Trein 1514 Knokke/Blankenberge - Tongeren/Hasselt
Geplaatst: 18 okt 2013, 21:47
Ik heb hiervoor al eens een berichtje gestuurd naar de NMBS met de vraag of het materiaal niet optimaler kon ingezet worden, maar meer dan een "Het is niet eenvoudig om dat te doen en men tracht altijd voor de beste oplossing te zorgen" kreeg ik niet.
Deze trein bestaat normaal gezien uit 3 AM96 stellen (in totaal 9 rijtuigen) die dan in Leuven worden gesplitst in een IC naar Tongeren (6 rijtuigen) en een L (3 rijtuigen) naar Hasselt.
Heel vaak ontbreken er 3 rijtuigen waardoor er vanaf Brussel al een plaatsgebrek is en vanaf Leuven na de splitsing een chronisch plaatsgebrek is. Onlangs bestond de volledige trein slechts uit 3 rijtuigen, toen hebben ze in Leuven wel voor een extra treintje gezorgd om de L dienst te verzorgen.
Wat heb ik ondertussen opgemerkt, de trein 1513 van een uur eerder bestaat uit 2 * 5 wagons M6 dubbeldekrijtuigen.
De vraag is dus, kunnen jullie iets bedenken zodat men de 1513 en de 1514 kan omwisselen zodat de trein die tijdens de spitsuren mensen moet vervoeren over meer rijtuigen beschikt?
Dit is volgens mij de dagelijkse route van de 3 AM96 stellen, wat ze doen tussen 8u21 en 10u39 weet ik niet
Hasselt - Leuven 2477 6u39-7u26
Leuven - Hasselt 2457 7u34-8u21
Tongeren - Knokke/Blankenberge 1533 10u39-13u54/13u49
Knokke/Blankenberge - Tongeren/hasselt 1514 14u06/14u11-17u21/17u07
Deze trein bestaat normaal gezien uit 3 AM96 stellen (in totaal 9 rijtuigen) die dan in Leuven worden gesplitst in een IC naar Tongeren (6 rijtuigen) en een L (3 rijtuigen) naar Hasselt.
Heel vaak ontbreken er 3 rijtuigen waardoor er vanaf Brussel al een plaatsgebrek is en vanaf Leuven na de splitsing een chronisch plaatsgebrek is. Onlangs bestond de volledige trein slechts uit 3 rijtuigen, toen hebben ze in Leuven wel voor een extra treintje gezorgd om de L dienst te verzorgen.
Wat heb ik ondertussen opgemerkt, de trein 1513 van een uur eerder bestaat uit 2 * 5 wagons M6 dubbeldekrijtuigen.
De vraag is dus, kunnen jullie iets bedenken zodat men de 1513 en de 1514 kan omwisselen zodat de trein die tijdens de spitsuren mensen moet vervoeren over meer rijtuigen beschikt?
Dit is volgens mij de dagelijkse route van de 3 AM96 stellen, wat ze doen tussen 8u21 en 10u39 weet ik niet
Hasselt - Leuven 2477 6u39-7u26
Leuven - Hasselt 2457 7u34-8u21
Tongeren - Knokke/Blankenberge 1533 10u39-13u54/13u49
Knokke/Blankenberge - Tongeren/hasselt 1514 14u06/14u11-17u21/17u07