Pagina 1 van 2

wijziging dienstregeling

Geplaatst: 09 jun 2008, 17:00
door treinbruno
vanaf 15 juni of 28 juni worden er enkele treinen aangepast.

sommige treinen worden ook verlengt tot de kust :D waaronder tijdens de week 3x per dag H/T de ICp antwerpen-gent-blankenberge.
en in het weekend de ICj luxemburg-FBMZ-blankenberge.

hier staat een volledig overzicht: http://www.b-rail.be/nat/N/common/minis ... /index.php

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 09 jun 2008, 19:22
door R4C-Fan
Interessant ist auch der persönliche Reiseplaner den man im deutschen Hafas schon länger integriert hat.
http://p2w-hari.b-holding.be/p2w/query-p2w.exe/nn?

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 09 jun 2008, 21:46
door Bartjedj
NMBS uses HAFAS only since a year or something, so not all the options will have been activated at the same time.
It's already a progress that HAFAS has been introduced :wink:

Vandaag heb ik een mail ontvangen, waarin de nieuwe DRG uit de doeken wordt gedaan, met links naar elke regio apart.

BDJ

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 17 jun 2008, 10:29
door Asterix
16/06 Trein Herentals - Brussel rijdt opnieuw in de ochtend

Sinds 7.54 uur deze ochtend rijdt er tijdens de piekuren opnieuw een trein vanuit Herentals naar Brussel. Nog niet zo lang geleden reed die trein nog, maar met de invoering van de nieuwe dienstregeling werd de lijn tijdens de spitsuren afgeschaft.

Heel wat protest van ontevreden pendelaars bracht de NMBS toch op andere gedachten en de lijn werd weer ingevoerd.

Op de feestelijke (her)inwijding waren minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) en CD&V-kamerfractieleider Servais Verherstraeten aanwezig.
BRON: GVA

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 17 jun 2008, 11:56
door doggys2
treinbruno schreef:vanaf 15 juni of 28 juni worden er enkele treinen aangepast.

sommige treinen worden ook verlengt tot de kust :D waaronder tijdens de week 3x per dag H/T de ICp antwerpen-gent-blankenberge.
en in het weekend de ICj luxemburg-FBMZ-blankenberge.

hier staat een volledig overzicht: http://www.b-rail.be/nat/N/common/minis ... /index.php
Maar volgens de NMBS-reisplanner rijden die 3 extra treinen van 8.48;9.48 of 10.48 nu nog niet, waarschijnlijk vanaf 1 juli a.s.

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 17 jun 2008, 20:48
door 260689
doggys2 schreef:
treinbruno schreef:vanaf 15 juni of 28 juni worden er enkele treinen aangepast.

sommige treinen worden ook verlengt tot de kust :D waaronder tijdens de week 3x per dag H/T de ICp antwerpen-gent-blankenberge.
en in het weekend de ICj luxemburg-FBMZ-blankenberge.

hier staat een volledig overzicht: http://www.b-rail.be/nat/N/common/minis ... /index.php
Maar volgens de NMBS-reisplanner rijden die 3 extra treinen van 8.48;9.48 of 10.48 nu nog niet, waarschijnlijk vanaf 1 juli a.s.
vanaf 1 juli rijden de ICT treinen en treinen naar die verlengd worden tot de kust

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 17 jun 2008, 21:00
door doggys2
260689 schreef:
doggys2 schreef:
treinbruno schreef:vanaf 15 juni of 28 juni worden er enkele treinen aangepast.

sommige treinen worden ook verlengt tot de kust :D waaronder tijdens de week 3x per dag H/T de ICp antwerpen-gent-blankenberge.
en in het weekend de ICj luxemburg-FBMZ-blankenberge.

hier staat een volledig overzicht: http://www.b-rail.be/nat/N/common/minis ... /index.php
Maar volgens de NMBS-reisplanner rijden die 3 extra treinen van 8.48;9.48 of 10.48 nu nog niet, waarschijnlijk vanaf 1 juli a.s.
vanaf 1 juli rijden de ICT treinen en treinen naar die verlengd worden tot de kust
Bedankt voor de info.

