Pagina 1 van 2

Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 06:49
door Hurlet
Afbeelding Gevolgen : treindienst op 26.05.2008

1. Belemmering treinverkeer.
Spoor B L36 is buiten dienst tussen Herent en Brussel Nationaal Luchthaven (buitenspanningstelling bovenleiding ter voorkoming vonkvorming in de omgeving van de kerosinedampen). De brandweercommandant voorspelt dat het overpompen van de kerosine tot de middag zal duren.

2.Organisatie treinverkeer tot 12u00
1. Enkel spoor A L36 wordt gebruikt voor het treinverkeer tussen Brussel en Leuven
2. Tussen Leuven en Brussel
2.1 Het treinverkeer dat normaal op spoor B lijn 36 rijdt, wordt omgeleid op spoor B Lijn 36N
2.2 Het treinverkeer dat normaal op spoor B lijn 36 N rijdt, rijdt tegenspoor op spoor A lijn 36N

3. Treindienst Brussel Leuven
3.1 Omleidingen tussen Brussel Nd en Leuven via L27/53
3.11 IC E Knokke - Tongeren :1504/E1505/E1506/E1507/E1508/E1509/E1510 worden omgeleid via Lijnen 27/53, met een vermoedelijke vertraging van 15min

3.12 IC F Quiévrain - Liège : 1705/1706/1707/1708/1709/1710 worden omgeleid via Lijnen 27/53, met een vermoedelijke vertraging van 15min

3.13 IC A Oostende - Liège : 504/505/506/507/508/509/510 worden omgeleid via Lijnen 27/53, met een vermoedelijke vertraging van 15min

3.2 Bediening van Brussel Nationaal Luchthaven

3.21 IR O Nivelles - Leuven rijdt tot Brussel Nationaal Luchthaven . Afgeschaft tussen Brussel Nationaal Luchthaven en Leuven.
Naar Leuven : 4204/4205/4206/4207/4208/4209/4210
Van Leuven : 4227/4228/4229/4230/4231/4232
Opgelet : de reizigers voor Leuven moeten overstappen te Brussel Nd op de Cityrail Braine Le Comte - Leuven (reeks 3755-3760) .

Bij vertrek uit Brussel Nationaal Luchthaven neemt de IR O reizigers van de IR-i (De Panne - Landen ) mee tot Zaventem Dorp. Stilstand Zaventem Dorp voor te schrijven door ostch Brussel Nationaal Luchthaven.

3.22 IR h Gent St-Pieters - Brussel Nationaal Luchthaven (3505/3506/…) rijdt normaal. Krijgt extra stilstand te Zaventem dorp voor bevordering reizigers uit Leuven (3629..) Extra stilstand voor te schrijven door Brussel Nd

3.23 IR J Quévy - Brussel Nationaal Luchthaven rijdt normaal. Bevordert vanaf Brussel Noord de reizigers voor de luchthaven van de IR i (De Panne - Landen)

3.3 Behouden hun normale dienstregeling op L36

3.31 Cityrail Braine Le Comte - Leuven (reeks 3650-3699)
3.32 Cityrail Braine Le Comte - leuven (reeks 3750 -3799).Brussel Nd wijkt uit te Schaarbeek om voorrang te geven aan de IC O (Brussel Zd - Maastricht).

3.4 Worden verspoord van L36N naar L36

3.41 IC K Gent St-Pieters - Genk : 2204/2205/2206/2207/2208/2209/2210

3.42 Ir i De Panne - Landen :
Rijdt tussen Brussel Noord en Leuven rechtstreeks, geen bediening Brussel Nationaal Luchthaven. De reizigers voor de Luchthaven moeten te Brussel Nd overstappen op de IR J (Quévy - Brussel Nationaal Luchthaven).

De reizigers uit de Luchthaven reizen met de IR-O (Leuven - Nivelles) die vertrekt uit Brussel Nationaal Luchthaven, en stappen te Zaventem Dorp over op de Cityrail 3755…. Stilstanden aan de IR-O voor te schrijven door de ostch Brussel Nationaal Luchthaven

3.43 IC O Brussel-Zuid - Maastricht 406/407/408/409/410/411

Opgelet : rijdt te Schaarbeek de Cityrail 3755/3756/3757…. voorbij

4 Treindienst Leuven - Brussel

4.1 Omleiding via L53/27

IC-E Tongeren - Knokke (omgeleid wegens exploitatiebeperkingen te Leuven) 1527/1528/1529/1530/1531/1532/ rtp15

4.2 Aangepaste dienstregelingen

4.21 IR-i Landen - De Panne (3629/3630/3631/3632/3633/3634) vertrekken te
Leuven op ontblokking IC-A (Eupen - Oostende) u+37, geen bediening Brussel Nationaal Luchthaven. Reizigers voor Brussel Nationaal Luchthaven stappen af te Zaventem dorp u+50 waar moet overgestapt worden op de IR-h Gent St-Pieters - Brussel Nationaal Luchthaven u+53.(extra stilstand voor te schrijven door Brussel Nd).

