Ik vroeg me af of ik ergens plaatjes kan vinden/maken van treinstationsborden. Voor Nederland heb je bijvoorbeeld:
https://www.spoorwegbord.nl/p/2258/spoo ... lecterend/
Hier kun je zelf een tekst intypen en het komt er als stationsbord eruit. Bestaat zoiets ook voor Belgische stationsborden?
Belgische treinstationsborden
-
- Contacteer:
Re: Belgische treinstationsborden
De Belgische stationsborden zijn er nu wel in verscheidene types. De nieuwste zijn met onder andere met een gele 'S' in van de S-trein. Je hebt er dan ook (oudere) met gewone letters of met hoofdletters. Met de vernieuwing van meerdere stations (zowel grotere als kleinere) is er momenteel niet echt een uniformiteit.
Ik heb voor mijn Legotreinen ook maar Nederlandse stationsborden met Belgische stationsnamen gebruikt.
Ik heb voor mijn Legotreinen ook maar Nederlandse stationsborden met Belgische stationsnamen gebruikt.

-
Re: Belgische treinstationsborden
Ik denk niet dat het lettertype publiek toegankelijk is, dus dit zou moeilijk werken. Alternatief kun je mss NMBS/Infrabel proberen te contacteren wanneer ze een bepaald station gaan verbouwen, ik neem aan dat ze nu bvb zouden openstaan om je een van de borden "Denderleeuw" te laten kopen, aangezien die toch voor weg zijn. Zo heb ik eentje van Brugge gezien in de jeugdherberg Charlie Rockets in Brugge.