Infrastructuur fortenlijn Hoboken-Deurne
Geplaatst: 08 jul 2016, 21:43
Toevallig kwam ik in bezit van documenten over het knooppunt Mortsel, toestand rond 1970.
Dat wil zeggen dat de lijn Y Vrouwvliet-Antwerpen-Z net opgeheven is, de Kennedytunnel voor spoorverkeer in dienst is, er rond Berchem heel wat gewijzigd werd.
Op lijn 27a beheerde B.7 aan de Y Deurne het verkeer naar lijn 27A en de fortenlijn op lijn 27A/2.
Op oude foto's zie ik ter hoogte van de Antwerpsestraat in Mortsel een sein.
Dat moet van de blokpost aan Luithagen zijn; iemand een idee welk nummer die had?
Zelfde voor de post aan Hoboken-Kapelstraat: die hadden de wissels die toegang gaven van en naar de fortenlijn.
Het zou B.29 kunnen zijn daar Kiel de volgende blok is met nummer 30.
Dat wil zeggen dat de lijn Y Vrouwvliet-Antwerpen-Z net opgeheven is, de Kennedytunnel voor spoorverkeer in dienst is, er rond Berchem heel wat gewijzigd werd.
Op lijn 27a beheerde B.7 aan de Y Deurne het verkeer naar lijn 27A en de fortenlijn op lijn 27A/2.
Op oude foto's zie ik ter hoogte van de Antwerpsestraat in Mortsel een sein.
Dat moet van de blokpost aan Luithagen zijn; iemand een idee welk nummer die had?
Zelfde voor de post aan Hoboken-Kapelstraat: die hadden de wissels die toegang gaven van en naar de fortenlijn.
Het zou B.29 kunnen zijn daar Kiel de volgende blok is met nummer 30.