Benelux 2017
Geplaatst: 14 jan 2015, 09:07
volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukkenpietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...Shrek schreef:Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukkenpietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Een ideaal moment om die (voorlopige) beslissing te annuleren en de Benelux gewoon te laten doorrijden. Breda kan bediend worden door een IC à la Antwerpen - Breda - Eindhoven, en er is ook de mogelijkheid om de binnenlandse IC tot Essen door te trekken tot Roosendaal.Hobbes schreef:Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...Shrek schreef:Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukkenpietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Dat is gezien het materieel niet echt vanzelfsprekend. Het enige wat mij een mogelijkheid lijkt is een 2e L-trein Antwerpen-Roosendaal (via Oost) die dan aansluiting geeft in Essen.Steve schreef:Een ideaal moment om die (voorlopige) beslissing te annuleren en de Benelux gewoon te laten doorrijden. Breda kan bediend worden door een IC à la Antwerpen - Breda - Eindhoven, en er is ook de mogelijkheid om de binnenlandse IC tot Essen door te trekken tot Roosendaal.
Nu nog de uitvoering. De titel van deze draad klopt overigens niet: dit gaat immers over dienstregeling 2018.pietmol schreef:volgens "metro" (14 jan 2015) willen zowel minister Galant als minister Mansveld dat er in de nieuwe dienstregeling van december 2017 een snellere spoorverbinding tussen Brussel & Amsterdam komt.
Wanneer de Thalys over lijn 12 komt verliest hij 40 minuten tussen Rotterdam en Antwerpen. Zie vertraging bij hevige wind en verbod op Moerdijkbrug laatste week.Hobbes schreef:Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...Shrek schreef: Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukken
Vergeet niet dat de Benelux geen 300 over de HSL zal rijden maar 160. Ik heb al eens uitgerekend dat hij via Breda hoogstens net zo snel is als via Roosendaal (in 2012, niet volgens de huidige slenterdienstregeling).dentheo schreef:Wanneer de Thalys over lijn 12 komt verliest hij 40 minuten tussen Rotterdam en Antwerpen. Zie vertraging bij hevige wind en verbod op Moerdijkbrug laatste week.Hobbes schreef:Niet echt, want men wil dat de Benelux in Breda gaat stoppen, waar er kop moet gemaakt worden en dus veel tijd verloren gaat...Shrek schreef:Er lopen al testen om met Traxxen op de L4 te kunnen rijden. Dus dat zal waarschijnlijk wel lukken
Misschien zal de Benelux maar 30 minuten winnen, maar die heeft hij niet nodig om kop te maken (stuurrijtuig en personeelswissel ?)
Met kopmaken.dentheo schreef:Met of zonder kopmaken ?