Pagina 62 van 63
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 20 mei 2025, 01:54
door Accelerat
Ik zie de mogelijkheid vooralsnog niet in de boekingsmodule.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 30 jun 2025, 11:44
door 260689
Zojuist met NMBS international via messenger gesproken. Op 1 december zou m'n 1e klas kunnen boeken bij OuiGo.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 30 jun 2025, 12:35
door FLV-FGSP
Mei werd juli werd december - maar bedankt om het even na te vragen!
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 05 aug 2025, 22:28
door TomPouce67
Kan je ondertussen al je fiets meenemen op de Ouigo tussen Brussel en Parijs?
Volgens de FAQ op de website kan dat niet tijdens de eerste maanden. Maar die zijn ondertussen al wel voorbij.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 07 aug 2025, 19:52
door 260689
In de volgende weekends in Augustus
16/17
23/24
30/31
Rijden de OTC treinen via de noord-zuid as zal rijden en via Schuman/Luxemburg de L26 op rijden tot Halle.
Pittig detail, elke zaterdag 06/13/20 september rijd OTC 50 niet meer. Iemand die meer weet?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 07 aug 2025, 20:06
door jotie
Dat heeft ongetwijfeld te maken met werken in het station van Busigny, waardoor er nogal wat wijzigingen zijn in de TER-dienstregeling, cf.
https://ter-fiches-horaires.sncf.fr/pub ... 20VDEF.pdf
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 05 sep 2025, 23:12
door FLV-FGSP
260689 schreef: ↑30 jun 2025, 11:44
Zojuist met NMBS international via messenger gesproken. Op 1 december zou m'n 1e klas kunnen boeken bij OuiGo.
Sinds 2 september is het mogelijk om "XL" oftewel 1ste klas te boeken. Prijs minimaal 17 euro, in de praktijk meestal 16 euro meer dan in 2e klas.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 09 sep 2025, 21:28
door jotie
Gisteren ben ik met OTC 65 van Aulnoye-Aymeries naar Brussel gereden. Ik dacht dat er op dat uur (vertrek om 14:27) een veeleer matige bezetting zou zijn, maar tot mijn grote verbazing had die trein een door mij geschatte bezettingsgraad van 85%. Is dat een constante? Zijn er ergens cijfers beschikbaar?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 09 sep 2025, 22:25
door Shrek
jotie schreef: ↑09 sep 2025, 21:28
Gisteren ben ik met OTC 65 van Aulnoye-Aymeries naar Brussel gereden. Ik dacht dat er op dat uur (vertrek om 14:27) een veeleer matige bezetting zou zijn, maar tot mijn grote verbazing had die trein een door mij geschatte bezettingsgraad van 85%. Is dat een constante? Zijn er ergens cijfers beschikbaar?
Ik heb nog nergens officiële cijfers gezien, maar ik zie hem heel vaak in Brussel vertrekken of toekomen en hij zit keer op kezr goed gevuld.
Het lijkt mij slechts een kwestie van tijd voor de frequentie omhoog gaat.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 09 sep 2025, 22:40
door FLV-FGSP
La Libération had eind februari al een verhaal over de uitstekende cijfers:
https://www.liberation.fr/economie/tran ... UEKI2GRHA/
NMBS Internationaal had na 6 maanden ook een positief bericht:
https://press.nmbs.be/mooi-rapport-voor ... xploitatie
Of er meer ritten komen durf ik te betwijfelen. Gallische spoormanagers wijzen liever geïnteresseerde reizigers af dan een trein met "slechts" 60% bezetting te laten rijden ... Ik *hoop* uiteraard wel dat er meer ritten komen.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 10 sep 2025, 21:05
door TimJ36
Shrek schreef: ↑09 sep 2025, 22:25
Ik heb nog nergens officiële cijfers gezien, maar ik zie hem heel vaak in Brussel vertrekken of toekomen en hij zit keer op keer goed gevuld.
Het lijkt mij slechts een kwestie van tijd voor de frequentie omhoog gaat.
Gaat u niet voorbij aan het nijpende tekort aan treinbestuurders waar onze spoorwegen momenteel mee kampen? Fase 2 van het vervoersplan 2023-2026 is nog lang niet volledig uitgerold, terwijl fase 3 zich al nadrukkelijk aandient. Extra ruimte voor internationale treinen is er dan ook niet. Tenzij er weer een binnenlandse lijn moet sneuvelen natuurlijk, maar waar gaan we dan eigenlijk naartoe?
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 10 sep 2025, 21:28
door Natje049
jotie schreef: ↑09 sep 2025, 21:28
Gisteren ben ik met OTC 65 van Aulnoye-Aymeries naar Brussel gereden. Ik dacht dat er op dat uur (vertrek om 14:27) een veeleer matige bezetting zou zijn, maar tot mijn grote verbazing had die trein een door mij geschatte bezettingsgraad van 85%. Is dat een constante? Zijn er ergens cijfers beschikbaar?
Als ik het afval dagelijks zie in deze trein vermoed ik dat die wel goed vol zit. Het stort dat in die treinen ligt na een ritje van slechts drie uur doet denken dat er op elke stoel vier mensen hebben gezeten... Het is hoe dan ook een groot succes. Er wordt al vaker gepraat over de 4 "onbtrekende" nummers van treinen (52, 58 ri Parijs en 61, 67 ri Brussel) ook te gaan laten rijden. Al is dat nu weer een tijdje geleden dat ik daar iets over hoorde. Er moet namelijk ook personeel en materieel voor zijn. Veel geruchten, weinig concreet.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 10 sep 2025, 22:27
door jotie
Dat is een minder fris perspectief op het succes. Ik had er nog niet aan gedacht om de hoeveelheid afval als graadmeter van populariteit te zien, maar ik kan er mij - helaas - wel iets bij voorstellen.
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 15 sep 2025, 11:05
door TKR
Ik denk dat de Fransen er ook wel een iets andere spoorcultuur hebben. Hier word je scheef bekeken als je iets eet, maar als ik zie wat de gemiddelde Fransman allemaal meesleurt op de trein in zakken..
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Geplaatst: 15 sep 2025, 11:29
door overweg13
TKR schreef: ↑15 sep 2025, 11:05
Ik denk dat de Fransen er ook wel een iets andere spoorcultuur hebben. Hier word je scheef bekeken als je iets eet, maar als ik zie wat de gemiddelde Fransman allemaal meesleurt op de trein in zakken..
Wij eten heel regelmatig in de trein en hebben ons nog nooit scheef bekeken gevoeld. Maar eenmaal de boterhammetjes op, kun je dan ook op geen enkele manier zien dat er op onze plaatsen gegeten is.