Let niet op de bijschriften - die zijn met opzet erbij gezet omdat deze foto's zo ook naar een tijdschrift gestuurd zijn. Het (c) moge duidelijk zijn

.
Eind maart en in april reed Railion Nederland een testtrein, bestaande uit een 6400 (later ook een mP) en vier Poolse autowagens type Laeks die voorzien waren van kunststofremblokken. Op de foto, gemaakt op 27 maart 2006, passeert de 6456 met deze trein ter hoogte van Rilland - Bath (aan de Zeeuwse Lijn) wanneer deze onderweg is vanuit de Sloe naar Amersfoort, waar begonnen werd met het testprogramma. De pakketten met met water gevulde vaten op de wagens moeten het gewicht van een auto voorstellen.
Omdat de PB05 onderhoud zou krijgen bij Shunter, en dus rond het Rotterdamse zou moeten blijven, was het de laatste tijd regelmatig een groene Class 66 die de keteltreinen in het zuiden des lands reed. Op maandag 27 maart 2006 passeert de groen/bruine PB01 met trein 47715 vanuit de Sloehaven naar Duitsland een boomkwekerij in de buurt van station Rilland - Bath, gelegen aan de Zeeuwse Lijn.
In het weekend van 1 en 2 april 2006 waren er werkzaamheden rond 's Hertogenbosch. Voor de afvoer van zand en ballast reden er diverse treinen naar Roosendaal, waar ze gelost werden bij Strukton. Eén van die treinen, de 97555, passeert op zaterdag 1 april 2006 in de buurt van Breda als deze onderweg is naar Roosendaal. De 6469 en 6473 passeren met een sleep wagens type Klmos beladen met zand, achterop loopt de 6416 mee.
De 6509 en 6514, nog altijd rijdend voor Railion Nederland, passeren met Unit Cargo 45714 vanuit Keulen Gremberg naar de Kijfhoek bij Breda op 1 april 2006.
In afwachting van een eigen V100 huurt Rotterdam Rail Feeding de 203.101 van Alstom. Op de zaterdagmiddag van de achtste april 2006 rangeerde de 203.101 met een sleepje graanwagens bij Maas Silo in de Botlek.
Op 8 april 2006 stond deze O&K-loc (fabrieksnummer 26811, gebouwd in Dortmund) op het buitenterrein van de nieuwe Shunter-werkplaats nabij emplacement Waalhaven Zuid. Opvallend is het NedTrain-logo op de cabine; over wat de plannen met deze loc zijn is de fotograaf niets bekend.
Op dinsdag 11 april 2006 maakte de MaK G 320B met nummer 208 van VolkerRail na een lange revisie een proefritje over de sporen in de Dordse Zeehaven. Op de foto poseert de loc onder de indrukwekkende Dordse Oude Maasbruggen.
De RN 6510 rangeert met 10 Belgische- en Duitse wagens met schroot in de boog bij het voormalige HBI-terrein in Dordrecht Zeehaven op 11 april 2006. Na een lange rust is er eindelijk weer een regelmatig spoorvervoer voor dit indrukwekkende, en grotendeels lege, terrein.
Voor promotieritten op de HSL Zuid huurde de HSA de 185 568 van Bombardier, ICRm-stam 5635 (dat is de proefstam met de "NSTV") van NS Reizigers en van NedTrain het rijtuig 021. Nadat de 185 568 van camera's voorzien was in de Utrechtse HTMU-loods, werd de loc met de rest van het promotiecircus op 18 april 2006 naar de HSL gebracht. Op de foto passeert de 6461 met deze opvallende combinatie tussen de stations Rotterdam Zuid en - Stadion.
Redelijk onverwachts mocht NedTrain haar Sikken niet meer inzetten. NedTain Feyenoord losde dit vrij eenvoudig op door de RRF3 van RRF te huren. Op 18 april stond ze, evenals de nog altijd stickerloze 6480, bij servicepunt Feyenoord te genieten van het zonnetje.
Dat Angel Trains haar huisstijlkleur veranderd heeft naar felgroen is goed te zien aan de R4C 2005-2007, die allen geleasd zijn van Angel Trains. Op 18 april stond de R4C2005 uit te rusten bij NedTrain Feyenoord. Rechts de RRF plukloc 5 (er is nog een RRF5, maar die doet het wel...) en de Strukton 300640. Foto is met 70mm trouwens, ziet er wel leuk uit vind ik.
Na enkele promotieritten stond de 185 568 met NedTrain-rijtuig 021 en ICRm-stam 5635 op vrijdag 21 april 2006 op de HSL Zuid bij Lage Zwaluwe.