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 17 jun 2008, 22:52
door Duikbril AM86
Jeroen schreef:
Op de feestelijke (her)inwijding waren minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) en CD&V-kamerfractieleider Servais Verherstraeten aanwezig.
BRON: GVA
Vervotte was daar ook voor steekproeven te doen over de staat van het sanitair heb ik vernomen?

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 17 jun 2008, 22:56
door Dietrich
Vervotte is nog niet veel in een Belgisch station geweest denk ik.

Trein Leuven-Maastricht vertrekt leeg

Geplaatst: 17 jun 2008, 23:49
door wrpint
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Maandag werd voor het eerst een recht-
streekse trein tussen Leuven en Maas-
tricht ingelegd. In Leuven bleef de
belangstelling evenwel erg beperkt.

Leuven wilde al lang een rechtstreekse
verbinding naar Maastricht, een andere
universiteitsstad. Maar toen de eerste
trein op die nieuwe lijn maandag wilde
vertrekken, was er niemand opgestapt.

Volgens de NMBS is de karige belang-
stelling niet te wijten aan gebrekkige
communicatie, maar vertrekt de trein
gewoon op slechte uren. "De mensen ko-
men blijkbaar te laat aan in
Maastricht", zegt Hugo Stevens van de
NMBS. De dienstregeling kan echter niet
worden aangepast tot december.
(Bron:VRT-TT)
---

Even een vraag: de rittijd van de betrokken IC O's was sowieso al wat langer dan de overige. Rijden die 2 IC O's (409 en 412) tussel Leuven en Luik over L36 ipv L2? Waarom eigenlijk? Er zit toch geen THA of ICE in de weg? Iemand een idee?

Re: Trein Leuven-Maastricht vertrekt leeg

Geplaatst: 18 jun 2008, 00:21
door K V B
wrpint schreef:­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Even een vraag: de rittijd van de betrokken IC O's was sowieso al wat langer dan de overige. Rijden die 2 IC O's (409 en 412) tussel Leuven en Luik over L36 ipv L2? Waarom eigenlijk? Er zit toch geen THA of ICE in de weg? Iemand een idee?
Als ik het goed begrepen heb heeft het te maken met een aanval van franse ziekte bij Infrabel...

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 00:22
door K V B
Duikbril AM86 schreef:
Jeroen schreef:
Op de feestelijke (her)inwijding waren minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte (CD&V) en CD&V-kamerfractieleider Servais Verherstraeten aanwezig.
BRON: GVA
Vervotte was daar ook voor steekproeven te doen over de staat van het sanitair heb ik vernomen?
Het is zowieso triestig dat een extra trein reden voor feesten is...

Een extra treinreeks, ja dat zou nog iets om te vieren geweest zijn...

Re: Trein Leuven-Maastricht vertrekt leeg

Geplaatst: 18 jun 2008, 09:13
door wrpint
K V B schreef:
wrpint schreef:­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Even een vraag: de rittijd van de betrokken IC O's was sowieso al wat langer dan de overige. Rijden die 2 IC O's (409 en 412) tussel Leuven en Luik over L36 ipv L2? Waarom eigenlijk? Er zit toch geen THA of ICE in de weg? Iemand een idee?
Als ik het goed begrepen heb heeft het te maken met een aanval van franse ziekte bij Infrabel...
Wat bedoel je hier precies mee? :roll:

Re: Trein Leuven-Maastricht vertrekt leeg

Geplaatst: 18 jun 2008, 10:03
door K V B
wrpint schreef:
K V B schreef:
wrpint schreef:­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Even een vraag: de rittijd van de betrokken IC O's was sowieso al wat langer dan de overige. Rijden die 2 IC O's (409 en 412) tussel Leuven en Luik over L36 ipv L2? Waarom eigenlijk? Er zit toch geen THA of ICE in de weg? Iemand een idee?
Als ik het goed begrepen heb heeft het te maken met een aanval van franse ziekte bij Infrabel...
Wat bedoel je hier precies mee? :roll:
In Frankrijk hebben spoorwegen af en toe een pauze nodig. Dan rijd er een tijd lang niks. De HSL 2 heeft hier ook last van.

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 11:42
door Steven
een tijd lang niets is een groot woord, want de IC A en de ICE en Thalys blijven hun voorzien patroon gewoonweg volgen. zoveel ruimte krijgen ze daardoor niet vind ik.