Toeristentreinen 2015
Geplaatst: 16 jun 2015, 07:00
Heeft er iemand reeds zicht op welk materieel er zal gebruikt worden voor de toeristische treinen? Mijn bijzondere interesse gaat naar de 2 treinen vanuit Brussel-Noord naar De Panne.
De capaciteit van de IC01 is ookal verminderd nu het opnieuw i11 rijtuigen zijn.. en dan slechts 2 extra's?Steven schreef:Van Brussel naar Oostende
IC 2428 zal doorrijden.
IC 2830 zal doorrijden.
Dit moet natuurlijk ook voor de materieelreeksen enzo mogelijk zijn... Nu wordt een luchthavenstel in brugge uitgeweken voor een schoonmaakbeurt... En vergeet niet dat een half uur overstaptijd echt wel goed doenbaar is, blijkbaar heerst er in Belgie een mentaliteit dat er overal rechtstreekse treinen moeten naartoe zijn... Een overstap is nu eenmaal onvermijdelijk als je het openbaar vervoer wilt nemen. En mijns inziens zijn er veel te veel verschillende bestemmingen op bepaalde assen tegenwoordig, men zou beter 1 relatie per as uitbouwen tot een halfuursverbinding of zelf 20 minuten... Maar slechts 1 bestemming ipv 3 verschillende, dat zou het aantal overstapminuten aanzienlijk verminderen (dit even geheel ter zijde)ToMiKoN schreef:Naar Blankenberge worden nu meestal de IC28xx treinen van de luchthaven naar Brugge doorgetrokken. Dus veronderstel ik dat ze dit materieel zullen gebruiken. Dit was toch zo in het voorjaar. Daar zitten M6 stammen, MS96's en MS80's bij.
Naar mijn mening zo deze IC28xx trein winter en zomer moeten doorgetrokken worden naar Blankenberge, zo zullen veel toeristen uit regio Antwerpen veel sneller ter plaatse zijn en geen half uur overstap hebben in Brugge.
Knokke-Genk en Antwerpen-Blankenberge, waarom niet. Dan moet er niet meer gekoppeld worden in Brugge, wat de dienstregeling toch een stuk robuuster maakt.ToMiKoN schreef:Naar mijn mening zo deze IC28xx trein winter en zomer moeten doorgetrokken worden naar Blankenberge, zo zullen veel toeristen uit regio Antwerpen veel sneller ter plaatse zijn en geen half uur overstap hebben in Brugge.
Blankenberge is niet zo een interessant eindbestemmingspunt: er is namelijk geen depot, en vandaag hebben we in Brugge absoluut geen plaats meer om nog meer treinen in onze bundels te verwelkomen. In theorie kan je inderdaad hele mooie nieuwe relaties maken maar wanneer je dan eens verder nadenkt qua personeel, materieel en capaciteit is dit niet altijd makkelijk...Shrek schreef:Knokke-Genk en Antwerpen-Blankenberge, waarom niet. Dan moet er niet meer gekoppeld worden in Brugge, wat de dienstregeling toch een stuk robuuster maakt.ToMiKoN schreef:Naar mijn mening zo deze IC28xx trein winter en zomer moeten doorgetrokken worden naar Blankenberge, zo zullen veel toeristen uit regio Antwerpen veel sneller ter plaatse zijn en geen half uur overstap hebben in Brugge.
Over dat meer personeel zou ik nog wel eens willen zien. Een ontkoppeling duurt tegenwoordig in Brugge 13 minuten (ja, dat is al weer een minuut langer dan op 14 december)! Dat is even lang als het traject naar Blankenberge! Je kan het personeel dus volgens mij veel efficiënter inzetten! Ook het lange wachten is een buffer om vertragingen op te vangen en uit de boeken te houden. Een trein met 10 minuten vertraging in Gent rijdt tegenwoordig op tijd Blankenberge binnen. Dat is een beetje de stiptheidscijfers bedriegen.sippycarlito schreef:Blankenberge is niet zo een interessant eindbestemmingspunt: er is namelijk geen depot, en vandaag hebben we in Brugge absoluut geen plaats meer om nog meer treinen in onze bundels te verwelkomen. In theorie kan je inderdaad hele mooie nieuwe relaties maken maar wanneer je dan eens verder nadenkt qua personeel, materieel en capaciteit is dit niet altijd makkelijk...Shrek schreef:Knokke-Genk en Antwerpen-Blankenberge, waarom niet. Dan moet er niet meer gekoppeld worden in Brugge, wat de dienstregeling toch een stuk robuuster maakt.ToMiKoN schreef:Naar mijn mening zo deze IC28xx trein winter en zomer moeten doorgetrokken worden naar Blankenberge, zo zullen veel toeristen uit regio Antwerpen veel sneller ter plaatse zijn en geen half uur overstap hebben in Brugge.
Maar inderdaad, het koppelen en ontkoppelen in Brugge vinden velen een heikel punt, vaak vindt vertraging er zijn oorsprong en dagelijks nemen tientallen reizigers het misse treindeel naar hun bestemming (waar ze met veel vertraging uiteindelijk aankomen)
Mijn voorstel zou wel een aansluiting op hetzelfde perron zijn voor de trein naar Knokke - Brugge en de Blankenberge laten doorrijden tot binnenland
IC 2829 en 2831 rijden ook door naar OostendeSteven schreef: Van Brussel naar Oostende
IC 2428 zal doorrijden.
IC 2830 zal doorrijden.