Pagina 1 van 2

Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 04 mar 2007, 21:22
door Pieter
Ik denk nie dat ik de enige ben die het zich afvraagt, maar ik ben vandaag nog eens in antwerpen geweest en heb volgende dingen opgemerkt.

Helemaal onderaan (-2) stonden 2 diesel locomotieven, de bovenleiding lijkt af.
Ter hoogte van antwerpen dam heb ik een dieslocomotief zien bovenkomen maar kon nummer niet zien, of wat er ook achterhing, omdat mijn trein verder reed.

In antwerpen berchem hebben ze perron 9 langer gemaakt. Maar er is iets heel speciaals aan het spoor tussen Antwerpen Centraal en Berchem, het spoor maakt een zeer vreemde beweging en de treinen rijden er heel traag voorbij.

Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?

GreetZ
Pieter

Re: Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 04 mar 2007, 22:00
door SIMPY.be
Pieter schreef:Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
Aangezien het materieel geen gesloten toiletsysteem heeft, is dit redelijk onwaarschijnlijk...

Re: Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 04 mar 2007, 22:47
door Pieter
SIMPY.be schreef:
Pieter schreef:Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
Aangezien het materieel geen gesloten toiletsysteem heeft, is dit redelijk onwaarschijnlijk...
Zouden ze dan ander materieel gaan inzetten voor deze verbinding?

Geplaatst: 04 mar 2007, 23:15
door Anarchy55
Je bedoelt waarschijnlijk dat stuk waar er 20 moet gereden worden. Dat is omdat ze daar ne wissel gestoken hebben en daarmee hebben ze dat spoor ne knik moeten geven. Vandaar die 20 per uur (aankondiging + oorsprong samen)

Re: Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 04 mar 2007, 23:29
door rvdborgt
SIMPY.be schreef:
Pieter schreef:Nu is mijn vraag, gaat de IR 3332 Essen - Jambes al in april door de NZ-verbinding rijden? Heeft er iemand een actuele status van de werken?
Aangezien het materieel geen gesloten toiletsysteem heeft, is dit redelijk onwaarschijnlijk...
De Benelux heeft dat ook niet en zal vanaf juni ook door de tunnel rijden (zoals ik al een paar keer heb geschreven).

Groetjes,

Rian

Re: Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 04 mar 2007, 23:35
door Pieter
rvdborgt schreef:..vanaf juni
Ik dacht april?

Re: Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 05 mar 2007, 01:33
door rvdborgt
Pieter schreef:
rvdborgt schreef:..vanaf juni
Ik dacht april?
De enelux rijdt vanaf 10 juni door de tunnel, de IR naar Essen vanaf eind maart.

Groetjes,

Rian

Re: Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 06 mar 2007, 09:53
door bobby
rvdborgt schreef:
Pieter schreef:
rvdborgt schreef:..vanaf juni
Ik dacht april?
De enelux rijdt vanaf 10 juni door de tunnel, de IR naar Essen vanaf eind maart.

Groetjes,

Rian
IR C zou vanaf december 2007 doorheen de tunnel rijden

Re: Werken Antwerpen Centraal

Geplaatst: 06 mar 2007, 11:38
door FLV-FGSP
bobby schreef:IR C zou vanaf december 2007 doorheen de tunnel rijden
Interessant gerucht. Wat wordt de eindbestemming?

Geplaatst: 08 mar 2007, 22:07
door groentje
Die diesels zijn stabilisatieritten. Behoorlijk indrukwekkend, hoor :wink:

Geplaatst: 09 mar 2007, 15:48
door stefanic
Nieuws uit gva van gisteren.
--------------
Datum : 08/03/2007
Titel : Na opening noord-zuidverbinding
De treinen die in Berchem van de sporen 9 en 10 gebruik maken, kunnen na de opening van de noord-zuidverbinding op 24 maart voorlopig niet meer naar het huidige sporenniveau +1 in Antwerpen-Centraal.

Infrabel, de beheerder van het Belgische spoorwegnet, neemt zaterdag 24 maart de noord-zuidverbinding feestelijk in gebruik. Vóór de champagne kan vloeien, moet nog een en ander gebeuren.

Vrijdag 9 maart worden proeven gedaan met een trein die bestaat uit zes dubbeldeksrijtuigen met voor en achter een elektrische locomotief van de serie 27. Getest wordt of een zwaardere trein vanuit stilstand probleemloos richting Berchem kan vertrekken op de helling met een stijging van dertig meter per duizend meter. Diesellocs met amper tien goederenwagens aan de haak vielen wegens onvoldoende trekkracht stil.

In tegenstelling tot de steile helling tussen het station Luik-Guillemins en Ans kan in de Antwerpse noord-zuidverbinding voor een zware trein geen opdruklocomotief worden ingezet. Halfweg tussen Antwerpen-Centraal en Berchem bevinden zich immers wissels met seinen.

Door het ontbreken van nieuwe wissels bij het station Berchem worden de treinen die in Berchem van de sporen 9 en 10 gebruik maken naar het niveau -2 geleid. Die situatie duurt waarschijnlijk tot november. Al eerder was bekend dat de interregiotreinen Essen-Brussel-Charleroi-Jambes en de Benelux'en Amsterdam-Brussel via de noord-zuidverbinding zullen rijden.

Een vraagje aan NMBS-baas Marc Descheemaecker? Wanneer rijden alle P-treinen weer naar en vanuit Antwerpen-Centraal? Vóór de werkzaamheden in de Middenstatie begonnen, vertrokken er in de spits twintig treinen per uur. Nu nog maar tien.

HWr

--------------
Weet iemand de uitkomst van de test al?

Geplaatst: 09 mar 2007, 22:12
door Wover
De treinen die in Berchem van de sporen 9 en 10 gebruik maken, kunnen na de opening van de noord-zuidverbinding op 24 maart voorlopig niet meer naar het huidige sporenniveau +1 in Antwerpen-Centraal.
Dat betekent dus dat alle treinen van L25 gaan moeten wisselen naar L27 voor Berchem? Dat gaat weer leuke taferelen opleveren, of gaan ze dan de treinen van L15 en 27 langs L27A sturen, zodat er ruimte genoeg blijft voor de treinen op L25?

Geplaatst: 10 mar 2007, 00:20
door Shrek
Wover schreef: Dat betekent dus dat alle treinen van L25 gaan moeten wisselen naar L27 voor Berchem? Dat gaat weer leuke taferelen opleveren, of gaan ze dan de treinen van L15 en 27 langs L27A sturen, zodat er ruimte genoeg blijft voor de treinen op L25?
begin deze week was perron 7 in mechelen gesloten en reden alle IC's richting antwerpen over L27 en zon ramp was dat toch neit :roll: die hebben een ruime dienstregeling heb ik de indruk :P

Geplaatst: 10 mar 2007, 12:32
door Wover
Nogal ja, het is misschien niet de meest realistische vergelijking, maar je moet in train simulator eens een activity maken waar je de dienstregeling van een IC invoert, dan ben je in Mechelen +- 2-4 minuten te vroeg en in Brussel-Noord zelfs bijna 10-15 ;).

Geplaatst: 10 mar 2007, 13:44
door AM80
Inderdaad, als je in Train Simulator de reele dienstregeling wil aanhouden kom je aan het hoofd te staan van "de trein der traagheid". Of is dat een indruk...

AM80