Met Intersoc naar Sankt-Moritz
Met Intersoc naar Sankt-Moritz
Hallo iedereen.
Vrijdag 25 juli vertrek in met de trein voor een vakantie van Intersoc naar Sankt-Moritz. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Bij de papieren die ik ontvangen had zat alleen maar een "vakantiekaart" maar geen treinticketten. En de uren van de trein stemmen overeen met een Eurocity trein naar Zürich. Wordt er dan gewoon een wagon aan deze trein gekoppeld? En er zou ook helemaal geen drank aan boord te koop zijn, voor een rit van meer dan 10 uur! Heeft iemand ervaring met een dergelijke vakantie of met deze treinen? Alvast bedankt, en ALLE info is welkom.
Vrijdag 25 juli vertrek in met de trein voor een vakantie van Intersoc naar Sankt-Moritz. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Bij de papieren die ik ontvangen had zat alleen maar een "vakantiekaart" maar geen treinticketten. En de uren van de trein stemmen overeen met een Eurocity trein naar Zürich. Wordt er dan gewoon een wagon aan deze trein gekoppeld? En er zou ook helemaal geen drank aan boord te koop zijn, voor een rit van meer dan 10 uur! Heeft iemand ervaring met een dergelijke vakantie of met deze treinen? Alvast bedankt, en ALLE info is welkom.
Re: Met Intersoc naar Sankt-Moritz
Welkom op de international stoptrein naar Zürich. Je bent er net achter gekomen waarom ik tussen Zwitserland en België altijd via Duitsland reis...Hagelander schreef: En er zou ook helemaal geen drank aan boord te koop zijn, voor een rit van meer dan 10 uur! Heeft iemand ervaring met een dergelijke vakantie of met deze treinen?
Dat zal de vauban zijn van 7:30 zoiets dat je zal nemen dan vermoed ik. Die rijd als 2107 naar Luxemburg met alle nodige stops, daar franse lok ertegen en naar Basel. Al die tijd is er geen mini bar aan boord. Vanaf Basel als de zwitsers overnemen is er normaal wel een minibar aan boord.Hagelander schreef:Hallo iedereen.
Intersoc reserveert rijtuig(en) normaal gezien. Ik vermoed dat je in Zurich zal moeten overstappen op een trein naar Chur, tenzij men dat gereserveerd rijtuig mee laat rijden tot Chur. Daar moet je zeker overstappen, want vanaf daar is het smalspoor tot in St Moritz. Ik ben daar al 2x geweest dit jaar

