Pagina 1 van 2

Euro Cargo Rail

Geplaatst: 23 apr 2008, 11:35
door tt44ta46
Daarnet (10u50) passeerde hier voor mijn bureautje nabij Brussel Zuid een losse Class 66 van 'Euro Cargo Rail'...

Em kwam uit de Noord Zuid Verbinding en reed richting Vorst???

Naar 't schijnt heeft DLC deze vorige week van Tilburg naar Schaarbeek versleept!

Greetz

Sven

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 23 apr 2008, 11:37
door Steven
foto's foto's foto's :-) of heb jij iets anders te doen op dien bureau? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 23 apr 2008, 13:29
door OMC
tt44ta46 schreef:Daarnet (10u50) passeerde hier voor mijn bureautje nabij Brussel Zuid een losse Class 66 van 'Euro Cargo Rail'...

Em kwam uit de Noord Zuid Verbinding en reed richting Vorst???

Naar 't schijnt heeft DLC deze vorige week van Tilburg naar Schaarbeek versleept!

Greetz

Sven
Idd vorige week zaterdag rond 9u30 heb ik 2 gekoppelde class 66 in Berchem gezien, de laatste loc was deze van Euro Cargo Rail, en ze reden richting Schaarbeek.

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 23 apr 2008, 17:57
door Tim
Leuk detail: de loc is voorzien van airco, wat Infrabel niet toestond bij andere Class66 die in België rondrijden.
Hopelijk komt daar nu verandering in :)

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 23 apr 2008, 20:34
door pietje
Tim schreef:Leuk detail: de loc is voorzien van airco, wat Infrabel niet toestond bij andere Class66 die in België rondrijden.
Hopelijk komt daar nu verandering in :)
wat heeft Infrabel daar nu in te zien :?:
Dat is toch pure bureaucratie :!:

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 23 apr 2008, 23:24
door Trainspotterke
Tim schreef:Leuk detail: de loc is voorzien van airco, wat Infrabel niet toestond bij andere Class66 die in België rondrijden.
Hopelijk komt daar nu verandering in :)
Da zoude gij wel graag hebben, hé! :P

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 24 apr 2008, 08:41
door tt44ta46
Gisteravond voor het werk nog naar Schaarbeek geweest,

Groot was mijn verbazing toen ik aan het K1A rijtuig 21.017 (binnen in de dieselloods voor kastrevisie) diene Class 66 gekoppeld zag ;-)

En neen Steven, geen foto's, net gisteren had ik menne kodak niet op zak... (boehoe)

Greetz

Sven

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 04 mei 2008, 23:44
door Nekvin
volgens mijn dienstregelingsdocs reed die van FSR naar Montzen of FNND, ik dacht dat die 2 keer reed

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 04 mei 2008, 23:48
door dentheo
tt44ta46 schreef:Gisteravond voor het werk nog naar Schaarbeek geweest,

Groot was mijn verbazing toen ik aan het K1A rijtuig 21.017 (binnen in de dieselloods voor kastrevisie) diene Class 66 gekoppeld zag ;-)
Kijk eens goed, volgens goede bron zou het een 77 zijn... is de nieuwste 66, airco, milieuvriendelijker..rustiger stuurhut ?

Ik denk dat ECR er 40 van besteld heeft ? of is het 60 ?
Zou Infrabel ze snel goedkeuren ?? Want dan geraakt hun broer NMBS de trein Frethun-Duisburg kwijt....

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 05 mei 2008, 02:02
door Steven
ik zou ni weten waarom ze nog moeten homologeren. de class 66 heeft voor belgie zijn vergunning normaal

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 05 mei 2008, 11:04
door DE_6308
@steven
De class66 heeft inderdaad zijn vergunning al op zak, maar tot noch toe zonder de airco op het dak, voor die airco moest er opnieuw gehomologeerd worden (ooit bij 6305 van DLC geprobeert, maar toen is brand ontstaan) alsook voor het franse veiligheidssysteem dat die loc aan boord heeft vandaar dat homologatie nodig is

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 05 mei 2008, 11:19
door Steven
ok ik wist niet dat er dergelijke aanpassingen waren. Als e idd KVB gekregen hebben en nog wat aanpassingen moeten deze idd opnieuw effe voor de jury verschijnen :D

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 06 mei 2008, 13:29
door edje
De airco zit op het dak, en dat maakt de lok 30 a 40 cm hoger.
Maar eigenlijk mag dat geen probleem zijn, een class 66 is gebouwd voor Engelse spoorlijnen, en daar is het Omgrenzing profiel, bijna net zo groot als mijn Schaal N modelbaantje :wink:

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 06 mei 2008, 16:28
door DE_6308
Het gaat em dan ook niet alleen om de afmetingen, maar ook om de bedrading en dergelijke (heeft in het verleden al voor problemen gezorgd schijnt), als de privé ook maar iets aan een loc wil veranderen, dan moet die rapper opnieuw gekeurd worden maar een 27 vernielen met er een stormram aan te hangen dat moet nu wel kunnen precies :(

Re: Euro Cargo Rail

Geplaatst: 06 mei 2008, 16:58
door dentheo
DE_6308 schreef:Het gaat em dan ook niet alleen om de afmetingen, maar ook om de bedrading en dergelijke (heeft in het verleden al voor problemen gezorgd schijnt), als de privé ook maar iets aan een loc wil veranderen, dan moet die rapper opnieuw gekeurd worden maar een 27 vernielen met er een stormram aan te hangen dat moet nu wel kunnen precies :(
Inderdaad mooi voorbeeld, iedereen gelijk voor de wet, maar de vriendjes ????? :D :D :D