Pagina 1 van 2

Grote vertragingen IC-B

Geplaatst: 12 nov 2007, 21:28
door Bartjedj
Deze avond had de IC-B richting Brussel in Mechelen van 15u53 een vertraging van 1u. Hij is uiteindelijk vertrokken om 17u01. Die van 16u53 had 15 min. Weet er iemand de oorzaak?

Re: Grote vertragingen IC-B

Geplaatst: 12 nov 2007, 22:01
door Adler
Bartjedj schreef:Deze avond had de IC-B richting Brussel in Mechelen van 15u53 een vertraging van 1u. Hij is uiteindelijk vertrokken om 17u01. Die van 16u53 had 15 min. Weet er iemand de oorzaak?
Vanavond was het een ramp op lijn 25/27 met de vertragingen.

Re: Grote vertragingen IC-B

Geplaatst: 12 nov 2007, 22:22
door Traxxion
Bartjedj schreef:Deze avond had de IC-B richting Brussel in Mechelen van 15u53 een vertraging van 1u. Hij is uiteindelijk vertrokken om 17u01. Die van 16u53 had 15 min. Weet er iemand de oorzaak?
Heb hem gezien in Berchem. Loc stond voor stuurstandrijtuig, dus waarschijnlijk problemen met stuurstandrijtuig en loc laten omlopen...

Geplaatst: 12 nov 2007, 23:56
door Nekvin
altijd problemen daarmee, meestal vanuit nederland.

Ik weet niet wat ze daarmee uitspoken in nederland

Geplaatst: 13 nov 2007, 20:11
door rvdborgt
Nekvin schreef:altijd problemen daarmee, meestal vanuit nederland.

Ik weet niet wat ze daarmee uitspoken in nederland
De ervaring leert dat NS en NMBS (dan wel ProRail en Infrabel) niet voor elkaar onderdoen wat betreft het veroorzaken van problemen.

Groetjes,
Rian

Re: Grote vertragingen IC-B

Geplaatst: 13 nov 2007, 23:31
door Bart
Adler schreef: Vanavond was het een ramp op lijn 25/27 met de vertragingen.
Nochtans is maandag U trein 3315 met amper 8 minuten vertraging vertrokken vanuit Antwerpen, en heeft hij Essen bereikt met slechts 4 minuten vertraging :wink: Wat voor de 3315 toch een mooie prestatie is :) :wink:

Geplaatst: 13 nov 2007, 23:39
door Bartjedj
De NS en de NMBS trekken zich (heb ik de indruk) beiden niet veel meer aan van de 600's (Benelux). Het verdwijnen van deze treinen is in hun ogen al een voldongen feit. Hoewel ze er in de DRG van 2008 toch nog altijd inzitten, en een verdwijnen in de toekomst ook nog niet zeker is, ondanks alle berichten.

Er is trouwens stakingsdreiging bij NS-Internationaal, en dan vooral het deel dat naar NS-HS zou moeten overgaan. Tekst van het uitgedeelde pamflet: zie topic onder Internationaal Algemeen.

BDJ

Geplaatst: 14 nov 2007, 01:52
door Bordensteker
Nekvin schreef:altijd problemen daarmee, meestal vanuit nederland.

Ik weet niet wat ze daarmee uitspoken in nederland
Onder halve spanning rijden, maar dan wel tweemaal de afstand. Dit laatste zal ergens ook wel een effect hebben: "meestal vanuit Nederland" zou zomaar logisch kunnen zijn ....

Geplaatst: 14 nov 2007, 12:39
door Steven
die reeks 11 beziet dat niet als halve spanning aangezien het een volwaardig tweespanningsloc is en niet zoals een reeks 27 die idd onder halve spanning zou rijden in NL

Re: Grote vertragingen IC-B

Geplaatst: 14 nov 2007, 12:50
door Adler
Bart schreef:
Adler schreef: Vanavond was het een ramp op lijn 25/27 met de vertragingen.
Nochtans is maandag U trein 3315 met amper 8 minuten vertraging vertrokken vanuit Antwerpen, en heeft hij Essen bereikt met slechts 4 minuten vertraging :wink: Wat voor de 3315 toch een mooie prestatie is :) :wink:
Inderdaad, de 3315 was bijna op tijd. Was jij de bestuurder misschien ? Misschien daarom :)
Ook gisterenavond (dinsdag) was een ramp op 25/27 met afgeschafte treinen, treinen met 30 minuten vertraging,...
Ook nu was de 3315 vrijwel op tijd (nagenoeg de enigste).

Geplaatst: 14 nov 2007, 12:57
door Steven
4516 was in vertraging en had de rol gekregen de afgeschafte 2016 te vervangen vanaf brussel (dus ook de stilstand te vilvoorde)
ik zelf deed 616 met 8 minuten vertraging en zo goed als al het volk (zover dat kon) van 4516 (normaal zijn dat 7 of 8 M6) bij mij in de trein er bij.
gevolg??
vanaf brussel centraal was er dan ook totaal geen plaats meer op de trein. doch door het puike werk van de TBG die vele telefoontjes gedaan heeft, waren de mensen op de hoogte van mogelijke aansluitingen in mechelen (vermelden van eerstkomende vertrekken en perronnummers) en antwerpen berchem. zo had men onder meer besloten om de P trein naar mol door te trekken naar Neerpelt.

Geplaatst: 14 nov 2007, 13:44
door Bart
Steven schreef:ik zelf deed 616 met 8 minuten vertraging
Steven zit den type 11 bij julie in FBMZ nog in de reeks vanaf 9 december? In FN verdwijnt hij volledig, en wordt hij volledig gedaan door de mannen van de thalys.

Re: Grote vertragingen IC-B

Geplaatst: 14 nov 2007, 13:46
door Bart
Adler schreef: Inderdaad, de 3315 was bijna op tijd. Was jij de bestuurder misschien ?
Neen, ik heb er in FN een stuk van gepiekt, om ermee uit te wijken naar de bundel. Ik zie die trein ook graag op tjd komen, omdat dat stel uitwijken het laatste is wat wij die dag moeten doen. :wink:

Geplaatst: 14 nov 2007, 14:09
door Steven
Bart schreef:
Steven schreef:ik zelf deed 616 met 8 minuten vertraging
Steven zit den type 11 bij julie in FBMZ nog in de reeks vanaf 9 december? In FN verdwijnt hij volledig, en wordt hij volledig gedaan door de mannen van de thalys.
de diensten die er nog zijn staan volledig BR, kortweg goed genoeg om hem te blijven doen tot de traxx in dienst komt. in die diensten (meestal 6u dienst) doe je enkel dingen met een benelux meestal zover ik die diensten bezien heb, enkel de reeks K, enkele mensen van het VK(vlottend kader) kennen bij ons de reeks 11 (alsook de reeks U, maar dat zijn rangeerbestuurders)

Geplaatst: 14 nov 2007, 17:49
door Shrek
Steven schreef:zo had men onder meer besloten om de P trein naar mol door te trekken naar Neerpelt.
dus daar hadden 2 mensen serieuze overuren? :P