Pagina 1 van 4

Investeringsplan NMBS

Geplaatst: 10 feb 2006, 18:44
door bartolomew
De NMBS investeert 947 miljoen euro. Zo werd recent een bestelling geplaatst van 90 bijkomende dubbeldeksrijtuigen. In de periode 2006-2007 volgt er één van 80 drieledige motorstellen. Hiermee zal het bedrijf een antwoord geven op de stijgende capaciteitsbehoeften. Daarnaast wordt een deel van het oudste reizigers­materieel vernieuwd om het comfort van de reizigers te verhogen en worden belangrijke investeringen gedaan om de onderhoudswerkplaatsen te moderniseren.
bron http://www.nmbs.be

iemand een idee over at voor type motorstellen het hier zou gaan?

Geplaatst: 10 feb 2006, 19:04
door Moi
Het zal de Break zijn dan, er zijn maar 2 types 3-ledigen en ik kan moeilijk indenken dat ze de DMT's al gaan vernieuwen.

Geplaatst: 10 feb 2006, 19:05
door Bert
De M5'en en de AM75 gingen ze toch ook vernieuwen

Geplaatst: 10 feb 2006, 19:07
door bartolomew
daar staat toch dat ze een nieuwe bestelling gaan plaatsen

Geplaatst: 10 feb 2006, 19:13
door Shrek
die nieuwe zijn de gen-treinen :wink:
maar van mij mochten ze daarnaast zeker ook een reeksje MS 96 bijbestellen :D de varkensneuzen vernieuwen zal wel iets helpen, maar het comfort van de MS96 halen ze toch niet :roll:

Geplaatst: 04 mar 2006, 19:05
door Jonathan
Al dat oud materieel is veel mooier als het niet gemoderniseerd is. Als ze nieuwe MS 96 bestellen, dan lieft wat minder eerste klas :!: :!:

Geplaatst: 04 mar 2006, 19:57
door SIMPY.be
nope; NIEUWE vierledige 96'ers; nog een tussenrijtuig 2de klasse erbij!
(niet zoals de breaks; maar 2 verschillende reeksen)

Geplaatst: 04 mar 2006, 19:58
door Jonathan
Misschien motorstellen die dubbedekkers zijn :!:

Geplaatst: 05 mar 2006, 02:56
door Shrek
Jonathan schreef:Misschien motorstellen die dubbedekkers zijn :!:
jep, dat was de bedoeling voor het GEN :P

Geplaatst: 05 mar 2006, 06:38
door Jonathan
In NL hebben ze dat al, geloof ik. Ik vindt het schoon. Zouden ze nu ook 200 kunnen rijden, zouden ze ze kunnen inleggen op de IC A. Hoeveel wagons zou één motorstel dan bedragen? 2,3,4 of 6 :?:

Geplaatst: 05 mar 2006, 10:54
door Bert
Voor het gen zou ik toch voor min 3gaan.

Geplaatst: 05 mar 2006, 10:57
door Jonathan
Zou je ze dan een deense neus geven of niet. Ik denk dat dat wel lelijk moet zijn, vooral voor spotters :!:

Geplaatst: 05 mar 2006, 11:03
door Bert
Nee, ik zou opteren voor een dubbeldekker moterstel.
Zet de AM96 maar in op een snelle verbinding.

Geplaatst: 05 mar 2006, 14:57
door Kulderzipken
MS96 is geschikt voor snelle, langdurige IC trajecten. Om deze te gebruiken voor korte, drukke L-trajecten, zijn de zitplaatsen te beperkt.
Voor het GEN zijn klassiek new look of sprinters momenteel het beste. Verder zou ik ook dubbeldekstelletjes bestellen voor het GEN.

Geplaatst: 05 mar 2006, 20:08
door Traxxion
SIMPY.be schreef:nope; NIEUWE vierledige 96'ers; nog een tussenrijtuig 2de klasse erbij!
(niet zoals de breaks; maar 2 verschillende reeksen)
Ik heb dezelfde hoop ;)