Pagina 1 van 2

Aantal klachten bij de NMBS stijgt weer

Geplaatst: 07 mar 2006, 15:41
door Jean

Geplaatst: 07 mar 2006, 18:30
door Wover
goh van welke trein zou dat bord nu toch komen :P


(of zijn de beneluxen ook int rood in brussel?)

Geplaatst: 07 mar 2006, 20:00
door NSNMBS
??

Geplaatst: 07 mar 2006, 20:05
door trainfreak
Wover schreef:goh van welke trein zou dat bord nu toch komen :P


(of zijn de beneluxen ook int rood in brussel?)
Das toch ook een gewone trein? Mechelen-Antwerpen?

Geplaatst: 07 mar 2006, 20:30
door Jonathan
De BENELUX staat toch aangeschreven als: Antwerpen-C. Amsterdan C

Geplaatst: 07 mar 2006, 21:52
door Steven
idd voor de benelux staat er idd amsterdam bij :-) dit is ofwel de de ic charleroi antwerpen of brussel antwerpen

Geplaatst: 07 mar 2006, 22:02
door Pieter
Kan ook laatsten benelux zijn van den dag. Die rijd maar tot antwerpen dacht ik.

Geplaatst: 07 mar 2006, 22:05
door Steven
Pieter schreef:Kan ook laatsten benelux zijn van den dag. Die rijd maar tot antwerpen dacht ik.
tja zo kan je bezig blijven he er zijn op het einde van de dag zoveel verbindingen die niet meer voluit rijden

Geplaatst: 08 mar 2006, 12:57
door ThomSten
Of de IR b Nivelles- Brussel - Antwerpen

Re: Aantal klachten bij de NMBS stijgt weer

Geplaatst: 05 mar 2010, 07:21
door Adler
VRT schreef:De NMBS wordt dit jaar overstelpt met klachten.
De ombudsdienst heeft in de eerste 2 maanden van dit jaar al 1.200 dossiers geopend, een stijging met 30%.
Het effectieve aantal klachten is nog hoger want dossiers bundelen de klachten over één incident.

Een groot deel van de klachten (37%) gaan over vertragingen of afgeschafte treinen.
Bovendien dienen veel pendelaars gewoon geen klacht meer in, omdat er toch niks mee wordt gedaan, zegt ombudsman Guido Herman.

"We zitten sinds 2007 in een neerwaartse spiraal. Mensen dienen een klacht in en daarna opnieuw, maar ze zien dat er geen vooruitgang is", zegt Herman.

Re: Aantal klachten bij de NMBS stijgt weer

Geplaatst: 13 mar 2010, 19:09
door KB
matthia schreef:lol geweldig voorbeeldje van arrogantie en wereldvreemdheid. Artikel over terecht aantal klachten over de waanzinnig erbarmelijke dienstverlening en de nmbs-intellectuelen beginnen een beetje naast de pot te zagen.
Maakt weer mooi duidelijk hoe belangrijk de reizigers voor jullie zijn...
Gooi maar weer alles op een grote hoop (tip: neem eens contact op met de plaatselijke afdeling van de LDD of het VB, die kunnen mensen die dat doen goed gebruiken). Er zullen bij de spoorwegen ongetwijfeld ook wel onbekwame, gedemotiveerde werknemers zijn, maar allemaal zijn ze zo zeker niet. Vergeet niet dat het rijdend personeel nogal onregelmatige uren heeft, vaak in het weekend moet werken, etc. Als je niet gemotiveerd bent, hou je dat toch niet lang vol, lijkt me. En nee, ik werk niet bij de NMBS.

Re: Aantal klachten bij de NMBS stijgt weer

Geplaatst: 13 mar 2010, 23:05
door seppl
KB schreef:Vergeet niet dat het rijdend personeel nogal onregelmatige uren heeft, vaak in het weekend moet werken, etc.
So what? Of wisten ze dat misschien niet toen ze ervoor kozen?
L'union fait la force.
In het Nederlands is dit: "Eendracht maakt macht".

Maar in België geldt eigenlijk meer: "L'union fait la farce".

