Pagina 1 van 3

20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 13:59
door kimba
Staking - 20/05/2008 Update
De NMBS verontschuldigt zich en biedt haar Treinkaarthouders een Sorry Pass aan.

Door een 24-uren staking van het NMBS-personeel is er op 20/05/2008 (van 19/05 om 22u tot 20/05 om 22u) geen treinverkeer.

De NMBS wenst zich te verontschuldigen voor de ongemakken die deze staking met zich meebrengt en biedt haar Treinkaarthouders een Sorry Pass aan.
Vanaf 21 mei tot en met 30 juni 2008 kan elke treinkaarthouder die in het bezit is van een treinkaart geldig op 20 mei 2008 aan het loket van zijn keuze één gratis Sorry Pass aanvragen.

Heeft u reeds op voorhand een gewoon biljet aangeschaft met als reisdatum dinsdag 20 mei 2008? U kan uitzonderlijk uw ongebruikt biljet inwisselen of gratis laten terugbetalen, en dit binnen een periode van 15 dagen.

De Sorry Pass praktisch:

Elke treinkaarthouder (Trajecttreinkaart, nettreinkaart, schooltreinkaart, Railflex, Campus) krijgt één Sorry Pass. Deze Pass blijft geldig tot en met 31/12/2008 en is niet persoonlijk. Dit wil zeggen dat u de Sorry Pass kan doorgeven aan een familielid/vriend/kennis (doorverkoop is ten strengste verboden).

Met de Sorry Pass kan u één dag onbeperkt reizen op het Belgische net (grenspunten uitgezonderd). U vult gewoon voor de aanvang van uw reis de dag en reisdatum in met onuitwisbare inkt. Dit biljet is niet terugbetaalbaar.

De Bedrijfstreinkaarten of Algemene stadsabonnementen geven geen recht op een Sorry Pass.
http://www.b-rail.be/php/news/index.php ... iew&id=572
Men heeft blijkbaar goed geluisterd naar de kritiek van Minister Vervotte

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 14:39
door dentheo
kimba schreef: Men heeft blijkbaar goed geluisterd naar de kritiek van Minister Vervotte
ik heb toch NIETS gelezen van Sorrypas voor de slechte communicatie na de brand...
dat was toch de kritiek : NIET de brand werd kwalijk genomen, wel het ontbreken van interesse voor de problemen van de reiziger.

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 15:06
door kimba
dentheo schreef:
kimba schreef: Men heeft blijkbaar goed geluisterd naar de kritiek van Minister Vervotte
ik heb toch NIETS gelezen van Sorrypas voor de slechte communicatie na de brand...
dat was toch de kritiek : NIET de brand werd kwalijk genomen, wel het ontbreken van interesse voor de problemen van de reiziger.
waarschijnlijk had dan wel het principe van 'ovemacht' gegolden

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 15:30
door pietje
Overmacht is nooit een uitvlucht om slechte communicatie goed te praten, want dat was de grootste kritiek

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 16:25
door Bart
dentheo schreef: Ik heb toch NIETS gelezen van Sorrypas voor de slechte communicatie na de brand...
dat was toch de kritiek : NIET de brand werd kwalijk genomen, wel het ontbreken van interesse voor de problemen van de reiziger.
Daar had Marc Descheemaeker toch een punt vond ik.
Hij zei in een radio interview dat de communicatie naar de reizigers toe, idd veel beter had moeten zijn, maar hij benadrukte dat de NMBS er toch voor gezorgd had dat iedere reiziger thuis is geraakt, hetzij wel met een grote vertraging.
Als ze het systeem van Nederland hadden toegepast (lees het treinverkeer volledig stilleggen) had de communicatie beter kunnen verlopen, maar waren de reizigers niet thuis geraakt.
Dat is dus een mes dat langs 2 kanten snijdt.

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 16:43
door Bert
Hoe zit dat met een campuskaart?
Als je op de 20ste wenst te rijden, maar er komt toch geen trein(ik zal sowieso met de wagen moeten gaan). Moet je dan een lijntje invullen om recht te hebben op een sorry pas?

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 16:56
door P-J
Het is niet aan de NMBS, maar aan de vakbonden om dergelijke compensatiemaatregelen uit te vinden én te financieren.

Hoe belachelijk is het eigenlijk niet: De vakbonden verstoren het treinverkeer, en daarom zou de NMBS een compensatiemaatregel moeten toegeven?

