Pagina 1 van 2

Hoe? In welk jaar? ?

Geplaatst: 21 okt 2006, 19:05
door TBbart
Wat is er raar aan de foto, hoe komt het, in welk jaar trok ik de foto?
(degene die het zeker weten, gelieve eerst de anderen wat te laten proberen) :D

Geplaatst: 21 okt 2006, 19:07
door Steven
het rare is al zeker dat het om een dubbeltractie gaat ipv een treinschakeling

Geplaatst: 21 okt 2006, 19:46
door steamfreak
aan de voorste pantograaf van de voorste loc is een extra streep gezet met paint :wink:
Tenzij dit het niet is?

Geplaatst: 21 okt 2006, 19:48
door Sander
Achter de locs zit een 'geknipte' autowagen. Dat zie je wel vaker, maar bij dat type wagen eigenlijk nooit: de laatste keer dat ik het zag bij dat type wagen was het na een ontsporing... :wink:

Geplaatst: 21 okt 2006, 19:59
door TBbart
azo inderdaad dat had ik zelfs niet opgemerkt,
lol, jullie zoeken het wel ver hoor :D Steven is wel juist hoor :)

Geplaatst: 21 okt 2006, 20:00
door TBbart
dit is de originele foto :lol:

Geplaatst: 22 okt 2006, 13:01
door poyaud
wel knap gedaan :wink:

Geplaatst: 23 okt 2006, 09:56
door Tux
idd :lol:

Geplaatst: 23 okt 2006, 18:23
door TSP
op die 1e foto: 4 panto's omhoog? dat lijkt me overdreven veel.

Geplaatst: 23 okt 2006, 18:33
door Mark7758
TSP schreef:op die 1e foto: 4 panto's omhoog? dat lijkt me overdreven veel.
Nee hoor.
Het is zelf standaard om bij vertrek alle pantograven te heffen en pas bij 40km/h er weer 2 te laten zakken.
Dit om de stroomafname goed te laten verlopen. (Minder kans op knappen bovenleiding om verschillende reden.)

Geplaatst: 23 okt 2006, 18:41
door Shrek
TSP schreef:op die 1e foto: 4 panto's omhoog? dat lijkt me overdreven veel.
dit is een onbewerkte foto :wink:

Geplaatst: 23 okt 2006, 19:09
door Sander
Mark7758 schreef:
TSP schreef:op die 1e foto: 4 panto's omhoog? dat lijkt me overdreven veel.
Nee hoor. Het is zelf standaard om bij vertrek alle pantograven te heffen en pas bij 40km/h er weer 2 te laten zakken. Dit om de stroomafname goed te laten verlopen. (Minder kans op knappen bovenleiding om verschillende reden.)
Maar dit lijkt me nou net niet de plek waar men vertrekt. Meestal wordt het gedaan om (als ik het even heel simpel mag zeggen?) de 'druk' op de bovenleiding te verdelen, en om zo te voorkomen dat de bovenleiding breekt. Die druk is het grootst wanneer de trein maximaal vermogen vraagt en uit de bovenleiding haalt, dus daarom hebben veel e-loc's bij vertrek twee panto's op. Bij het rijden met twee panto's tegen de draad (eentje met de stroom mee, eentje tegen de stroom in) is er wel meer slijtage aan de stroomafnemer die tegen de stroom in tegen de draad staat, dus daarom geldt vaak een snelheidsbeperking bij het rijden met de voorste panto('s) op. En ook daarom laten de machinisten de voorste panto vaak al vlak na het wegrijden op het dak zakken. Kijk, daar doet diesel z'n voordeel dan weer mee...
't Is allemaal een beetje simpel gezegd zo, maar 't komt toch op hetzelfde neer.

En wat betreft het jaar: tsja, hoe kunnen we dat nu weten? :wink: De 2513 stond in ieder geval in juni 2006 nog altijd ingedeeld bij Antwerpen Noord, en de wagens op de autotrein lijken me vrij nieuw, Ford Focus of de nieuwe Mondeo ofzo. Maar waren er een tijdje geleden niet wat fabrieken gesloten en vervoertjes verloren gegaan / overgenomen door R4C daar? Ik zou zeggen: 2005.

Geplaatst: 23 okt 2006, 21:51
door TBbart
is al opgelost hoor :wink: vroeger reden ze nog veel in dubbeltractie vandaar dat ik het jaar vroeg wie weet waren er die niet zagen dat het een bewerking was en dachten dat het nog uit die goeien ouden tijd was :D

Geplaatst: 23 okt 2006, 22:25
door Sander
Aha, tsja, dat weet je nou net weer niet als Nederlander hè... :oops: :wink:

Geplaatst: 23 okt 2006, 23:11
door TBbart
het treintje word meestal met een 22/25 en soms 23 gedaan, maar ik zag hem inderdaad ook al met een R4C lok passeren en die keerde dan terug met een toyota trein :wink: maar blijkbaar heeft R4C nog geen vaste treinen in Belgie :roll: