sep 2008, 10:30
				door gysev
				Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 12 sep 2008, 10:44
				door dentheo
				gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Klopt, maar zolang het brand en/of de tunnels niet goed verlucht zijn beginnen ze daar niet aan volgens mij.
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 12 sep 2008, 10:46
				door Adler
				gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 12 sep 2008, 10:59
				door nighttrain
				Adler schreef:gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
 
De brand is gedooft ,de afkoeling van de struktuur en trein is begonnen.
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
 
			 
			
					
				Re: Brand in Eurotunnel
				Geplaatst: 12 sep 2008, 12:33
				door HLE 2302
				nighttrain schreef:Adler schreef:gysev schreef:Misschien een domme vraag, maar de kanaaltunnel bestaat toch uit twee aparte spoorbuizen met onderweg twee verbindingen tussen beide sporen? Waarom moet dan de hele tunnel dicht terwijl er een dienst op enkelspoor tussen twee overloopwissels mogelijk is? Het is me duidelijk dat dit de capaciteit van de lijn sterk beperkt, maar enkele Eurostars is toch beter dan geen enkele...
Ik heb op een site gelezen dat de dienst weldra zou hervat worden maar dat de treinen op de plaats van de brand voorlopig op een ander spoor zouden rijden. Dat is dus juist wat u nu beschrijft.
In dat zelfde artikel stond ook dat de temperatuur op de plaats van de brand is opgelopen tot meer dan 1000 graden, ik kan me dus wel voorstellen dat men eerst beide buizen grondig wil nazien alvorens weer verkeer toe te laten.
 
De brand is gedooft ,de afkoeling van de struktuur en trein is begonnen.
In feite hebben we 6 gedeelten,dus gaan we de trafiek herpakken in 5 van de 6 onderdelen of intervals.De reden waarom we nog niet hernemen in de zuidtunnel is het gevolg van een piston die in ongekende positie is. kan gesloten zijn. Maar we willen door het aerodynamische effekt geen treinen laten rijden aan 100km/h in de zuidtunnel om geen aanvoer van teveel verse lucht naar de noordtunnel te sturen.Alle equipementen in de zuidtunnel worden getest en lichtjes geventileerd.
 
dus in de eerstvolgende dagen nog geen verkeer ?
greetz 2302