Pagina 1 van 21
ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Geplaatst: 19 mar 2007, 09:13
door super1500
De Nederlandse reizigersvereniging Rover dient een klacht in bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit over de opheffing van de trein Brussel-Amsterdam
(HLN 19/03, volledig artikel:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_40 ... egorieArt5)
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Geplaatst: 19 mar 2007, 09:24
door pietmol
volledig mee eens: de klassieke Benelux moet mi behouden blijven, eventueel met een aantal extra haltes (Essen, Delft, Leiden).
Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
Geplaatst: 19 mar 2007, 09:29
door Terminus
Ook ik sta hier volledig achter! Eerst "verprutsen" ze een lijn als Oostende-Keulen, nu lijkt Brussel-Amsterdam de volgende.
Geplaatst: 19 mar 2007, 09:35
door bobby
volledig eens met behoud van klassieke Benelux.
Geplaatst: 19 mar 2007, 10:20
door Stijn82
Ik ben ook voor het behoud, alhoewel het mij moeilijk lijkt gezien de huidige staat van de HLE11, misschien kunnen ze het traject inkorten (bv. Antwerpen-Rotterdam) en een aantal extra haltes inlassen.
Zo zijn er minder locs nodig, en voor de reizigers die van België naar Amsterdam moeten is er de HST, voor binnenlands verkeer is het aanbod van NMBS en NS wel voldoende lijkt me.
Geplaatst: 19 mar 2007, 10:23
door SIMPY.be
Ik zou zeggen, behouden, maar een 2uursdienst naast de nieuwe benelux.
En uitbreiden met enkele haltes (beperkt).
Geplaatst: 19 mar 2007, 10:35
door Shrek
als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein

Geplaatst: 19 mar 2007, 10:46
door bobby
Stijn82 schreef:Ik ben ook voor het behoud, alhoewel het mij moeilijk lijkt gezien de huidige staat van de HLE11, misschien kunnen ze het traject inkorten (bv. Antwerpen-Rotterdam) en een aantal extra haltes inlassen.
Zo zijn er minder locs nodig, en voor de reizigers die van België naar Amsterdam moeten is er de HST, voor binnenlands verkeer is het aanbod van NMBS en NS wel voldoende lijkt me.
huidige toestand van de 11-jes heeft veel te maken met de onzekere toekomst van deze machines: het onderhoud wordt te veel beperkt tot reparatie ipv van preventief onderhoud.
inkorten van het trajekt zou net de rendabiliteit van de trein reduceren en moet vermeden worden.
Geplaatst: 19 mar 2007, 10:50
door FLV-FGSP
Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein

NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
Geplaatst: 19 mar 2007, 11:04
door Kris
ik pleit voor behouden maar met gewijzigd traject:
Oostende-Brugge-Gent-Antwerpen Cl-Roosendaal-Dordrecht-Rotterdam
Dit omdat er nogal veel reizigers zijn die op het traject Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-A'pen reizen en omdat er veel reizigers vanuit NL naar Gent en Brugge gaan en vv
Geplaatst: 19 mar 2007, 11:20
door carlos
Kris schreef:ik pleit voor behouden maar met gewijzigd traject:
Oostende-Brugge-Gent-Antwerpen Cl-Roosendaal-Dordrecht-Rotterdam
Dit omdat er nogal veel reizigers zijn die op het traject Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-A'pen reizen en omdat er veel reizigers vanuit NL naar Gent en Brugge gaan en vv
Waarom deze trein beperken tot Rotterdam, gewoon laten doorsporen tot Amsterdam.
door de manier waarop sporen naar de de antwerpse noord-zuid tunnel georganizeerd zijn is het echter weinig waarschijnlijk dat treinen vanuit Antwerpen Zuid ooit door deze pijp zullen gaan.
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Geplaatst: 19 mar 2007, 11:24
door bobby
pietmol schreef:Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
waarom niet ineens de Charleroi - Antwerpen (IC-i) laten doorsporen naar Brecht, Breda, Tilburg, Den-bosch, Utrecht, Amsterdam?
Geplaatst: 19 mar 2007, 13:07
door Terminus
FLV-FGSP schreef:Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein

NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:
Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
Geplaatst: 19 mar 2007, 13:25
door FLV-FGSP
Terminus schreef:
In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:
Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
Klopt als een bus voor het NMBS-net, maar grensoverschrijdend geldt dat niet!
Geplaatst: 19 mar 2007, 13:35
door bobby
Terminus schreef:FLV-FGSP schreef:Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein

NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:
Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
en wat voor wie elders instapt vb antwerpen centraal (naar brecht)?