Pagina 1 van 4

Botsing MW41 FGSP

Geplaatst: 15 jun 2007, 15:02
door willem
Deze ochtend rond 5u is er een botsing geweest tussen 2 MW41's in het station van Gent sint pieters (spoor 7).
Het zou gebeurd zijn door het koppelen bij te hoge snelheid. De kopruiten stonden tegen elkaar :roll:

Geplaatst: 15 jun 2007, 15:06
door Wover
Aiai, hebben ze daar in Merelbeke genoeg 41'ers staan om die 2 te vervangen of zullen er van Hasselt moeten komen?

Geplaatst: 15 jun 2007, 15:27
door willem
Ik heb nog wat extra info. De botsing zou gebeurd zijn rond 5u50. 2MW die van Geraardsbergen kwamen (trein 1875) zijn ingereden op drie stellekes die er al stonden. Die twee treinen zouden koppelen en samen verderrijden naar ronse, trein 1956. De 1956 is vertrokken met 25' vertraging, en met slechts 4 wagons ipv 10.

Geplaatst: 15 jun 2007, 17:10
door Dietrich
Hmm, allez dus nog een paar MW's meer die ze tijdelijk uit de dienst mogen halen. :?

Geplaatst: 15 jun 2007, 23:47
door 5307
nog hoeveel te gaan??? :twisted: :oops:

Geplaatst: 16 jun 2007, 01:30
door Wover
95 ofzo ;)?

Geplaatst: 16 jun 2007, 08:51
door trainfreak
Wover schreef:95 ofzo ;)?
Het zullen er nog een stuk of 90 zijn. Enkele uitgebranden en nu nog eentje erbij.

Geplaatst: 16 jun 2007, 18:46
door enrico
5307 schreef:nog hoeveel te gaan??? :twisted: :oops:
jaja 5307 ziet de buitendienst stelling al zitten :D

Geplaatst: 16 jun 2007, 19:18
door 5307
die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...


alhoewel, plastic rot niet :oops:

Geplaatst: 16 jun 2007, 19:21
door 2012
De betrokken stellen zullen spoedig alle 5 terug zijn zunne, zekers 3 van die 5 zullen héél snel terug zijn. Aan die 2 andere zal iets meer werk zijn, maar da gaat ook wel meevallen.

Geplaatst: 16 jun 2007, 20:02
door Wover
5307 schreef:die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...


alhoewel, plastic rot niet :oops:
Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen. Waarschijnlijk zal het dus wel 25-30 jaar worden, dan ben ik 45-50 jaar :D

Geplaatst: 16 jun 2007, 20:19
door Bert
Wover schreef:[Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen.
Hoe kom je daarbij. Een stuk of 90 stellen als diensttreintje naar het noord? :lol:

Geplaatst: 16 jun 2007, 20:47
door Wover
Nee natuurlijk niet, maar met zo'n grote haven en zo'n grote tewerkstelling zou het handig zijn om daar een passagierstrein te laten rijden naar de verschillende grote dokken. Nu heb je enkel Noorderdokken, maar dat is ook niet echt de moeite voor de meesten.

Geplaatst: 16 jun 2007, 21:35
door Shrek
de MW 41 is vrij goedkoop in gebruik, dus ze zullen die wel niet te rap uit dienst nemen :wink:

Geplaatst: 16 jun 2007, 21:36
door Duikbril AM86
Wover schreef:
5307 schreef:die gaan eerder buitendienst gaan en wegrotten dan we denken...


alhoewel, plastic rot niet :oops:
Ik denk dat die stellen nog lang zullen bollen. Binnen 15-20 jaar zullen de lijnen waar ze nu rijden wss wel geëlektrificeerd worden, maar dan kunnen ze bv in havengebieden nog diensten doen. Waarschijnlijk zal het dus wel 25-30 jaar worden, dan ben ik 45-50 jaar :D
Gaat de NMBS terug tegen dan de elektrificaties verder zetten, ik meen mij te herinneren dat de laaste grote elektrificatie in Vlaanderen dateert van 1996, dat was het einde van de elektrificatie van het baanvak lijn 73 Deinze - De Panne.

Nog te elektrificeren baanvakken in Vlaanderen:
Lijn 58: Eeklo - Gent-Dampoort
Lijn 82: Aalst - Burst
Lijn 86: Ronse - Oudenaarde - Gent-Sint-Pieters
Lijn 122: Geraardsbergen - Lierde - Zottegem - Melle