Pagina 64 van 66
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 15 mar 2025, 16:10
door ronny
Voor geïnteresseerden die graag het treinaanbod vergelijken met de pendelcijfers zet ik hierbij de link naar de gegevens van het steunpunt werk.
https://www.steunpuntwerk.be/cijfers/vl ... el-op-maat
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 03 apr 2025, 08:36
door klaas
Vanaf 7 april wordt de dienstregeling (licht) gewijzigd. Vroeger was het de gewoonte dat er dan een overzichtje volgde, maar dat is nu in geen velden te bespeuren.
Beschikt er iemand over zo'n overzicht? Of maken we zelf een oplijsting hieronder?
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 03 apr 2025, 09:45
door trainlovertje
Ik dacht meteen aan de regio Denderleeuw, aangezien het perron van sporen 4 en 5 bijna volledig gebruiksklaar leek te zijn het voorbije weekend. Op de website van NMBS lees ik nu dat de nieuwe fase daar pas op 21 april zou ingaan, met minder hinder voor het treinverkeer, maar exacte aanpassingen staan ook daar niet opgelijst…
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 03 apr 2025, 17:59
door BVG1988
Tijdens de paasvakantie worden vernieuwingswerken uitgevoerd op lijn 89 tussen Denderleeuw en Burst en ook op spoorlijn 50A/3 tussen Denderleeuw en Y-Welle. Op beide secties wordt het treinverkeer dan onderbroken. Dat wil zeggen dat ook de P-treinen tussen Geraardsbergen en Gent via Denderleeuw in de paasvakantie niet gaan rijden.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 08 apr 2025, 01:25
door Shrek
Tijgernoot schreef: ↑23 jan 2025, 14:54
Op een viersporige lijn moeten er toch ook wel meer treinen kunnen rijden dan er nu rijden op lijn 25/27. Er zit overduidelijk een enorm knelpunt bij Mechelen dat maar niet afgewerkt raakt. De treinen van/naar lijn 13 zullen ook niet meehelpen. Sowieso zou het Infrabel sieren, nu er nog meer partijen zijn die tegen de capaciteitsproblemen aanlopen, eindelijk eens met een openbare capaciteitsanalyse te komen.
Infrabel zegt al jaren dat daar een probleem is hoor, het is de politiek die de prioriteiten bepaalt en het niet belangrijk vindt.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 08 apr 2025, 07:56
door ovspotter_be
We zitten nu eenmaal met een regering waar de meeste partijen nog liever een nieuwe grote autosnelweg maken dan een klein stukje spoorweg te financieren.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 12 apr 2025, 13:52
door TimJ36
Hoe komt het dat ik de IC13 / Kortrijk - Schaarbeek nergens terug vindt in de routeplanner?
Telkens ik zoek op 'Kortrijk - Schaarbeek', krijg ik telkens treinen met overstap te zien. Nooit de rechtstreekse trein.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 12 apr 2025, 13:56
door Shrek
TimJ36 schreef: ↑12 apr 2025, 13:52
Hoe komt het dat ik de IC13 / Kortrijk - Schaarbeek nergens terug vindt in de routeplanner?
Telkens ik zoek op 'Kortrijk - Schaarbeek', krijg ik telkens treinen met overstap te zien. Nooit de rechtstreekse trein.
Zoek eens een datum na de paasvakantie en het zal beter lukken

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 12 apr 2025, 14:29
door TimJ36
Shrek schreef: ↑12 apr 2025, 13:56
Zoek eens een datum na de paasvakantie en het zal beter lukken
Bedankt voor je hulp. Ik dacht dat deze trein ook tijdens de vakanties reed. Het spoorboekje voor de
IC13 meldt dit alleszins niet.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 12 apr 2025, 15:48
door Klassiekje
Er zijn werken tussen Burst en Denderleeuw tijdens de paasvakantie
https://www.belgiantrain.be/nl/news/wor ... enderleeuw
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 12 apr 2025, 22:20
door BVG1988
De IC13 rijdt wel tijdens de paasvakantie, maar deze rijdt enkel tussen Zottegem en Kortrijk. In de week wordt de L-trein 16XX-reeks doorgetrokken naar Burst en in het weekend rijdt dan de vervangtrein van de IC23 tot Burst.
Op paasmaandag zouden de werken moeten gedaan zijn.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 04 mei 2025, 11:14
door ostbahnhof
bij het opzoeken van een rit Berchem-Brussel voor vandaag 4/5 krijg ik dit:
Mag men dan toch de ICD nemen voor een binnenlandse trip? Ik vermoed een fout.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 04 mei 2025, 11:30
door 260689
ostbahnhof schreef: ↑04 mei 2025, 11:14
bij het opzoeken van een rit Berchem-Brussel voor vandaag 4/5 krijg ik dit:
Mag men dan toch de ICD nemen voor een binnenlandse trip? Ik vermoed een fout.
Als je die optie krijgt, wil dat zeggen dat het mag. Als onwetende reiziger is een trein een trein. En als je dit kan voorleggen als bewijs, dan kunnen ze je ook niets maken.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 04 mei 2025, 19:13
door Steven
260689 schreef: ↑04 mei 2025, 11:30
ostbahnhof schreef: ↑04 mei 2025, 11:14
bij het opzoeken van een rit Berchem-Brussel voor vandaag 4/5 krijg ik dit:
Mag men dan toch de ICD nemen voor een binnenlandse trip? Ik vermoed een fout.
Als je die optie krijgt, wil dat zeggen dat het mag. Als onwetende reiziger is een trein een trein. En als je dit kan voorleggen als bewijs, dan kunnen ze je ook niets maken.
een fout in de planner, de trein staat nergens op de schermen, toegang tot de trein zal men weigeren want je hebt geen geldig ticket, je kan het trouwens niet kopen indien je verder zou doorgaan in de app. Daar de trein voldoende lang halte heeft in Antwerpen kan men vlot zien wie instapt en deze mensen alsnog uit de trein halen voor het vertrek.
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Geplaatst: 05 mei 2025, 15:36
door trainfan03
Steven schreef: ↑04 mei 2025, 19:13
260689 schreef: ↑04 mei 2025, 11:30
ostbahnhof schreef: ↑04 mei 2025, 11:14
bij het opzoeken van een rit Berchem-Brussel voor vandaag 4/5 krijg ik dit:
Mag men dan toch de ICD nemen voor een binnenlandse trip? Ik vermoed een fout.
Als je die optie krijgt, wil dat zeggen dat het mag. Als onwetende reiziger is een trein een trein. En als je dit kan voorleggen als bewijs, dan kunnen ze je ook niets maken.
een fout in de planner, de trein staat nergens op de schermen, toegang tot de trein zal men weigeren want je hebt geen geldig ticket, je kan het trouwens niet kopen indien je verder zou doorgaan in de app. Daar de trein voldoende lang halte heeft in Antwerpen kan men vlot zien wie instapt en deze mensen alsnog uit de trein halen voor het vertrek.
Wel een zware fout, want de onwetende reiziger (die niks afweet van tickets en treinen en gewoon afgaat op de info uit de planner) zal niet verstaan waarom de trein getoond wordt en men niet mag meerijden...