Pagina 1 van 1

Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 22 feb 2025, 17:17
door LDR
Aanstaande maandag 24 februari zal het I2 resto rijtuig AR-9015 overgebracht worden van Ciney naar Dendermonde, waar het de collectie van Stoomtrein Dendermonde Puurs zal vervoegen. Certus rail zal voor het transport zorgen.
Wie de mooiste foto of video naar foto@stoomtrein.be stuurt, wint 2 tickets voor Scheldeland in Stoom.
Bijkomende info: https://www.facebook.com/share/p/15pKnQ ... tid=wwXIfr
Het tijdschema ziet er zo uit:
Ciney 12:00
Namur 12:40
Flawine 12:57
Charleroi-Central 13:35
Luttre 13:48/14:01
Brussel-Zuid 14:46
Schaarbeek 15:04

Kopmaken bundel R

Schaarbeek 15:32
Jette 15:42
Asse 15:48
Opwijk 15:55
Dendermonde 16:03

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 22 feb 2025, 19:07
door jan_olieslagers
Dank voor de info! Maar waarom moet er alweer kop worden gemaakt in Schaarbeek? Hebben ze daar een abonnement, of zo? Vanaf L0 kan hij toch langs L51/L60 recht door naar "Deiremong" :) ?

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 22 feb 2025, 19:26
door ovspotter_be
Hij gaat ook niet langs L0 maar langs lijn 28, dus ik weet niet wie Brussel-Zuid op Facebook heeft gezet maar dat klopt alvast niet.
De omweg via Charleroi wekt ook vragen op maar waarschijnlijk zal dit rijpad aangevraagd zijn geweest vooraleer er iets bekend was van de staking.

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 22 feb 2025, 21:16
door Paul
ovspotter_be schreef: 22 feb 2025, 19:26 Hij gaat ook niet langs L0 maar langs lijn 28,
Van lijn 28 kun je via 28/1 toch ook rechtstreeks richting Dendermonde?

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 22 feb 2025, 23:45
door Steven
Paul schreef: 22 feb 2025, 21:16
ovspotter_be schreef: 22 feb 2025, 19:26 Hij gaat ook niet langs L0 maar langs lijn 28,
Van lijn 28 kun je via 28/1 toch ook rechtstreeks richting Dendermonde?
Waarschijnlijk wil men bepaalde kruisingen vermijden als je van lijn 124 komt moet je letterlijk alles kruisen op lijn 0 om naar lijn 60 te gaan. Speciale transporten hebben een lagere max snelheid en extra regels dus ik kan mij inbeelden dat men voorzichtig is (waarschijnlijk was dit transport ook al langer geregeld dan dat er een staking bekend was).

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 23 feb 2025, 09:35
door maarten
Ik weet niet welke route je dan in gedachten hebt, maar waar kruis je L0 op hetzelfde niveau? L28/3 gaat over de L0 heen met een viaduct en het enige wat je dan kruist is de S10 bij Y.Kuregem. En dan bij de splitsing van L50 en L60 kruis je nogmaals die S10 en de S4.

Als je daarentegen L28 volgt via Laken naar Schaarbeek, dan kruis je eerst de S10 bij Y.Pannenhuis, dan de S3, S4, S10 en IC26 bij Y.Laken en op de terugweg nog een keer de S3, S4 en IC26 bij Y.Zennebrug en de S10 bij Y.Bockstaal en dan uiteindelijk bij de splitsing van L50 en L60 ook nog eens de S10 en de S4.

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 23 feb 2025, 10:44
door Klassiekje
Ik veronderstel dat men elk kopmaken net wil vermijden dus L124 - 28/3 - 28 lijkt me heel logisch in dit geval.

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 23 feb 2025, 13:49
door Steven
Nog even vermelden dat het konvooi eventueel een tussentijdse schouwing krijgt in Schaarbeek. Tijdens die 28 min durende stop kan dat wel eens het geval zijn. Zo’n i2 is niet het nieuwste materieel.

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 23 feb 2025, 14:00
door DR-fan
Op 28' kopmaken in bundel R is ook wel vrij ambitieus als je weet dat op dat moment de P-treinen worden klaargemaakt en dat er nogal eens gerangeerd wordt.

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 23 feb 2025, 14:08
door TKR
Goed, er rijdt geen enkele P-trein. :mrgreen:

Re: Overbrenging I2 resto

Geplaatst: 24 feb 2025, 08:52
door DR-fan
TKR schreef: 23 feb 2025, 14:08 Goed, er rijdt geen enkele P-trein. :mrgreen:
Dat was nog niet geweten toen het rijpad werd aangevraagd.