Pagina 1 van 1

Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 19 mei 2015, 12:12
door dentheo
Interessant artikel over nut en actueel gebruik nieuwe spoorring rond Antwerpen in Today's Railway May 2015.

Ongeveer helft van de goederentreinen gebruiken nieuwe verbinding.

Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 19 mei 2015, 14:13
door Shrek
dentheo schreef:Interessant artikel over nut en actueel gebruik nieuwe spoorring rond Antwerpen in Today's Railway May 2015.

Ongeveer helft van de goederentreinen gebruiken nieuwe verbinding.
De helft van welke goederentreinen?

Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 19 mei 2015, 15:59
door dentheo
onder de Schelde in Antwerpen...

Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 19 mei 2015, 16:04
door Shrek
dentheo schreef:onder de Schelde in Antwerpen...
Vreemd, volgens mijn info rijden er 3x meer goederentreinen door de Liefkenshoekverbinding dan door de Kennedytunnel.

Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 19 mei 2015, 16:29
door dentheo
Zijn opname is de week van 13 maart 2015, toch niet zolang geleden. 171 antigoon, 163 Kennedy...waarvan 71 tijdens piektijden reizigers (07:00-20:00)
Hij haalt zelf ook aan dat er dus "ruimte" is voor optimalisatie.

Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 19 mei 2015, 16:39
door Shrek
Het is wel zo dat er begin april een nieuwe dienstregeling is ingegaan. Daarmee zullen opnieuw enkele treinen van tunnel gewisseld zijn.

Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 20 mei 2015, 16:11
door Tim
Zou Infrabel niet standaard een rijpad via de Kennedy geven? Vorige week met extra trein 2X via Kennedy, morgen ook een extra en alweer via de Kennedy...

Re: Liefkenshoek spoorverbinding Interessant Artikel

Geplaatst: 20 mei 2015, 16:23
door Shrek
Tim schreef:Zou Infrabel niet standaard een rijpad via de Kennedy geven? Vorige week met extra trein 2X via Kennedy, morgen ook een extra en alweer via de Kennedy...
Voor extra treinen lijkt mij dat goed mogelijk, maar van de geplande gaat toch het overgrote deel langs de Antigoontunnel hoor.