Pagina 1 van 3
Reeks 22
Geplaatst: 24 nov 2006, 17:47
door Joris
Hallo,
In oa ODB staat dat de reeksen 22 en 25 uit dienst gaan, en dat ze verkocht worden aan Poolse firma's.
Maar gaan de opdruklocs dan ook uit dienst?
En zijn er al plannen om een 22 of 25 te bewaren?
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 24 nov 2006, 17:48
door Steven
zover ik weet geen plannen om 22/25 te bewaren tot op heden
Re: Reeks 22
Geplaatst: 24 nov 2006, 18:53
door genksetreinfreak
Joris schreef:Hallo,
Maar gaan de opdruklocs dan ook uit dienst?
Kan iemand mij soms eens uitleggen waarvoor dat die loc's moesten dienen en waar?
alvast bedankt,
Ruben
Geplaatst: 24 nov 2006, 19:18
door Steven
opdruklocs staan de luik, dit zijn drie locs reeks 22.
van luik naar tot ans gaat het nogal bergop, alle treinen (gesleepte wel te verstaan) die meer als 8 rijtuigen hebben worden achteraan opgedrukt door een niet aangehaakte loc.
deze komt dus extra kracht leveren, uitzondering hierop zijn de ic A treinen richting oostende deze worden gereden met een 13 en die krijgen enkel een opdrukloc in de herfstperiode of op momenten dat de bestuurder een motor heeft moeten afzonderen en dus niet beschikt over 100% trekkracht). motorstellen en thalystreinen rijden altijd zonder opdrukloc naar boven op deze helling.
deze helling heeft een stijging van 33 promille
Re: Reeks 22
Geplaatst: 24 nov 2006, 19:38
door Bert
Joris schreef:Hallo,
In oa ODB staat dat de reeksen 22 en 25 uit dienst gaan, en dat ze verkocht worden aan Poolse firma's.
Maar gaan de opdruklocs dan ook uit dienst?
En zijn er al plannen om een 22 of 25 te bewaren?
Groeten,
Joris De Mol
Ik dacht gelezen te hebben in ODB dat het enkel de reeks 22 is die in december buiten dienst gaat, maar dat de overige machines van de reeks 25 nog een tijdje de diensten zal overnemen. Nu rijden beide reeksen in pool.
Geplaatst: 24 nov 2006, 20:03
door genksetreinfreak
Steven schreef:opdruklocs staan de luik, dit zijn drie locs reeks 22.
van luik naar tot ans gaat het nogal bergop, alle treinen (gesleepte wel te verstaan) die meer als 8 rijtuigen hebben worden achteraan opgedrukt door een niet aangehaakte loc.
deze komt dus extra kracht leveren, uitzondering hierop zijn de ic A treinen richting oostende deze worden gereden met een 13 en die krijgen enkel een opdrukloc in de herfstperiode of op momenten dat de bestuurder een motor heeft moeten afzonderen en dus niet beschikt over 100% trekkracht). motorstellen en thalystreinen rijden altijd zonder opdrukloc naar boven op deze helling.
deze helling heeft een stijging van 33 promille
iets is mij nog niet duidelijk, worden de opdrukloc's van het "TYPE 22" nog altijd gebruikt daar tussen Luik en Ans???
Geplaatst: 24 nov 2006, 20:13
door Steven
ja hoor die zijn er nog steeds alle drie actief, ze zijn voorzien van bredere buffers om op te duwen (kans op verbuffering vermijden)
Geplaatst: 24 nov 2006, 21:36
door TBbart
de rest van de reeks is al gesloopt of rijd P-treintjes met M4.
of rijd over en weer met leeggoed (HKM) tussen Zeebrugge en Gent-ZH
Re: Reeks 22
Geplaatst: 24 nov 2006, 22:24
door Joris
Hallo,
Bert schreef:Ik dacht gelezen te hebben in ODB dat het enkel de reeks 22 is die in december buiten dienst gaat, maar dat de overige machines van de reeks 25 nog een tijdje de diensten zal overnemen. Nu rijden beide reeksen in pool.
Er staat reeksen 22/25: 't is gedaan... en even verder de reeksen 22 en 25 verdwijnen...
Dus ik veronderstel dat die 25'en het niet lang na de 22 zullen uithouden...
Ik veronderstel dat er hier en dara nog wel een 22 aan de kant stata, en uit Monceau hebben ze nog een hele sleep gehaald die men terug rijvaardig aan het maken is. Dus voorlopig zijn er nog 22 genoeg in stock

Maar of er hier nog zullen achterblijven, die dan per slot van rekening niet naar het kerkhof gezonden worden... Dat is wat anders...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 24 nov 2006, 23:56
door Shrek
ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hoor

eerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen

Geplaatst: 25 nov 2006, 21:13
door Joris
Hallo,
Shrek schreef:ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hoor

eerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen

Ik vrees dat het deze keer wel menes is, en dat het gedaan is met deze mooie oude locs...
Dus fotografeer ze indien het nog kan! Binnen 2 weken zijn uw foto's al geschiedenis
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 25 nov 2006, 22:18
door TBbart
Joris schreef:Hallo,
Shrek schreef:ze kunnen niet alle 22ers en 25ers missen momenteel hoor

eerst een nieuwe locreeks voordat die allemaal weg kunnen

Ik vrees dat het deze keer wel menes is, en dat het gedaan is met deze mooie oude locs...
Dus fotografeer ze indien het nog kan! Binnen 2 weken zijn uw foto's al geschiedenis
Groeten,
Joris De Mol
Eerst zien dan geloven...maar uiteraard ga ik de 22 nog spotten de volgende weken. Wss komen er loks (HLE 23) vrij doordat er meer private bedrijven (DLC / R4C) HKM overpakken, dus wss vervangen ze zo de reeks 22

Geplaatst: 28 nov 2006, 16:46
door MGRoverdriver
een 22 moeten ze toch bewaren hé. Een van de belangrijkste locs uit de belgische geschiedenis
Geplaatst: 28 nov 2006, 17:40
door TBbart
volledig mee eens!
maar helaas hebben ze niet zo een gevoel voor Spoorweggeschiedenis
hoewel... ik vind dat ze al goed hun best doen het historisch patrimonium, mss mogen er wat meer subsidies komen voor de revisie en herstelling van het materiaal, want met weinig geld kan je niet veel doen in zo een branche

Geplaatst: 28 nov 2006, 19:05
door Tommyken
Tja . ik had nog het genoegen om vandaag treintje te doen richting Muizen met een goed oude kloeke 2513. We zullen ze missen. ( Voor de lichte treinen dan )
