Pagina 1 van 1

een idee:

Geplaatst: 24 jun 2012, 19:22
door ostbahnhof
Een idee voor de dienstregeling planners:
Misschien valt het te overwegen om de L trein Antwerpen-Centraal - Roosendaal te koppelen aan de L trein Antwerpen-Leuven via Lier, zo ontstaat er een rechtstreekse verbinding uit de Antwerpse zuidrand (Berchem, Mortsel,...) naar Kalmthout en verder.

t is maar een idee.

Re: een idee:

Geplaatst: 25 jun 2012, 00:33
door Shrek
ostbahnhof schreef:Een idee voor de dienstregeling planners:
Misschien valt het te overwegen om de L trein Antwerpen-Centraal - Roosendaal te koppelen aan de L trein Antwerpen-Leuven via Lier, zo ontstaat er een rechtstreekse verbinding uit de Antwerpse zuidrand (Berchem, Mortsel,...) naar Kalmthout en verder.

t is maar een idee.
Vermits die trein van front moet wisselen in Antwerpen-Centraal win je met een kering eigelijk geen tijd tegenover een vlotte overstap. Langs de tunnel is ook geen optie want dan geraak je niet aan de lijn naar Lier.

Re: een idee:

Geplaatst: 25 jun 2012, 00:40
door Steven
Je kan vanuit de tunnel wel naar Lier hoor, geen enkel probleem, maar dan moet je wel al van spoor veranderen voor je boven bent als je zo min mogelijk sporen wil kruisen.

Re: een idee:

Geplaatst: 28 jun 2012, 13:34
door wva
ostbahnhof schreef:Een idee voor de dienstregeling planners:
Misschien valt het te overwegen om de L trein Antwerpen-Centraal - Roosendaal te koppelen aan de L trein Antwerpen-Leuven via Lier, zo ontstaat er een rechtstreekse verbinding uit de Antwerpse zuidrand (Berchem, Mortsel,...) naar Kalmthout en verder.

t is maar een idee.
Bij de eerste voorstelling van de tunnel onder Antwerpen Caal had men het idee om de L Puurs-Antwerpen door te trekken tot in Essen... Is ook stil aan in de vergeethoek geraakt... :)

Re: een idee:

Geplaatst: 28 jun 2012, 13:48
door gysev
wva schreef:Bij de eerste voorstelling van de tunnel onder Antwerpen Caal had men het idee om de L Puurs-Antwerpen door te trekken tot in Essen... Is ook stil aan in de vergeethoek geraakt... :)
Nee hoor, wacht tot december - en hij zal nog iets verder rijden ook...

Re: een idee:

Geplaatst: 28 jun 2012, 15:59
door dentheo
gysev schreef:
wva schreef:Bij de eerste voorstelling van de tunnel onder Antwerpen Caal had men het idee om de L Puurs-Antwerpen door te trekken tot in Essen... Is ook stil aan in de vergeethoek geraakt... :)
Nee hoor, wacht tot december - en hij zal nog iets verder rijden ook...
Inderdaad Roosendaal is "iets" verder :) :) :)

Re: een idee:

Geplaatst: 28 jun 2012, 17:01
door Hobbes
Waarom willen ze dat nu weer doen, dan krijg je weer kans dat het op L52 ook weer overhoop gaat zitten als er op L12 iets gebeurt, en vica versa.
Leren ze het nu nooit?

Re: een idee:

Geplaatst: 28 jun 2012, 17:23
door Stef
Bovendien is het geen handige kruising tussen Berchem en Centraal... Daar hadden ze dus beter wat meer over nagedacht lijkt mij...

Re: een idee:

Geplaatst: 28 jun 2012, 17:26
door dentheo
Nu rijden daar vier treinen rijtijd +- 40 minuten per uur. 60x4= 240 treinminuten
Door ze te koppelen denk ik dat je met drie treinen toekomt 2x(80+10keertijd)=180treinminuten = 3 treinen.
Besparing 25%. Niet gek maar wel kwetsbaarder.