Pagina 1 van 4
Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 09 mei 2008, 22:40
door Beesty
Naar amsterdam is toch reeks 11 van lok, I11 zijn wagons..
kleine vergissing?

als gevolg van deze url
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=4283
effe een nieuw onderwerp gemaakt hier
mvg steven
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 22:43
door ostbahnhof
Beesty schreef:Naar amsterdam is toch reeks 11 van lok, I11 zijn wagons..
kleine vergissing?

ik bedoel:
er reed een stel met rijtuigen I11 en een loc13 ervoor en daarvoor een loc11 die de 13 en de I11 op sleep nam: vlamde door brugge naar Oostende.
en dan mijn opmerking: waarom daar nu een reeks 11 voor gebruiken als die eigenlijk tussen BRU en AMS moeten rijden.

Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 22:53
door Steven
die 1188 was de takeldienst voor trein 535 die op L2 in nood is gevallen, de 1188 is de trein in leuven gaan ophalen en heeft deze overgebracht naar oostende, bestuurder van brussel zuid. als dit de enige loc was die op da moment vrij stond gebruiken ze die gewoon.
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:01
door ostbahnhof
Steven schreef:die 1188 was de takeldienst voor trein 535 die op L2 in nood is gevallen, de 1188 is de trein in leuven gaan ophalen en heeft deze overgebracht naar oostende, bestuurder van brussel zuid. als dit de enige loc was die op da moment vrij stond gebruiken ze die gewoon.
thanks voor de snelle en kundige uitleg!
grts
o
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:04
door Steven
effe aanvullen dat van L2 naar leuven natuurlijk de tbl2 diesels in actie zijn geweest
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:09
door Beesty
Heeft de reeks 11 ook toelating tot 160km/u trouwens, of is deze met gelijk welke wagons beperkt tot 140?
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:11
door Joris
Hallo,
Beesty schreef:Heeft de reeks 11 ook toelating tot 160km/u trouwens, of is deze met gelijk welke wagons beperkt tot 140?
Ik dacht dat die wegens probleempjes jaren terug ook beperkt is tot 140 kmph.
Probleempjes met de loc

. (Zie foto Spoorweg Journaal van onlangs).
Groeten,
Joris De Mol
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:12
door Fles
KAN reeks 11 eigenlijk wel 160 halen?
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:16
door rvdborgt
Fles schreef:KAN reeks 11 eigenlijk wel 160 halen?
Theoretisch wel, volgens mij. Maar ik denk niet dat je dat moet willen. Ze vallen nu alweer als vliegen uit de lucht.
Groetjes,
Rian
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:24
door FlyingDutchman
Hij kon het in zijn beginjaren (medio jaren '80) wel, maar is wat teruggeschroefd wegens teveel technische problemen.
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 09 mei 2008, 23:44
door Bartjedj
Nu wil ik niet de beheerder spelen, maar denk dat discussies over de HLE 11 in andere topics thuishoren.
Ostbahnhof's topic niet kapen, hé
BDJ
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 10 mei 2008, 10:17
door e49memling
Steven schreef: bestuurder van brussel zuid.
Schaarbeek, ons milleke
Re: trip naar de kust en met de trein terug
Geplaatst: 10 mei 2008, 11:28
door Steven
e49memling schreef:Steven schreef: bestuurder van brussel zuid.
Schaarbeek, ons milleke
en die kent dus blijkbaar ook oostende, hebben die mannen daar een vaste dienst op in hun reeks?
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 10 mei 2008, 22:05
door 2012
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 10 mei 2008, 22:16
door Steven
propere foto van propere machientjes