Pagina 1 van 2

Fly-over in Brussel-Zuid in gebruik

Geplaatst: 07 nov 2006, 23:21
door trainman
De fly-over in Brussel-Zuid (verbinding tussen de sporen 1 tot 6 en lijn 96N) zag er de voorbije dagen redelijk 'af' uit : geen werktreinen meer, de seinen zonder witte kruisen en in werking,...

En zie, deze morgen om ongeveer 8u15 zag ik de Thalys parmantig de fly-over oprijden. Test, éénmalig optreden of reeds in gebruik genomen ?
In elk geval mooi om te zien.

Geplaatst: 07 nov 2006, 23:34
door Steven
volledig in gebruik

Geplaatst: 08 nov 2006, 00:47
door Shrek
is er dan ook een nieuwe thalys-dienstregeling ofzo? de "omweg" daar ter plekke langs de achterkant van de werkplaats duurde toch enkele minuten langer dan het nieuwe snelle traject over de brug :P

Geplaatst: 08 nov 2006, 00:55
door Steven
Shrek schreef:is er dan ook een nieuwe thalys-dienstregeling ofzo? de "omweg" daar ter plekke langs de achterkant van de werkplaats duurde toch enkele minuten langer dan het nieuwe snelle traject over de brug :P
dienstregeling in december he

Geplaatst: 08 nov 2006, 09:08
door Bert
De fly-over is al van 30 oktober in gebruik. :wink:

Geplaatst: 08 nov 2006, 11:43
door Steven
Bert schreef:De fly-over is al van 30 oktober in gebruik. :wink:
en gisteren heb ik de indienstelling van L36N afgetekend (eerste deel)het gaat hem hier over het stuk tussen brussel noord en haren dat blijkbaar in deeltjes gesplitst is, welk deel dat eerste is weet ik niet van buiten ben nog niet op de SSP wezen zien.

Geplaatst: 08 nov 2006, 13:05
door Bert
Wat zal er dan op de lijn 36N rijden, is dat de HST en de IC A?
En de max snelheid is 200 km/u?

Geplaatst: 08 nov 2006, 13:29
door Steven
Bert schreef:Wat zal er dan op de lijn 36N rijden, is dat de HST en de IC A?
En de max snelheid is 200 km/u?
alle ic treinen zullen over de 36N rijden normaal, de snelheid is momenteel 160, er is enkel voorzien in vaste seinen, nadien zal er vermoedelijk ook etcs komen en dan kan op L36N de snelheid verhoogd worden naar 200km/u

Geplaatst: 10 nov 2006, 11:14
door tom007
ik heb een beetje opzoek werk gedaan over de dienstregeling aanpassing.

THA 9321
Halte Aankomst Vertrek
Paris Nord 9:55
Bruxelles-Midi 11:17 11:25
Antwerpen-Berchem 12:03 12:05
Rotterdam Centraal 13:06 13:08
Den Haag HS 13:26 13:28
Schiphol (Airport) 13:49
Amsterdam Centraal 14:06

Verkeersdagen: rijdt 10. Dec t/m 14. Apr 2007

Opmerkingen: Nichtraucherzug
Barwagen
Globalpreis
Kleinkindabteil
Rollstuhlstellplatz
Reservierungspflicht



dus de treinen komen 3 min vroeger in Brussel Zuid aan

Geplaatst: 10 nov 2006, 14:06
door Steven
dat doen ze nu dus ook al maar het zit nog niet in de officiele uren verwerkt :-) dit dus pas vanaf 12/12

Geplaatst: 10 nov 2006, 22:17
door Trainspotterke
Wat ik wel machtig vind, zijn de waarschuwingsseintjes (zonder rode lamp) net aan het begin van de fly-over richting Vorst! :P
Die beginnen ook een langzame dood te sterven in België! :(

Geplaatst: 11 nov 2006, 12:31
door jumper
heb je toevallig een foto van wat je bedoelt?

en die fly-over waar ligt die ten opzichte van het zuid-station, aan de kant schaerbeek of aan de kant vorst-zuid?

Geplaatst: 11 nov 2006, 13:14
door Steven
die ligt kant vorst :-)
een brug die zo goed als vertrekt aan de sporen eurostar/thalys in brussel zuid en zo rechtstreeks naar de 96N gaat (sporen tussen lijn 96) dit zonder de bestaande lijnen nog te moeten kruisen, onmiddelijk hogere snelheid toegelaten. de eerste seinen (links + rechts) op de brug zijn verwittigingsseinen, deze kunnen dus geen rood geven. deze lamp is dus niet gemonteerd. ze zijn te herkennen aan het feit dat hun kenbordje niet wit rechthoekig is, maar een geel rond bordje met daarop de identificatie van het sein.

Geplaatst: 11 nov 2006, 14:22
door ThomSten
Zoals deze dus:
Afbeelding

Geplaatst: 11 nov 2006, 15:34
door Trainspotterke
Amai, met een rode stip! :o Nog niet gezien, zoiets!