Intersoc maakt altijd gebruik van bestaande treinen om zijn reizigers ter bestemming te krijgen. Het feit dat er geen tickets bij zitten is normaal aangezien ze voor heel de groep een reservatie maken en indien voldoende groot zelfs (een) eigen rijtuig(en) krijgen dat (een) afzonderlijk nummer(s) zal dragen, meestal is dat rijtuig dat met een nummer 5XX via een klever op de deuren met logo van intersoc.
De dag van vertrek zal er in de hal van Brussel zuid een infostand opgesteld staan van Intersoc waar je u moet aanmelden met uw vakantiekaart en waar ze controleren of je effectief op de lijst staat. Hierna zal je normaal nog documenten krijgen voor de reis. Van Intersoc gaat er altijd een begeleider mee op de trein waaraan je vragen kan stellen. Voor zover ik weet is er geen minibar voorzien op het Belgische gedeelte van de reis, hoe het heden (dit jaar) zit met het deel van de reis in Frankrijk/Zwitserland ivm minibar weet ik niet. Zover ik online iets kan zien zou er geen minibar zijn en is het dus best zelf in eten en drinken te voorzien, ter info als deze er toch zou zijn is hij altijd redelijk duur.
De dag van vertrek zal er in de hal van Brussel zuid een infostand opgesteld staan van Intersoc waar je u moet aanmelden met uw vakantiekaart en waar ze controleren of je effectief op de lijst staat. Hierna zal je normaal nog documenten krijgen voor de reis. Van Intersoc gaat er altijd een begeleider mee op de trein waaraan je vragen kan stellen. Voor zover ik weet is er geen minibar voorzien op het Belgische gedeelte van de reis, hoe het heden (dit jaar) zit met het deel van de reis in Frankrijk/Zwitserland ivm minibar weet ik niet. Zover ik online iets kan zien zou er geen minibar zijn en is het dus best zelf in eten en drinken te voorzien, ter info als deze er toch zou zijn is hij altijd redelijk duur.
Geen minibar in Frankrijk, (waar de trein als TER rijd) en ook niet in Zwitserland, waar de Vauban officieel een IR is. De enigen die nog doen alsof dit een EC is zijn de NMBS.Steven schreef: Voor zover ik weet is er geen minibar voorzien op het Belgische gedeelte van de reis, hoe het heden (dit jaar) zit met het deel van de reis in Frankrijk/Zwitserland ivm minibar weet ik niet. Zover ik online iets kan zien zou er geen minibar zijn en is het dus best zelf in eten en drinken te voorzien, ter info als deze er toch zou zijn is hij altijd redelijk duur.
neen hoor in alle brusselse stations staat deze als IC aangeduid op de schermen en de gele affiches. hij staat in brussel zuid zelfs niet op de afzonderlijke affiches voor INT verkeer.
Antwoorden op een berichtje van mij door het direct te editen, hoe doe je dat? (De rode text is niet van mij, is er later door iemand anders toegevoegd...)K V B schreef:Geen minibar in Frankrijk, (waar de trein als TER rijd) en ook niet in Zwitserland, waar de Vauban officieel een IR is. De enigen die nog doen alsof dit een EC is zijn de NMBS.Steven schreef: Voor zover ik weet is er geen minibar voorzien op het Belgische gedeelte van de reis, hoe het heden (dit jaar) zit met het deel van de reis in Frankrijk/Zwitserland ivm minibar weet ik niet. Zover ik online iets kan zien zou er geen minibar zijn en is het dus best zelf in eten en drinken te voorzien, ter info als deze er toch zou zijn is hij altijd redelijk duur.
neen hoor in alle brusselse stations staat deze als IC aangeduid op de schermen en de gele affiches. hij staat in brussel zuid zelfs niet op de afzonderlijke affiches voor INT verkeer.
Tussen de quotes typen denk ik...K V B schreef:
Antwoorden op een berichtje van mij door het direct te editen, hoe doe je dat? (De rode text is niet van mij, is er later door iemand anders toegevoegd...)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Neenee, dit is wellicht weer een klein foutje van een mod die zich vergist heeft van knopje (edit/quote)...
euh ja mijn foutje en me gewoon van knopke vergist, mijn oprechte excuus hiervoor, komt er gewoon van als ge te snel wil zijn in het leven

't is niks. Het is alleen prettig als je weet wie wat geschreven heeft...Steven schreef:euh ja mijn foutje en me gewoon van knopke vergist, mijn oprechte excuus hiervoor, komt er gewoon van als ge te snel wil zijn in het leven![]()
![]()
![]()
Om even terug te keren op het oorspronkelijke onderwerp: Als ik op de nmbs site probeer Brussel - Zürich te boeken word de Vauban echt wel nog als "EC" aangegeven. En dat terwijl ie dat niet echt meer is. Ook wel opvallend dat de verbindingen via Duitsland niet getoond worden.
dat valt voor wel meer verbindingen voor dat de aard van de trein online anders is dan op affiches of op schermen.
zo is bijvoorbeeld de IRd de ene keer als IR de andere keer dan weer als L trein aangeduid, dat is om de wakkere reiziger bezig te houden vermoed ik
zo is bijvoorbeeld de IRd de ene keer als IR de andere keer dan weer als L trein aangeduid, dat is om de wakkere reiziger bezig te houden vermoed ik

En de Benelux van 7.03 in Antwerpen-Centraal wordt aangekondigd als P-trein (vanwege de extra stop in Berchem). Bovendien wordt er daardoor ook maar in één taal omgeroepen in Vlaanderen.
De Vauban is wel ne EC he ... een EURO CITY, dus stopt in (vééél) europese steden zoals brussels, ottignies, gembloux, namen ... toch allemaal europese steden he ... dan een ganse rij franse steden ook nogK V B schreef:Om even terug te keren op het oorspronkelijke onderwerp: Als ik op de nmbs site probeer Brussel - Zürich te boeken word de Vauban echt wel nog als "EC" aangegeven. En dat terwijl ie dat niet echt meer is. Ook wel opvallend dat de verbindingen via Duitsland niet getoond worden.

nee hoor, deze trein rijdt tussen geraardsbergen en mechelen IR en tussen mechelen en antwerpen LSteven schreef:dat valt voor wel meer verbindingen voor dat de aard van de trein online anders is dan op affiches of op schermen.