Het is aan de reizigers boos te zijn op de vakbonden. Het zijn tenslotte zij die het verkeer lam leggen, niet de NMBS zelf.

Grtz,

P-J.

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 16:59
door Wover
Volgens mij stel je het verkeerd. De vakbonden hebben bepaalde redenen om te staken, maar durven ze aan het grote publiek blijkbaar niet kenbaar maken. De directie (waartegen de vakbonden staken) speelt daar mooi op in door altijd goed nieuwsshows te geven waarbij ze doen alsof ze de heiligste der heiligen zijn. Deze sorrypas is daar weer een mooi voorbeeld van...

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 17:21
door P-J
Waarom willen vakbonden reizigers treffen? Misschien vinden ze hun eisen zelf wel extravagant en durven die daarom zelf ook niet meedelen waarom er gestaakt zal worden... Het is ongerechtvaardigd dat al die duizenden trouwe en minder trouwe reizigers in de kou moeten staan, omdat vakbonden weer eens hun zinnetje willen krijgen (of is het gewoon alweer eens tijd om te staken?)

Ik ben niet tegen vakbonden en zal niet zeggen dat vakbonden er niet horen te zijn. De vakbonden zijn nodig om de rechten van het personeel te verdedigen en te garanderen. Daarvan ben ik overtuigd. Niet om het hele land plat te leggen zonder reden...

Grtz,

P-J.

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 18:06
door dentheo
Bart schreef: Daar had Marc Descheemaeker toch een punt vond ik.
Hij zei in een radio interview dat de communicatie naar de reizigers toe, idd veel beter had moeten zijn, maar hij benadrukte dat de NMBS er toch voor gezorgd had dat iedere reiziger thuis is geraakt, hetzij wel met een grote vertraging.
Alsof de dames achter de microfoon machinisten en seingevers zijn ????

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 19:49
door treinbruno
dat wordt ontvangen voor mij :D :D
ik heb nog zo'n 4 campuskaarten liggen :lol:

morge nog effe een valideringsbiljet van €2 gaan kopen.

Re: 20/05: Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 20:38
door rvdborgt
Bert schreef:Hoe zit dat met een campuskaart?
Als je op de 20ste wenst te rijden, maar er komt toch geen trein(ik zal sowieso met de wagen moeten gaan). Moet je dan een lijntje invullen om recht te hebben op een sorry pas?
Een Campuskaart is ook een abonnement. Geen idee of je dan een regel moet invullen...

Groetjes,
Rian

Re: 20/05: Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 21:36
door dentheo
rvdborgt schreef:
Bert schreef:Hoe zit dat met een campuskaart?
Als je op de 20ste wenst te rijden, maar er komt toch geen trein(ik zal sowieso met de wagen moeten gaan). Moet je dan een lijntje invullen om recht te hebben op een sorry pas?
Een Campuskaart is ook een abonnement. Geen idee of je dan een regel moet invullen...
En met mijn key card ??? :lol: :lol: :lol:

Re: 20/05: Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 21:38
door rvdborgt
dentheo schreef:
rvdborgt schreef:Een Campuskaart is ook een abonnement. Geen idee of je dan een regel moet invullen...
En met mijn key card ??? :lol: :lol: :lol:
Dat is geen abonnement :-)

Groetjes,
Rian

Re: 20/05 : Sorry-pas voor treinkaarthouders

Geplaatst: 18 mei 2008, 23:11
door AM80
Bart schreef:
dentheo schreef: Ik heb toch NIETS gelezen van Sorrypas voor de slechte communicatie na de brand...
dat was toch de kritiek : NIET de brand werd kwalijk genomen, wel het ontbreken van interesse voor de problemen van de reiziger.
Daar had Marc Descheemaeker toch een punt vond ik.
Hij zei in een radio interview dat de communicatie naar de reizigers toe, idd veel beter had moeten zijn, maar hij benadrukte dat de NMBS er toch voor gezorgd had dat iedere reiziger thuis is geraakt, hetzij wel met een grote vertraging.
Als ze het systeem van Nederland hadden toegepast (lees het treinverkeer volledig stilleggen) had de communicatie beter kunnen verlopen, maar waren de reizigers niet thuis geraakt.
Dat is dus een mes dat langs 2 kanten snijdt.
Waarom niet proberen EN goed te communiceren, EN de mensen thuis te krijgen??
Die brand was een geval van overmacht, en een bedrijf dat de belastingbetaler zoveel kost mag wel voorzien zijn om in geval van overmacht de reiziger (klant) zo goed mogelijk te informeren...