Re: Aantal klachten bij de NMBS stijgt weer

Geplaatst: 13 mar 2010, 23:50
door rail s
seppl schreef:
KB schreef:Vergeet niet dat het rijdend personeel nogal onregelmatige uren heeft, vaak in het weekend moet werken, etc.
So what? Of wisten ze dat misschien niet toen ze ervoor kozen?
Lees mss eens de volgende zin
seppl schreef:
L'union fait la force.
In het Nederlands is dit: "Eendracht maakt macht".

Maar in België geldt eigenlijk meer: "L'union fait la farce".
Niet alles laat zich zomaar federaliseren, ons wapenschild blijft nog een symbool van het francophone, unitaire Belgische staat zoals het was bij de onafhankelijkheid in 1830. Ook de vertegenwoordiging van de 9 provincies bevestigd dit. AfbeeldingAfbeelding

Re: Aantal klachten bij de NMBS stijgt weer

Geplaatst: 25 mar 2010, 20:41
door Rob
Hoera, antwoord gekregen op een klacht over P 8305 Brussel-Zuid - Tongeren, die eens een vertraging had van 40 minuten bij aankomst in Hasselt wegens half uur te laat vertrokken in Brussel-Zuid + zonder behoorlijke communicatie daaromtrent:

"Wij hebben uw reactie van 12/03/2010 goed ontvangen. U ondervond tijdens uw treinreis een verminderde service. Wij bieden u onze oprechte verontschuldigingen aan voor de ondervonden hinder. Bij nazicht van uw gegevens stellen we echter vast dat u over een treinkaart Brussel - Leuven beschikt. Bijgevolg dient u geen gebruik te maken van trein P-8305. Richting Leuven kon u gebruik maken van trein P-8400 welke om 16u41 aankwam. We hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Met vriendelijke groeten"

Mooi gedaan hé, de schuld - niet eens zo subtiel - bij de reiziger leggen. Maar dit is de werkelijke situatie:

"Dank voor uw reactie, maar deze is helaas totaal naast de kwestie. Eigenlijk vind ik uw reactie zelfs een beetje brutaal. Op vrijdagavond reis ik immers regelmatig met een Railpass van Brussel naar Genk, en zodus maak ik voor dat traject geen gebruik van mijn abonnement Leuven-Brussel. Uw verdediging lijkt goed gevonden, maar zoals gezegd gaat u te kort door de bocht door te veronderstellen dat al mijn verplaatsingen kaderen binnen mijn abonnement. Met vriendelijke groeten"

Re: Aantal klachten bij de NMBS stijgt weer

Geplaatst: 25 mar 2010, 21:28
door overweg13
Rob schreef:Hoera, antwoord gekregen op een klacht over P 8305 Brussel-Zuid - Tongeren, die eens een vertraging had van 40 minuten bij aankomst in Hasselt wegens half uur te laat vertrokken in Brussel-Zuid + zonder behoorlijke communicatie daaromtrent:

"Wij hebben uw reactie van 12/03/2010 goed ontvangen. U ondervond tijdens uw treinreis een verminderde service. Wij bieden u onze oprechte verontschuldigingen aan voor de ondervonden hinder. Bij nazicht van uw gegevens stellen we echter vast dat u over een treinkaart Brussel - Leuven beschikt. Bijgevolg dient u geen gebruik te maken van trein P-8305. Richting Leuven kon u gebruik maken van trein P-8400 welke om 16u41 aankwam. We hopen u met deze informatie van dienst te zijn. Met vriendelijke groeten"

Mooi gedaan hé, de schuld - niet eens zo subtiel - bij de reiziger leggen. Maar dit is de werkelijke situatie:

"Dank voor uw reactie, maar deze is helaas totaal naast de kwestie. Eigenlijk vind ik uw reactie zelfs een beetje brutaal. Op vrijdagavond reis ik immers regelmatig met een Railpass van Brussel naar Genk, en zodus maak ik voor dat traject geen gebruik van mijn abonnement Leuven-Brussel. Uw verdediging lijkt goed gevonden, maar zoals gezegd gaat u te kort door de bocht door te veronderstellen dat al mijn verplaatsingen kaderen binnen mijn abonnement. Met vriendelijke groeten"
Waarom heb je de gebruikte Railpass dan niet ingesloten bij je klacht?