Vereenvoudiging
Geplaatst: 29 jan 2014, 19:51
In de voorwaarden, de producten, de regelingen van de NMBS ten behoeve van cliënteel en personeel...
Wishful thinking?
Utopie?
Wie?
Wishful thinking?
Utopie?
Wie?
Ten behoeve van personeel zal het er in ieder geval niet komen. Enkele erkende organisaties houden alle wijzigingen die met personeel te maken hebben compleet tegen.Railrunner schreef:In de voorwaarden, de producten, de regelingen van de NMBS ten behoeve van cliënteel en personeel...
Wishful thinking?
Utopie?
Wie?
In de plaats van "deals", passen, en dergelijke een systeem van (betalende) kortingskaarten zoals in de omringende landen. Dit is veel duidelijker voor de reizigers.Railrunner schreef:In de voorwaarden, de producten, de regelingen van de NMBS ten behoeve van cliënteel en personeel...
Wishful thinking?
Utopie?
Wie?
Verschillende kortingen op verschillende treinen, dat kan je bezwaarlijk een vereenvoudiging noemen hebenoit schreef: In de plaats van "deals", passen, en dergelijke een systeem van (betalende) kortingskaarten zoals in de omringende landen. Dit is veel duidelijker voor de reizigers.
Bvb Carte Jeune, Senior, Weekend,... in Frankrijk, met specifieke kortingen voor elke doelgroep.
Bvb Carte jeune: -50% op lokale treinen en Intercités, min 25% en max 60% op tgv, 40% korting gegarandeerd in de 1e klas met carte senior,...
Volledig mee akkoord. Maar ik had het vooral op de tijdelijke productenShrek schreef: Verschillende kortingen op verschillende treinen, dat kan je bezwaarlijk een vereenvoudiging noemen he
Verdwijnen...Shrek schreef:Ten behoeve van personeel zal het er in ieder geval niet komen. Enkele erkende organisaties houden alle wijzigingen die met personeel te maken hebben compleet tegen.Railrunner schreef:In de voorwaarden, de producten, de regelingen van de NMBS ten behoeve van cliënteel en personeel...
Wishful thinking?
Utopie?
Wie?
De commerciële producten? Misschien...
Welke tarieven zouden volgens jou dan kunnen verdwijnen?
En relevante producten worden niet altijd weergegeven. Zo wordt er voor een af-en-toe reiziger ts Dendermonde en Brussel enkel een RailPass gesuggereerd, terwijl 10 enkeltjes veel goedkoper zijn dan een Rail Pass.kika schreef:Als per direct snoeien niet haalbaar is, kan het toch nog een stuk eenvoudiger. Even de prijs opzoeken van Maastricht-Namur: moet je een naam opgeven en zeventien lijstjes doorworstelen.. "zou Aalst carnavalsticket goedkoper of geldig zijn??" Van dat soort aanbiedingen en irrritante ellenlange dropdowns zijn niet alleen gebruiksonvriendelijk en onoverzichtelijk, 2/3e van wat er staat is niet relevant.
De onoverzichtelijkheid wordt medeveroorzaakt door de manier waarop kaartverkoopmodule is opgezet, zowle online als op de automaten (oud en nieuw). Je wordt geacht de tarieven te kennen want anders is het inderdaad een ellenlange zoektocht. Dat kan veel beter. Wat dat betreft is de internationale boekingsmodule beter. (Die heeft echter ook weer andere problemen...)kika schreef:Als per direct snoeien niet haalbaar is, kan het toch nog een stuk eenvoudiger. Even de prijs opzoeken van Maastricht-Namur: moet je een naam opgeven en zeventien lijstjes doorworstelen.. "zou Aalst carnavalsticket goedkoper of geldig zijn??" Van dat soort aanbiedingen en irrritante ellenlange dropdowns zijn niet alleen gebruiksonvriendelijk en onoverzichtelijk, 2/3e van wat er staat is niet relevant. Door daar al serieus in te snoeien en goed over na te denken, worden er al heel wat reizigers uit hun lijden verlost.
Snoeien in het aanbod, dat is in een aantal gevallen inderdaad raadzaam.kika schreef:Als per direct snoeien niet haalbaar is, kan het toch nog een stuk eenvoudiger. Even de prijs opzoeken van Maastricht-Namur: moet je een naam opgeven en zeventien lijstjes doorworstelen.. "zou Aalst carnavalsticket goedkoper of geldig zijn??" Van dat soort aanbiedingen en irrritante ellenlange dropdowns zijn niet alleen gebruiksonvriendelijk en onoverzichtelijk, 2/3e van wat er staat is niet relevant. Door daar al serieus in te snoeien en goed over na te denken, worden er al heel wat reizigers uit hun lijden verlost.
Interessante termkika schreef:stautomaten
Er is een groot verschil tussen te kijken hoeveel rail passen er worden verkocht of key cards aan loket/automaat van erps-kwerps als het doorverkopen van o.a. persoonlijke reisgegevens aan derden. Er wordt niet aan een derde gevraagd om bvb. de reispatronen te vergelijken met de verkochte tickets, nee er staat dat ze op z'n minst de mogelijkheid willen hebben om je te profilen en dat vervolgens aan 7 marktonderzoekbureaus en een reisbureau verkopen. Gelukkig is er nog de mogelijkheid om cash te betalen, helaas maximaal 20 euro.Shrek schreef:Het lijkt mij zeer logisch dat ze de gegevens van uw aankoop gebruiken om het aanbod daarop af te stemmen. Dat gebeurt ook als je aan een loket koopt hoor
Ook als je cash betaald worden die reisgegevens gebruikt hoor.kika schreef:Er is een groot verschil tussen te kijken hoeveel rail passen er worden verkocht of key cards aan loket/automaat van erps-kwerps als het doorverkopen van o.a. persoonlijke reisgegevens aan derden. Er wordt niet aan een derde gevraagd om bvb. de reispatronen te vergelijken met de verkochte tickets, nee er staat dat ze op z'n minst de mogelijkheid willen hebben om je te profilen en dat vervolgens aan 7 marktonderzoekbureaus en een reisbureau verkopen. Gelukkig is er nog de mogelijkheid om cash te betalen, helaas maximaal 20 euro.Shrek schreef:Het lijkt mij zeer logisch dat ze de gegevens van uw aankoop gebruiken om het aanbod daarop af te stemmen. Dat gebeurt ook als je aan een loket koopt hoor