Pagina 1 van 2

Wat kost trein bij Bcargo

Geplaatst: 13 okt 2007, 22:30
door dentheo
Aangezien het hier barst van de specialisten...

Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?

Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?

Geplaatst: 13 okt 2007, 22:52
door treinbruno
weet ik niet -
maar ik vraag mij ook dit af:
hoeveel kost het voor een bedrijf om 1 container op antwerpen-aachen te vervoeren

Re: Wat kost trein bij Bcargo

Geplaatst: 14 okt 2007, 00:59
door paljas
dentheo schreef:Aangezien het hier barst van de specialisten...

Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?

Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
Een machinist kost al 1500€/prestatie...

Re: Wat kost trein bij Bcargo

Geplaatst: 14 okt 2007, 01:39
door 260689
paljas schreef:
dentheo schreef:Aangezien het hier barst van de specialisten...

Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?

Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
Een machinist kost al 1500€/prestatie...
Ik hoop per maand want per dag zou wel beetje veel zijn.

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:25
door Fles
Als het per maand was, zou er niemand meer machinist zijn, denk je wel? ;)

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:29
door Steven
de vraag is wat hij dmet de kost van een prestatie bedoeld, een machinist kost idd meer dan zijn loon dat hij zelf netto in handen krijgt.

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:33
door dentheo
Steven schreef:de vraag is wat hij dmet de kost van een prestatie bedoeld, een machinist kost idd meer dan zijn loon dat hij zelf netto in handen krijgt.
Eigenlijk zoek ik wat de NMBS vraagt om die trein van Antwerpen naar Aachen te brengen..... niet wat zij met dat geld doen...

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:39
door Mark7758
Infrabel vraagt 3,08 Euro de kilometer. En tel daar bij op de diesel en de personeelskosten.

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:45
door Speedy
Heb hier nog een pdf-bestand over één of andere Waal die 't bij DLC is afgetrapt en nog eens goed z'n beklag doet. Hij zegt dat DLC voor trein Antwerpen-Gremberg zo'n 14000EUR vraagt.

Geplaatst: 14 okt 2007, 12:53
door dentheo
Mark7758 schreef:Infrabel vraagt 3,08 Euro de kilometer. En tel daar bij op de diesel en de personeelskosten.
Nee dat zou de kostprijs zijn, niet de verkoopprijs...

Geplaatst: 14 okt 2007, 13:24
door Bibke
Ik dacht van een vrachtvervoerder gehoord te hebben dat:

Om 1 oplegger naar Italië te vervoeren het per vrachtauto € 2400,00 kost en per trein € 1800,00.

Heb om meer info gevraagd.

Geplaatst: 14 okt 2007, 13:26
door Tim
Reken alles in totaal toch een 15000 euro denk ik.

Wel even vermelden dat je beter een beroep doet op de privé daar B-Cargo een stuk duurder is :P

Geplaatst: 14 okt 2007, 15:48
door nighttrain
Alles hangt af van de volgend parameters: Hoeveel T/km ga je vervoeren met de operator (B carg,EWS,DL ,Railion enz) op jaarbassis of eenmalig
Ga je dit vervoeren met eigen of geleasde wagens; Op welk tijdstip wil dit vervoerd hebben; Met welke snelheid enz Vanaf waar en tot waar moeten ze de vracht vervoeren.

De operator gaat de volgende parameters inroepen: fraktie van zijn personneelskosten(bestuurers administratie,gebouwen) alles inbegrepen (opleidingen, verzekering weddes,enz) ,leasing van locs,of aankoop en onderhoud locs.
De kosten die hij moet betalen aan de infrastruktuurbeeherders van de netten waarop hij gaat rijden. Met diesel of electrisch tractie dus berekend T/km. Afhankelijk of hij een geregelde klant is bij die netbehheerder(infrastruktuur. Tot slot zal dit ook ergens leiden tot een cijfer va x€ T/km
Zoals bij ons in Eurotunnel,een bedrijf die 50000 vrachtwagen overtochten maakt per jaar zal niet hetzelfde betalen per trajekt in vergelijking met een klant met enkel 1000, 5000 of 20000 overtochten per jaar. elk kontrakt is geheim en verschillend

Geplaatst: 14 okt 2007, 16:11
door dentheo
nighttrain schreef:Alles hangt af van de volgend parameters: Hoeveel T/km ga je vervoeren met de operator (B carg,EWS,DL ,Railion enz) op jaarbassis of eenmalig
Ga je dit vervoeren met eigen of geleasde wagens; Op welk tijdstip wil dit vervoerd hebben; Met welke snelheid enz Vanaf waar en tot waar moeten ze de vracht vervoeren.
Zoals bij ons in Eurotunnel,een bedrijf die 50000 vrachtwagen overtochten maakt per jaar zal niet hetzelfde betalen per trajekt in vergelijking met een klant met enkel 1000, 5000 of 20000 overtochten per jaar. elk kontrakt is geheim en verschillend
Nou nou, een beetje vrachtvervoerder zal wel weten waar hij ongeveer aan toe is. Een orde van grootte kent de aankoper wel anders kent hij zijn job niet...
Uit de verschillende reakties begrijp ik nu dat de prijs voor een trein Antwerpen Aachen tussen 10.000 en 20.000 euro ligt.

Geplaatst: 23 okt 2007, 19:17
door nighttrain
Eurotunnel heeft vandaag zijn nieuwe prijzen bekend gemaakt voor de goederentreinen.
Afhankelijk van de snelheid en het tijdsstip zal er per goederentrein 4500€ moeten betaald worden voor het traject Fréthun naar Doollands Moore.
Dus de péage van de tunnel

Indien ze gaan gebruik maken van de class 92 locs van ons binnen het project Europorte 2 zal er nog eens 600€ gerekend worden voor de douane formaliteiten en de loc + driver. Dus totaal 5100€