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 12:06
door Steven
het spoor B van L36 buiten dienst? raar, omdat het spoor A namelijk het spoor is aan de kant van luchthaven en dus aan de kant van de crash spoor B is dus het spoor dat verder weg is van de crash

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 13:07
door Elgar
Het spoor in de bocht van Nossegem naar de luchthaven is verbonden met het spoor B van lijn 36.
Er bevindt zich geen schakelaar tussen het begin van de bocht en de plaats waar het vliegtuig ligt.
Dus de bovenleiding van het spoor naar de luchthaven staat altijd rechtstreeks in contact met spoor B van lijn 36.

Bij het spoor van de luchthaven richting Leuven zit er wel een schakelaar, waarmee men in deze richting de bocht van spoor A (lijn 36) kan afkoppelen.

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 13:37
door Steven
zover ik de lijn van buiten ken (bol er genoeg over) is spoor b van leuven naar brussel en spoor a van brussel naar leuven. alle spoorlijne die in brussel toekomen hebben een gelijkaardig patroon, spoor a gaat weg van brussel en spoor b gaat naar brussel. spoor A is eenvoudig te onthouden au revoir brussel ;-)

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 15:43
door Bartjedj
Inderdaad, maar zoals gezegd gaat het over de bovenleiding, en niet de fysieke aansluiting van de sporen :wink:

BDJ

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 15:45
door Bartjedj
Omleiding 27/53? Is dat dan met kopmaken in Mechelen, of zie ik een aansluiting over het hoofd?

BDJ

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 15:53
door Wover
Bartjedj schreef:Omleiding 27/53? Is dat dan met kopmaken in Mechelen, of zie ik een aansluiting over het hoofd?

BDJ
Ja, er is na Hever een splitsing naar L27B/1 die leidt naar L27B die op zijn beurt leidt naar L27 ter hoogte van Weerde ;).

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 16:47
door Elgar
Bartjedj schreef:Inderdaad, maar zoals gezegd gaat het over de bovenleiding, en niet de fysieke aansluiting van de sporen :wink:

BDJ
Okee, mij uitleg van daarboven was niet zo duidelijk. Ik had het wel degelijk over de bovenleiding en die hangt boven de sporen he :roll: :wink:

Hier een schetsje ter verduideluiking: Afbeelding Zo zie je voor het spoor naar Leuven een schakelaar (voor de bovenleiding) tussen spoor A (L36) en het vliegtuig. Men wil dat de bovenleiding ter hoogte van het vliegtuig niet onder spanning staat, geen probleem met die schakelaar.

Op het spoor richting luchthaven bevindt er zich zo geen schakelaar (voor de bovenleiding) tussen het vliegtuig en spoor B (L36). Dus als je die sectie zonder spanning wil zetten, moet je spoor B van L36 ook spanningsloos maken.


Hopelijk is het nu wat duidelijker, anders doe ik nog wel eens een poging. :wink:

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 16:54
door Bartjedj
Thanx voor de toelichting.

Ik heb zo'n voorgevoel dat die schakelaar er binnenkort wel komt :wink:

BDJ

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 17:11
door Steven
met dergelijke uitleg is alles veel klaarder, de donkere wolk is nu volledig weggetrokken :lol:

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 20:55
door Elgar
Ja, een simpele tekening zegt zoveel meer dan duizend woorden.






Lang leve Paint!

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 22:27
door Bartjedj
Ik zie geen afbeelding

BDJ

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 26 mei 2008, 23:52
door Shrek
Bartjedj schreef:Omleiding 27/53? Is dat dan met kopmaken in Mechelen, of zie ik een aansluiting over het hoofd?

BDJ
Die route heeft de IC-E toch jaren gevolgd? :P

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 27 mei 2008, 00:13
door Fles
Da's toch jammer. Die kist ligt ruim buiten het Profiel der Vrije Ruimte.. Treinenloop wordt nergens door gehinderd lijkt me :P

Re: Crash Kalita: treindienst op 26.05.2008

Geplaatst: 27 mei 2008, 00:28
door Shrek
Fles schreef:Da's toch jammer. Die kist ligt ruim buiten het Profiel der Vrije Ruimte.. Treinenloop wordt nergens door gehinderd lijkt me :P
buiten die plas kerosine onder de sporen dan :P

de brandweer wil gewoon geen risico lopen met zon bom in de buurt :wink: