militaire spoorwegn in België...
Geplaatst: 30 aug 2014, 11:48
Ben op zoek naar info betreffende militaire spoorweg sekties vanaf 1919 tot 1986 (einde koude oorlog)
> Het Ijzerfront zijnde een appart onderwerp
Buiten de "Strategische spoorweg" rond Antwerpen, heeft de Ministerie van Landsverdediging verschillende kilometers spoorweg op haar payroll gehad sinds het einde van WO1.
B.v connecties met de :
* kampen van Elsenborn, Brasschaat, Leopoldsburg, ...
* munitie depots van Eekloo, Zedelgem, Houthulst, Meerdaal, ...
* regionale BLuM fuel depots zoals Fexhe-le-Clocher en Wilderen (een militaire wijk geworden einde jaren 50)
* Spoorweg Bataillon in Hoogboom
* andere depots en magazijnen.
*...
Heeft er iemand nog andere/komplementaire info betreffende militaire spoor sektie?
Ben reeds naar het KLM geweest en het ene en andere is er te vinden.
Op het CDH/Evere moet ik nog gaan kijken.
Heeft er iemand ervaring met het archief van de NMBS... is er nog iets te vinden daaromtrend daar zij door het MvL belast werden voor het bouwen en onderhouden ?
Reeds dank voor uw advies
> Het Ijzerfront zijnde een appart onderwerp
Buiten de "Strategische spoorweg" rond Antwerpen, heeft de Ministerie van Landsverdediging verschillende kilometers spoorweg op haar payroll gehad sinds het einde van WO1.
B.v connecties met de :
* kampen van Elsenborn, Brasschaat, Leopoldsburg, ...
* munitie depots van Eekloo, Zedelgem, Houthulst, Meerdaal, ...
* regionale BLuM fuel depots zoals Fexhe-le-Clocher en Wilderen (een militaire wijk geworden einde jaren 50)
* Spoorweg Bataillon in Hoogboom
* andere depots en magazijnen.
*...
Heeft er iemand nog andere/komplementaire info betreffende militaire spoor sektie?
Ben reeds naar het KLM geweest en het ene en andere is er te vinden.
Op het CDH/Evere moet ik nog gaan kijken.
Heeft er iemand ervaring met het archief van de NMBS... is er nog iets te vinden daaromtrend daar zij door het MvL belast werden voor het bouwen en onderhouden ?
Reeds dank voor uw advies