Pagina 1 van 2
TB overvallen met laatste IC-A eupen oostende
Geplaatst: 03 nov 2007, 14:07
door 260689
Op donderdag avond werd Olivier J met de laatste trein (Eupen - Oostende) met vertrek in Eupen om 22u10 overvallen. Hij was alleen op de 13 toen hij plots achter hem iemand hoorde roepen UW GELD, waarop Olivier is rechtgesprongen en de dodemanspedaal moest lossen. Daardoor heeft de trein een noodremming uitgevoert. Hij heeft de dader een paar rake klappen kunnen geven want door de noodremming verloor hij zijn evenwicht en heeft de TB hem in de machinekamer gesmeten. Hijzelf heeft zich opgesloten in zijn stuurpost en heeft de dispatching opgeroepen. Maar de dader was al gaan lopen. De treinbegeleider bleef bij hem vooraan tot in het station van Gent-Sint-Pieters waar hij afgelost werd door een collega van hem. Olivier ging naar het ziekenhuis, hij had schrammen in de hals en opgezwollen handen.
Het artikkel staat in het laatste nieuws maar ik heb het met men eigen woorden getypt.
Re: TB overvallen
Geplaatst: 03 nov 2007, 20:44
door scenicsport
Ik ben tegen geweld, maar hoop dat dat tuig z'n lesje heeft geleerd.
Ps: Sterkte aan de betrokken TB
Geplaatst: 03 nov 2007, 23:17
door treinbruno
ERG!
hopelijk gaan de TB's nu niet moeilijker doen om in de stuurpost te mogen.
PS: de laatste ICa met een 13 gereden.

ook met 12 I11'en?
Geplaatst: 03 nov 2007, 23:20
door 260689
normaal gezien is dit 12 rijtuigen
Geplaatst: 04 nov 2007, 00:10
door Joris
Hallo,
Is dat dan enkel de laatste ICa FSD>Eupen die met MS96 rijdt?
En mogen TB's van FSD tot in Eupen rijden? Blijkbaar wel.
Ik vrees dta als dit nog voorvalt, wat niet ondenkbaar is, het voor ons nóg moeilijker zal worden om eens te mogen meerijden in een stuurpost...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 04 nov 2007, 00:17
door 260689
trein rijd vanaf 19u47 (vertrek oostende) naar welkenreadt en niet meer tot eupen
Geplaatst: 04 nov 2007, 02:35
door Steven
van alle verbindingen die er zijn tussen eupen en oostende is de verdeling ongeveer als volgt
1 slag brussel eupen oostende brussel = depot brussel zuid
de rest is ongeveer 50/50 verdeeld onder de bestuurders van depot oostende en welkenraedt
Geplaatst: 04 nov 2007, 09:37
door Accelerat
Hij was eerst alleen in de 13, zouden die daders dan eerst in de motorkamer van die 13 hebben gezeten?

Geplaatst: 04 nov 2007, 09:52
door 260689
sncf-sncb schreef:Hij was eerst alleen in de 13, zouden die daders dan eerst in de motorkamer van die 13 hebben gezeten?

Ahja he want je moet eerst inde machine kamer gaan vooraleer je in de stuurpost kan
Geplaatst: 04 nov 2007, 15:11
door 260689
Geplaatst: 04 nov 2007, 15:24
door Stijn D.C.
Dienne debiel had beter eerst ergens aan de stroom blijven hangen ofzo in machinekamer. gevaarlijke gek dat het is.
waar gaat dat toch naar toe, als ge al niet meer veilig bent voor zulke gasten in je stuurpost.

Geplaatst: 18 nov 2007, 08:48
door Grumpy
260689 schreef:normaal gezien is dit 12 rijtuigen
Enkel 12hv op R67 , gedurende de week is het een stel van de IC O verbinding (8hv) die gebruikt wordt voor 545
Geplaatst: 21 nov 2007, 14:03
door Arnenys
Het idee al om geld te pikken van een TB
Dan moet ge toch al ferm onder invloed zijn hoor!
Geplaatst: 21 nov 2007, 16:59
door Steve
treinbruno schreef:
hopelijk gaan de TB's nu niet moeilijker doen om in de stuurpost te mogen.
Is dat dan nog mogelijk als spoorliefhebber? Ik heb dat als klein manneke verschillende keren gedaan, maar ik dacht dat zoiets vandaag de dag bijna uitgesloten was...
(reactie mag eventueel via PM)
Geplaatst: 23 nov 2007, 13:17
door Speedy
Arnenys schreef:Het idee al om geld te pikken van een TB
Dan moet ge toch al ferm onder invloed zijn hoor!
Inderdaad...wij hebben geen geld...anders zouden we niet staken voor opslag hé
